بیوگرافی دیوید بکهام

بیوگرافی دیوید بکهام

در این مطلب به بیوگرافی دیوید بکهام می پردازیم ، دیوید بکهام با نام کامل دیوید رابرت جوزف بکهام (David Robert Joseph Beckham) (در ۲ مه سال ۱۹۷۵ در شهر لندن به دنیا آمد )، او بازیکن فوتبال مشهور اهل انگلستان است.

همسر او ویکتوریا آدامز یکی از خوانندگان اسپایس گرلز است. او چهار فرزند به نام‌های بروکلین، رومیو، کروز و هارپر دارد. او یک بار بازیکن سال شده‌است و یک بار هم در سال ١٩٩٩ دومین بازیکن برتر جهان بعد از ریوالدوی برزیلی شد. وی یازده بار جذاب‌ترین بازیکن فوتبال شده‌است. دیوید بکهام در کارهای خیر خواهانه نیز شرکت مؤثر دارد بگونه‌ای که تمام دستمزد خود در پاری سن ژرمن را که در آن زمان بیشتر از دستمزد تمام بازیکنان فوتبال‌ بود را به سازمان کودکان سرطانی اهدا کرد.

دیوید بکهام فوتبال حرفه‌ای خود را از سن ۱۷ در تیم جوانان منچستر آغاز کرد سرانجام دیوید بکام دوم آوریل ۱۹۹۵ اولین بازی اش را در لیگ برتر مقابل لیدز یونایتد تجربه کرد و در واقع فصل ۹۶–۹۵ آغازی بود بر درخشش این بازیکن در فوتبال انگلیس و تا پایان دوران حضور خود ۶ بار قهرمانی لیگ جزیره، ۲ بار قهرمانی جام حذفی انگلستان و نیز لیگ قهرمانان اروپا ۱۹۹۹ را با منچستر کسب کرد.

دیوید بکهام در رئال مادرید

بارسلونا اولین باشگاهی بود که رسماً درخواست خود را مبنی بر تمایلش جهت جذب دیوید بکهام تقدیم منچستر یوناتید کرد اما در این بین تنها یک تیم بود که توانست گوی سبقت را برای جذب این ستاره انگلیسی برباید. در ژوئن سال ۲۰۰۳ دیوید بکهام با عقد یک قرار داد چهار ساله به تیم رئال مادرید پیوست.

دیوید پس از آمدن فابیو کاپلو به رئال به یک نیمکت نشین تبدیل شد. در عین حال بکهام که از این نیمکت نشینی‌ها و بخصوص عدم تمایل باشگاه برای تمدید قرارداد با وی ناراضی بود تصمیم جالبی گرفت و با قرادادی ۵ساله ورقم ۲۵۰ میلیون دلار به تیم لس آنجلس گلگسی پیوست. این قرارداد شش ماه زودتر از پایان فصل بسته شد ولی بکهام تا آخر فصل در رئال توپ زد .نیم‌فصل دوم سال‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ را با توجه به تعطیلات لیگ آمریکا، بصورت قرضی در تیم آ.ث.میلان سپری کرد.

دیوید بکهام در آث میلان

بکهام در اواخر ژانویه ۲۰۱۳ در تمرینات آرسنال شرکت کرد ولی آرسن ونگر مربی این تیم به جذب او علاقه‌ای نشان نداد. در نهایت پاریسن ژرمن با عقد قراردادی ۵ ماه وی را جذب کرد. وی پس از عقد این قرارداد اعلام کرد که تمامی مبلغ این قرارداد را به یک بنیاد خیریه کودکان اهدا می‌کند. شماره پیراهن بکهام باز هم ۳۲ بود.

بکهام اولین بازیکن انگلیسی است که توانسته در لیگ چهار کشور گوناگون؛ انگلستان، اسپانیا، آمریکا و فرانسه به قهرمانی برسد. بکهام همچنین از سال ۱۹۹۶ درحالیکه ۲۱ ساله بود به تیم ملی انگلستان دعوت شد و مجموعاً در ۱۱۵ بازی ملی به میدان رفت. او شش سال کاپیتان انگلیس بود و سه جام جهانی ۱۹۹۸، ۲۰۰۲ و ۲۰۰۶ و نیز دو جام ملت‌های اروپا ۲۰۰۰ ، ۲۰۰۴را تجربه کرد.

دیوید بکهام در تیم ملی انگلیس

بکهام در فوتبال با پاس‌ها، ضربه‌های آزاد و شوت‌های فنی و دقیق خود به موفقیت رسید که به عنوان یکی از بهترین هافبک‌های نسل خود و تاریخ فوتبال برشمرده می‌شود. در سال ۲۰۰۴ پله نام او را به عنوان یکی از بهترین بازیکنان ادوار فوتبال در لیست فیفا ۱۰۰ قرار داد. او در می ۲۰۱۳ با ۱۹ قهرمانی، پس از گذشت بیست سال از دوران حرفه‌ای خود اعلام بازنشستگی کرد و با پیراهن پارسن ژرمن از دنیای فوتبال خداحافظی کرد.

شما می توانید بیوگرافی بازیکنان فوتبال را بخوانید و با سرگشت فوتبالیست های محبوب خود آشنا شوید ، همچنین بخوانید بازیکنان در پست های مختلف چه ویژگی باید داشته باشند اگر فوتبال بازی می کنید توصیه می کنم حتما مطالعه کنید .

پست های مرتبط

پیام بگذارید