علت و درمان درد عضلات بعد از تمرین

علت و درمان درد عضلات بعد از تمرین

اگر همه افراد را نگوییم مطمئنا کسانی که کوچکترین تمرینی را انجام می دهند درد عضلات را تجربه کرده اند، شما بعد از یک تمرین خوب به خانه برمی گردید، عضلات پای شما کمی درد دارند، با خود می گویید علت درد عضلات چیست ؟ و به دنبال درمان درد عضلات بعد از تمرین می گردید.

خب همانند مربیانی که با این دردها آشنا هستند شما نیز فکر می کنید که یک تمرین خوب را داشته اید و به دلیل فشار تمرین این درد عضلات با شما همراه است، خیلی راحت به رخت خواب می روید ولی با این حال ، روز بعد فکر می کنید که این درد عضلات بیش تر شده است. ما در این مطلب علت و درمان درد عضلات بعد از تمرین یا مسابقه را خواهیم گفت پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

علت درد عضلات بعد از تمرین

مدت ها بود که گمان می کردند اسیدی شدن عضلات علت درد عضلانی است. اما این رد شده است، درواقع دلیل آن این است که اضافه بار عضلات باعث ایجاد پارگی های ریز در بافت عضلانی می شود. اگر این پارگی ها به دلیل نفوذ آب ملتهب شوند ، عضلات متورم می شوند،بهتر است این گونه بیان کنیم که ماهیچه ها از بافتهای نرم و قابل انعطاف تشکیل شده اند که اجازه حرکت، پایداری و ساختار استخوان ها و مفاصل در بدن را می دهند. علاوه بر این، اشکال و اندازه های مختلفی از ماهیچه ها وجود دارند که تقریباً نیمی از وزن بدن فرد را نشان می دهند. پس از کار کردن عضلات با تمرین بیش از حد، ممکن است درد ناگهانی عضلانی رخ دهد.

عضلات ما فقط ۱۲ تا ۲۴ ساعت پس از ورزش و تمرین درد می کنند، به خصوص پس از تمرین با وزنه و تمرینات رفت و برگشت ناگهانی ، جایی که خواسته های شدید ناگهانی به عضلات وارد می شود .

این نوع درد ماهیچه نباید با هر نوع دردی که ممکن است در طول تمرین با آن روبرو شوید, مانند درد حاد, ناگهانی و شدید یک آسیب, مانند ماهیچه یا رگ به رگ شدن اشتباه گرفته شود. درد عضلانی فقط زمانی اتفاق می افتد که تمرینات باعث سنگین شدن ورزشکار شده باشد.

توصیه ما این است که مطلب آسیب های فوتبال و راه های جلوگیری از مصدومیت در فوتبال را مطالعه کنید تا آسیب ها را بهتر بشناسید و درد عضلات را با آن اشتباه نگیرید، مانند کسانی که هنوز هم معتقدند که درد عضلانی نشانه تمرین سخت ، اما خوب است.

درمان درد عضلات بعد از تمرین

شاید راه و روش های زیادی به گوشتان خورده است که کمک به درمان درد عضلات بعد از تمرین می کند، استراحت، ماساژ، مسکن ها و کمپرس آب یخ و گرم و… که تعدادی از این پیشنهاد های پیش پا افتاده را بررسی می کنیم، اما اگر درد غیرقابل تحمل و تورم سنگین بود باید به دنبال کمک گرفتن از پزشک باشید.

ماساژ دادن؟
نه ، واقعاً! شما فکر می کنید که ماساژ دادن عضلاتی ، که دارای پارگی های ریزی شده اند ، واقعاً منطقی است. می خواهید که وضعیت را بدتر کنید؟

کشش؟
آیا راه درمان درد عضلات بعد از تمرین حرکات کششی است؟ باید اعتراف کنم که بیشتر مربی ها این اعتقاد را دارند که کشش به من این درد کمک می کند. اما دور از آن ، حتی کشش هم معمولاً اوضاع را بدتر می کند. در واقع منطقی است؛ شما دیگر نمی خواهید عضلات آسیب دیده را کش بدهید چرا که درد شدیدی را به دنبال دارد.

حمام یخی؟
تنها یک دلیل وجود دارد که بسیاری از تیم ها “جلسات حمام یخی” استفاده می کنند و آن ریکاوری است، شما می توانید حتی با دوچرخه سواری و با استفاده از یک تمرین ظاهرا سبک یا جلسات تمرینی آسان فوتبال ، به همان نتیجه برسید.

مثلا ۲۰-۳۰ دقیقه بعد از تمرین به آرامی بدوید. تحریک ریکاوری عضلات مهم است. هرچه کاهش فشار روی عضلات سریعتر شروع شود ، نگرانی شما در مورد درد عضله کاهش می یابد.

درواقع درباره درمان
افسانه های زیادی برای درمان درد عضلات بعد از تمرین وجود دراد. هر کس در آستین خود نکته ها و ترفندهایی دارد که قرار است به شما کمک کند. در انجام تمرینات فوتبال ، بازیکنان از تناسب اندام و شرایط بدنی متفاوتی برخوردار هستند. بنابراین حد اضافه بار برای هر بازیکن متفاوت خواهد بود.

به این نکته توجه کنید و به یاد داشته باشید: همیشه بعد از انجام هرگونه فعالیت شدید ، یک جلسه آرام داشته باشید، با چند دقیقه نرم دوی تمرین را به پایان برسانید و حتما سرد کنید.

درباره درمان درد عضلات هیچ درمانی معجزه آسا وجود ندارد ، جدا از خود تمرین ، هیچ راه ساده ای برای درمان این اتفاق وجود ندارد، ثابت شده است که هیچ چیز موثر واقع نمی شود. یعنی درد عضلانی همیشه وجود خواهد داشت! با این حال ، با تمرین سریع می توان از آن جلوگیری کرد.

پست های مرتبط

2 دیدگاه برای “علت و درمان درد عضلات بعد از تمرین”

  1. امیرعبای

    سلام من علاقه ی خیلی زیادی به فوتبال دارم ولی شرایطش برام مهیانیست ومثلا کفش مناسب روندارم میشه بگیدچکاری انجام بدم ووسی نیست که بامن تمرین کنه وکسی نیست که فیلم بگیره میشه بگیدمن تنهایی چه تمریناتی انجام بدم
    ممنون

    1. سلام شما می تونید از آموزش و تمرینات پیج اینستاگرام استفاده کنید

پیام بگذارید