چگونه فوتبالیست شویم؟

چگونه فوتبالیست شویم ؟

امروزه سوال بسیاری از نوجوانان و جوانان این است که چگونه فوتبالیست شویم ؟ برای بازیکن حرفه‌ای فوتبال شدن، فقط نباید به استعدادی که دارید تکیه کنید موضوع مهم تر از استعداد تمرکز، فداکاری و سخت کار کردن فرد برای هدف خود است . با اینکه غیر ممکن نیست، اما اگر بخواهیم به این قضیه منطقی نگاه کنیم احتمال اینکه تا سطح حرفه‌ای پیش بروید، و یک فوتبالیست شوید خیلی کم است. برای بالا بردن شانس خود، در تیم دبستان ، دبیرستان یا دانشگاهتان بازی کنید. یاد بگیرید چطور خود را به عنوان ورزشکار به تیم‌ها نشان دهید و همچنین باید یک مدیر برنامه و مربی خوب پیدا کنید .

آیا شما هم عاشق فوتبال هستید؟ آیا شما هم می خواهید بازیکن حرفه ای فوتبال شوید؟ پس این مطلب را تا آخر بخونید .

فوتبال چیست ؟

اول از همه باید بدونیم اصلا فوتبال چیست ، جواب این سوال اصلا سخت نیست با یک سرچ کوچیک داخل گوگل به جواب می رسید ولی راه آسون تر اینکه به ذهن خود رجوع کنیم اونوقته که دیگ معنی فوتبال رو می فهمیم وقتی از خانه خارج می شوید و چند تا بچه با یک توپ پلاستیکی را می بینید معنی فوتبال را خواهید دانست .

فوتبال را باید از چه سنی شروع کنیم ؟

مناسب ترین ورزش ها تا قبل از سن ۱۲ سالگی برای پسران شنا، ژیمناستیک و دوچرخه سواری است که علاوه بر رشد و تقویت ذهن سلامت جسمی فرد را نیز تضمین می کند. تا قبل ازسن ۱۲ سالگی به علت اینکه مغز تکامل پیدا می کند در کودکان و نوجوانان شروع ورزش هایی مانند فوتبال درست نیست. همان طور که می دانید در این ورزش ممکن است ضرباتی به ناحیه سر وارد شود و فرد را دچار آسیب های مغزی کند. تحقیقات نشان داده شروع فوتبال زیر ۱۲ سال باعت کاهش قدرت حافظه و تمرکز در نوجوانان خواهد شد و علت آن تنها آسیب دیدن سلول های مغز بر اثر وارد شدن ضربه است. بنابراین فوتبال تا قبل از سن ۱۲ سالگی جز ورزش های ممنوعه به حساب می آید.

بازی فوتبال قبل از ۸ سالگی باید تنها به منظور شناخت توپ و ایجاد روحیه بازی تیمی در فرد انجام شود. پس از آن بین سن ۸ تا ۱۲ سالگی آموزش شوت زدن و اعمال تکنیکی و تاکتیکی ممنوع و تنها باید به طور آزادانه و بدور از هر گونه سختگیری و توقعی در فرد انجام شود. بین سن ۱۲ تا ۱۶ سالگی تمرکز بر قوای جسمانی و دانش تکنیکی نوجوان بایستی انجام شود . در این سن به طور غریزی نوجوان به صورت غلط با سر و یا یک پا بازی می کند که بایستی توسط مربی اصلاح شود. سن مشخص کننده درجه مهارت فرد است بنابراین با افزایش آن می توان به آموزش کلیه اصولا تاکتیکی وتکنیکی، نحوه صحیح شوت زدن و بازی با توپ را به فوتبالیست آموزش داد.

حال اگر سن شما بیشتر از ۱۶ است به معنی این نیست که نمی توانید فوتبال بازی کنید ، ما در تاریخ بازیکنانی داریم که از سن ۲۵ سالگی به بعد وارد فوتبال حرفه ای شده اند و بسیار هم موفق بوده اند .

هدف از فوتبالیست شدن رسیدن به چیست ؟

برای دانستن و فهم و منطق فوتبال نیاز داریم که کمی از گذشته و سر گذشت آن بدونیم . دانستن روابط اجتماعی، انفرادی، سیاسی و فرهنگی در این ورزش امروزه نقش تعیین کننده‌ای ایجاد می‌کند.

برای اینکه بدانیم فوتبال چیست و من می‌خواهم به چه چیزی برسم، دانستن روابط گفه شده می‌تواند نقش تعیین کننده‌ای برای ما ایجاد کند. مثال اینکه یک ایجنت معروف می‌تواند برای انتقال ما به بهترین باشگاه‌ها نقش بسیار تعیین کننده‌ای داشته باشد.

ضرب المثل خواستن همان توانستن است را می‌توان سرمشق خود قرار داد تا به هر آنچه می‌خواهیم برسیم ولی می‌توان گفت این مثل مقداری قدیمی شده و امروزه با پیشرفت تکنولوژی و شناخت انسان از خودش، آموزش ذهن خود بالاترین مرتبه موفقیت و رسیدن به خواسته‌هاست. در ابتدای مسیر یادمان باشد هر آنچه هست‏، دو بار به وجود آمده، یک مرتبه در ذهن ما و مرتبه بعد آن چیز خلق شده است.

هرچه زودتر شروع به بازی کردن کنید

به جای فکر به اینکه چگونه فوتبالیست شویم شروع به تمرین کنید و هرچه زودتر روی توانایی‌های جسمی خود کار کنید. بیشتر بازیکنان حرفه‌ای دنیا حداقل از دوره های دبیرستان شروع به تمرین کرده‌اند . اگر از مقطع دبیرستان گذشته‌اید ولی همچنان آرزوی بازیکن حرفه‌ای فوتبال شدن را در سر دارید، می‌توانید به یک لیگ محلی بپیوندید و یا یک اردو تیمی پیدا کنید و یا یک مربی خوب که هم شما را تمرین بدهد و در آخر به یک تیم خوب معرفی کند . هرکاری که بتواند مهارت و دانش شما را در این زمینه بالا ببرد را انجام دهید. فقط تلاش کن و با توکل به خدا یادت باشه هیچ کاری غیر ممکن نیست .

تمرین کنید

در دبیرستان شما باید روزانه حداقل ۱۰ تا ۱۵ ساعت از زمان خود در هفته را، به تمرین هفتگی اختصاص دهید، این زمان در بلند مدت باید به حدود ۲۵ تا ۳۰ ساعت در هفته برسد.

برای حرفه‌ای شدن باید تا می‌توانید فوتبال بازی کنید و تمرین را متوقف نکنید. با خود کنار بیایید که تمرین خیلی مهم تر از بیشتر مسائل در زندگی است . تبدیل شدن به یک حرفه‌ای، تعهد عظیمی را می طلبد.

حتما ادامه تحصیل بدهید

فوتبال باعث نشود که درس و دانشگاه را رها کنید . اگر می‌خواهید به گروه حرفه‌ای ها بپیوندید، بهترین شانس شما این است که به دانشگاه خوبی وارد شوید. روی معدل خود و کلاس‌هایی که شانس شما را برای رسیدن به دانشگاه‌های بهتر افزایش می‌دهند، تمرکز کنید.

بیولوژی و سلامت را بگذرانید. هرچه بیشتر راجع به بدن انسان و توان بدنی بدانید، بهتر است. به یاد داشته باشید، بازی در تیم دانشگاهی به معنای تضمین ورود به عرصه حرفه‌ای نیست، فقط حدود ۲ درصد از بازیکنان تیم‌های دانشگاهی به سطح حرفه‌ای رسیده اند .

با بازیکن یاب ها آشنا شوید

به یاد داشته باشید برای فوتبالیست شدن اولین مربی و بازیکن یاب که شاید بتواند به شما کمک کند معلم ورزش شماست پس خود را به اون ثابت کنید ، اگر یک بازیکن یاب به مدرسه شما آمد، سعی کنید بهترین رفتار خود را نمایش دهید. نیازی به ادعای بیهوده کردن نیست و به هم تیمی‌های خود هم بی احترامی نکنید. برای این افراد دو مسئله خیلی مهم است: چطور در زمین بازی و در تیم رفتار می‌کنید.

رابطه خوبی با مربی خود داشته باشید. شاید مربی شما بازیکن یاب را بشناسد و بتواند به شما راهنمایی‌های خوبی بکند. بعلاوه داشتن یک توصیه نامه از یک مربی می‌تواند عامل تعیین کننده‌ای در انتخاب شما باشد.

هر چه پیش بیاید، باید برخورد خوبی داشته باشید. خود را در گرم کردن پر انرژی نشان دهید و در حواشی خوب باشید. اگر از یک بازیکن یاب بازخورد منفی گرفتید، از نکات گفته شده یاد بگیرید و روی رفع نقطه ضعف‌های خود تمرکز کنید.

برای خود رزومه فوتبالی درست کنید

این رزومه شامل اطلاعات اولیه فردی، پستی که بازی می‌کنید و هر هنر و استعدادی است که به عنوان بازیکن فوتبال از خود بروز داده‌اید. در رزومه خود هرچه که مرتبط با اهداف شماست را بنویسید.

اگر در یک اردو فوتبال کار میکنید یا کمک مربی در یک تیم محلی کوچک هستید، در رزومه خود بیاورید. هر موردی که شما را در رقابت با سایرین پیش بیندازد، مهم است. هدف شما بازیکن فوتبال بودن به صورت تمام وقت است، از قهرمانی ها و دستاورد های خود بنویسید . پس رزومه‌ای بسازید که بیانگر این خواسته باشد.

هر خبری یا فیلمی از خود دارید را جمع کنید

هر مقاله‌ای که اسم شما و یا تیمتان را آورده جمع آوری کنید؛ حتی اگر فقط یک مقاله در روزنامه مدرسه شما باشد. فیلم بازی‌های خود را بررسی کنید و قسمت‌هایی که از بازی شماست را جدا کنید تا بیانگر مهارت شما برای ارزیابی ها باشد. از دوست و یا اعضای خانواده بخواهید که از بازی شما فیلم بگیرند تا بتوانید صحنه هایی از لحظات درخشان خود جمع کنید.

رزومه و فیلم های خود را برای تیم ها بفرستید

کیت مطبوعاتی خود را برای تیم‌ها بفرستید. بعلاوه فراموش نکنید که پیگیر نظرات این تیم‌ها هم باشید. به پایگاه های تیم ها از قبیل سایت و کانال تلگرام و … مسیج بدهید و حتی تماس تلفنی داشته باشید تا در ذهن آنها مشتاق بودن شما برای حضور در تیم شان نقش ببندد.

پیشاپیش از هر یک از تیم هایی که رزومه شما را دریافت می‌کنند، تشکر کنید. اجازه دهید بدانند قدردان زمان و دقتی که برای شما صرف می‌کنند، هستید.اگر شما به هیچ تیمی هم جذب نشدید، تسلیم نشوید. راجبه پیوستن به لیگ‌های دیگر فکر کنید. رزومه و کیت مطبوعاتی خود را به روز کنید و از ارسال آنها به تیم‌ها ناامید نشوید.

زیر دست یک مربی یا مدیر برنامه کار کنید

یک مدیر برنامه واسطی بین شما و تیم‌هایی است که شما می‌خواهید در آن ها بازی کنید. مربی یا مدیر برنامه ای را انتخاب کنید که بتواند بلیط ورود شما به تیم خوب و حتی در آینده تیم ملی فوتبال را برای شما بگیرد.

در مورد بازیکنان دانشگاهی قوانین و مقررات مشخصی برای مدیر برنامه وجود دارد که باید دنبال شوند. مدیران به طور معمول قبل از اینکه بخواهند به طور جدی استخدام شوند باید تا انتهای کار حرفه ای یک بازیکن دانشگاهی صبر کنند.

مثل فوتبالیست های حرفه ای تمرین کنید

دانستن اینکه چطور بازی کنید یک موضوع است و وضعیت بدنی ورزشکاران حرفه‌ای را داشتن یک بحث جدای دیگر است. تمرینات ورزشی الویت کاری شماست. در مورد تمرینات فوتبال بیشتر در سایت صحبت خواهیم کرد و بهترین و بروزترین تمرینات فوتبال را برای شما قرار خواهیم داد .

آمار دقیق رکوردهای فوتبالیست‌های حرفه‌ای را دنبال کنید و و سعی کنید با تمرین سخت به آنها برسید. برای فوتبالیست شدن مثل یک فوتبالیست کار کنید تمریناتی که انجام می‌دهند را رصد و سعی کنید آنها را انجام دهید ، همیشه یک الگوی فوتبالی داشته باشید . همه بهترین ها هم الگو داشته اند البته شاید به غیر از زلاتان ابراهیمویچ .

تمرینات با وزنه انجام دهید

تمریناتی مثل پرس سینه و وزنه برداری را انجام دهید. سعی کنید ۵ بار به صورت صحیح سنگین ترین وزنه‌ای که می‌توانید را بلند کنید. بزرگترین ماهیچه‌ها مثل قفسه سینه، پشت سر و پشت ران را تقویت کنید.

تمرینات استقامتی انجام دهید

حرکت های سرعتی در زمان طولانی را تمرین کنید. ابتدا تلاش کنید دو دور ۱۵۰ متری را زیر ۲۰ ثانیه بدوید و بین هر دور ۳۰ ثانیه استراحت کنید.
با گذر زمان سعی کنید مسافت را افزایش دهید. تلاش کنید به ۳ دور ۲۰۰ متری برسید و بین هر دور کمتر از ۳۰ ثانیه استراحت کنید.
بین هر دور تمرین به بدن خود، استراحت کامل بدهید. چیزی حدود ۳ تا ۵ دقیقه برای ریکاوری بین هر دور زمان لازم است.

سعی کنید تپش قلب خود را بالا ببرید و برای مدت زمان کوتاهی آن را بالا نگه دارید. فوتبال به انرژی های انفجاری نیاز دارد. ورزش‌هایی انجام دهید که این تغییرات را شبیه سازی کند.

یک برنامه غذایی مناسب و سالم داشته باشید

تمرین کردن مثل یک ورزشکار، غذا خوردن مثل یک ورزشکار را نیز به همراه دارد. همزمان با وزنه زدن‌های سنگین، به دریافت پروتئین متناسب هم نیاز دارید. مقدار درست پروتئین حدود یک سوم حجم وعده غذایی شماست. برنامه غذایی تمرینات فوتبال و بهترین مکمل ها برای فوتبالیست ها به شما کمک می کند بهترین و مناسب ترین تغذیه را برای بازی فوتبال داشته باشید .

پروتئین‌های بدون چربی مثل مرغ، ماهی و حبوبات را بخورید. سعی کنید با وعده‌های گیاهی ترکیبش کنید. سویا یکی از سالم ترین منابع پروتئین خالص است. پستی که در آن بازی می‌کنید در رژیم غذایی شما موثر است. اگر قرار است چابک باشید، پس باید سبک بمانید، در نتیجه کالری دریافتی شما روزانه بین ۳ تا ۵ هزار کالری است. اگر در خط دفاع هستید، باید کالری دریافتی شما نزدیک به ۸ هزار کالری در روز باشد.

پست های مرتبط

43 دیدگاه برای “چگونه فوتبالیست شویم؟”

  1. مهدی

    سلام عیکم ببخشید من خیلی میخوام فوتبالیست شوم و خیلی هم تمرین میکنم لطفا کمکم کنید
    مثلا در ایمیل یا پیام رسان ها با هم در ارتباط باشیم

    1. سلام دوست عزیز شما می تونید داخل تلگرام و اینستاگرام با ما در ارتباط باشید

      1. امیر

        بسیار عالی امیدوارم تو همونی که میخوام بازی کنم توکل به خدا☝

    2. Matin

      سلام من ۱۵سالمه و فوتبال رویای بچگیم بوده از وقتی یادم میاد خواستم فوتبالیست شم ولی بعلت بودجه مالی کم نتونستم تا این سن زیر نظر مربی تمرین کنم . الان حدود چهار ماهه که دیگه به هر زور و اجباری که شده میرم تمرین . مشکل اصلیم خونوادم فامیلامون به من میگن فوتبال نون و آب نمیشه اینا الکیه و فقط با پارتی میتونی برسی به من میگن بهتره بری سرکار فوتبال خوب نیست از یطرف هم دلم نمیزاره که از فوتبال دور شم روزی چند کیلومتر پیاده روی تا باشگاه دارم اونجا سخت تمرین میکنم که بتونم به اینا ثابت کنم که من میتونم . مشکل دیگه اینه من و خونوادم اونقد پولدار نیستیم که من بتونم به مسابقات و لیگ برم . واقعا به ی مشاور نیاز دارم میتونین کمکم کنین واقعا ممنون میشم .

      1. سلام، خوبه که تلاش می کنی ولی برای اینکه بتونی حرفه ای بشی باید وارد لیگ های استانی و یا کشوری بشی، اگر مطالعه کرده باشی می بینی که بازیکن هایی بزرگی مثل تو بودن که از شهرستان اومدن و توی تهران به سختی زندگی کردن و فوتبال رو به صورت حرفه ای ادامه دادن، پس بدون اینکه بخوای حرفه ای جلو بری نمی تونی فوتبالیست بزرگی بشی

  2. معین

    سلام من چجوری میتونم یک مشاوره فوتبال بگیرم

    1. سلام شما می توانید داخل شبکه های اجتماعی اینستاگرام و تلگرام با ما در ارتباط باشید

      1. امیرحسین

        سلام من چند سال دارم فوتبال میکنم و میخام فوتبالیست شوم یک مشورت به ما بدید
        تشکر

        1. امیرحسین

          سنم هم ۱۵ است ایا میشه فوتبالیست شد تو این سن

          1. بله شما تو بهترین سن هستید

        2. سلام برای مشاوره می تونید داخل شبکه های اجتماعی پیام بدید

      2. امیر منوچهری نیا

        سلام من ۱۴سالمه فوتبالم خیلی خوبه اگه میشه راهنمایی ام کنید چطوری فوتبالیست شوم ممنون .

        1. همین مطلب پاسخ شما هست، اگر سوالی هست که هنوز در ذهنتون هست که پاسخ داده نشده بپرسید

  3. امیر

    امیدوارم که تو همونی که میخوام بازی کنم توکل به خدا☝

  4. mohammad

    سلام من دوسال پیش فوتبال بازی می کردم البطه در تیم های محلی و بهترین استان خودم بودم وپیشنهاد های خوبی هم داشتم اما به خاطر درس نرفتم الان ۱۸ سال سن دارم و بدن سر فرمی هم دارم آیا می توانم فوتبالیست شوم

    1. سلام بله حتما با یه برنامه ریزی خوب و تمرین منظم و تلاش می تونید به چیزی که می خواهید برسید

  5. سامان

    چجوری باید تو اینستگرام دنبال کنیم یا تلگرام

    1. از لینک شبکه های اجتماعی دقیقا بالای سایت قرار داده شده، یا می تونید footbalist90.ir رو داخل اینستاگرام جستجو کنید و پیج رو ببینید

  6. حسین

    سلام من۱۵ سالمه و دوست دارم فوتبالیست شم من در روستا زندگی میکنم و وضعیت مالی مان خوب نیست و نمیتوانم به باشگاهی بپیوندم اینجا یک سلالن فوتسال هست اما زمین چمن یا مربی فوتبال ندارد میشه راهنمایی بکنید که باید چیکارکنم؟؟؟

    1. سلام خیلی ها تو شرایط تو قرار دارن، ولی اگر می خواهی فوتبالیست شوی باید خودت رو به شهر نزدیک برسونی با تیم های فوتبال شهرتون آشنا بشی و زیر نظر مربی خوب تمرین کنی و بعد ان شالله بتونی به شهرهای بزرگی مثل تهران بیای و با آمادگی خوب بیای و توی تیم های خوب تهران بازی کنی تا دیده بشی. حتما پیج اینستاگرام مارو دنبال کن اونجا کلی آموزش و تمرین براتون قرار می دیم که می تونه به آمادگی شما کمک کنه

  7. مهدی

    خواهشا هرکی مربی به ایمیل من پیام بده

  8. امیر منوچهری نیا

    سلام من ۱۴سالمه فوتبالم خیلی خوبه اگه میشه راهنمایی ام کنید چطوری فوتبالیست شوم ممنون

  9. امیر

    سلام خسته نباشید من الان ۱۵ ساب دارم الان باید چیکار کنم تا فوتبالیست شوم آیا برای فوتبالیست شدن باید رشته فوتبال رو برداریم یا اگه یک رشته دیگه هم برداریم باز هم میتونیم فوتبالیست باشم ممنون میشم جواب بدهید

    1. سلام ممنون اگر منظورتون ادامه تحصیل است ، هیچ فرقی نمی کنه شما هر رشته ای رو می تونید ادامه بدید

  10. محمد

    سلام ببخشید من الان باید به چیکار کنم تا یک فوتبالیست بشم وبه تیمی که دوست دارم برم؟؟

  11. عرفان

    سلام
    من از۵سالگی فوتبال را شروع کردم و در لیگ های دسته۲ و ۱ بازی کردم تا الان که ۱۵سالم هست و ۲روز با نوجوانان کم دارم خانواده ام قدیما دوست داشتن من فوتبالیست بشم اما از الان هیچ توجهی به من نمیکنن و من بعضی وقتها گریم میگیره میدانم که پدرم و مادرم باید پشتم باشن ولی به من فقط میگن درس بخون از۱۰سالگی خانواده ام دیگر با فوتبال من کاری ندارند و از همان ۱۰سالگی من با پشتکار خودم به صورت قاچاقی به تیم های خوب میرفتم و بازی میکردم هفته بعد هم تسته لیگ برتر دارم و باید برم انجام بدم مشکل من خانواده ام است و ما اونقدر پول دار نیستیم خانواده ام برایم کاری کنند اما پدر با یک فردی اشنا شد که قدیم رعیس کل فوتبال امید ایران بود اون شخص به من گفت تورو اگه پدرت بزاره خونوادگی میبره المان اما پدر من توجهی نداره و من خیلی ناراحتم و نمیدونم باید چیکار کنم و برادر من هم دکتر است ویک اشنای خیلی خوب داره در تیم استقلال اما هرچی بهشون میگم توجهی نمیکنند و من نمیدونم باید چیکار کنم😣😣😣😓😓😓😓

    1. اینطوری که خوبه باید خانواده رو راضی کنید هر طور شده 🙂

  12. امیرعلی

    دبیرستان منظورتان چیست هفتم هشتم نه یا دهم یازدهم دوازدهم

    1. ده و یازده و دوازده

  13. علیرضاباقری

    چجوری باید یک مربی خوب پیدا کنم

    1. اگر در شهر تهران هستید می تونید در مجموعه ما کنار مربی تمرین کنید اگر در شهر های دیگه هستید باید پرس و جو کنید

  14. علی

    درسن ۲۴سالگی هم می‌توان فوتبالیست حرفه ای شد؟البته تو رده نوجوانان وجوانان درمسابقات منطقه‌ای بازی کردم حتی قهرمان هم شدیم اما به خاطرتحصیل وبعداز اونم خدمت سربازی از فوتبال فاصله گرفتم.آیا راه بازگشتی وجود داره؟

  15. علی

    باسلام و عرض ادب
    درسن۲۴سالگی میتوان یک فوتبالیست حرفه ای شد؟من فقط درمسابقات منطقه ای در رده نوجوانان و جوانان وهمچنین مسابقات درون مدرسه ای بازی کردم.البته هم درمسابقات درون مدرسه ای وهم منطقه‌ ای قهرمان ونایب قهرمان شدیم ولی به خاطرادامه تحصیل و بعداز اون هم خدمت سربازی ازفوتبال دورشدم.آیا با این وجود میتونم به فوتبال ادامه بدم؟

    1. سلام با شرایطی فوتبال و هر رشته دیگه ای داره خیلی سخت هست که از این سن شروع کنید و حرفه ای جلو برید ولی خب غیر ممکن نیست

      1. علی

        خوب بایدازکجا شروع کنم؟ آیا نتیجه میگیرم؟اگه نتیجه بگیرم نهایتا تاچه سطحی میتونم پیش برم؟

  16. آرتین

    سلام من ۱۴سال دارم و دور ور ۷سالی هست که دارم باشگاه فوتبال میرم ولی تا به الان هیچ باشگاه خوبی پیدا نکردم که بتونم روش حساب کنم و دیگه کل تمرکزم بره باسه تمرین من واقعا مغزم درگیر اینه ما در تهرانسر زندگی میکنیم تهرانسر غربی منطقه ۲۱اگه باشگاه خوبی میشناسین معرفی کنین و اینکه الان چیکار کنیم که فوتبالیست شوم ممنون منتظر پاسختون هستم

    1. سلام برای اینکه بتونید یه تیم پیدا کنید و فوتبا رو حرفه ای تر شروع کنید یا باید خودتون از تست گیری تیم ها اطلاع داشته باشید و شرکت کنید یا از یک مربی کار بلد که بتونه شما رو به تیمی معرفی کنه کمک بگیرید، ما دوره آمادگی بدنی و تکنیکی برای بازیکنان برگزار می کنیم و بعد از گذراندن دوره به تیم ها معرفی می کنیم، برای ارتباط راحت تر و دریافت اطلاعات بیشتر می تونید از طریق اینستاگرام یا تلگرام با ما در ازتباط باشید

  17. محمد

    سلام من ۱۶ سالم هست و رباط پام یک سال هست پاره شده آیا امکان هست که یه فو تبالیست بشم

  18. حسین

    سلام من چجوری از طریق دانشگاه فوتبالیست بشم

    1. سلام حضور در تیم فوتبال یا فوتسال دانشگاه و احتمال دیده شدن و یا حضور در تیم های فوتبال دیگه شما با معافیت تحصیلی که دارید می تونید فوتبال بازی کنید

  19. محمد

    سلام من ۱۶ سالم هست و یک سال هست رباط پام پاره شده آیا امکانش هست که فوتبالیست بشم؟

    1. سلام بعد از درمان کامل می تونید با صلاحدید پزشک دوباره فوتبال بازی کنید

پیام بگذارید