ویژگی پست های مختلف بازیکنان فوتبال

ویژگی پست های مختلف بازیکنان فوتبال

در این مطلب به بررسی کامل تمام پست ها در فوتبال می پردازیم و ویژگی پست های مختلف بازیکنان فوتبال و اینکه بازیکنان چه وظایفی در پست مخصوص خود دارند صحبت خواهیم کرد .

خصوصیات دروازه بان

وظایف و خصوصیات دروازبان فوتبال

دروازبان دفاعی ترین پست فوتبال است ، بازیکنانی که در این پست بازی می کنند از نظر بدنی قد و قواره بلند و مناسب دارند ، چابکی و سرعت عکس العمل آن ها انفجاری است و مهارت های پرشی و انعطاف پذیری بالایی دارند .

دروازبان ها باید از تکنیک های مورد نیاز مثل قدرت دست مطمئن ، بازی با پا ، خروج از دروازه و مهارت روی توپ های هوایی ، برخوردار باشد .

در تاکتیک های امروزی دروازبان ها نقش های زیادی دارند آن ها در طول بازی باید بهترین جایگیری ها را داشته و توزیع کننده توپ باشند .

یک دروازبان خوب از قدرت ذهنی خوبی برخوردار است ، او اعتماد به نفس بالایی دارد آرام و خونسرد است و تمرکز خوبی دارد .

خصوصیات مدافعین مرکزی یا دفاع آخر

خصوصیات و وظایف مدافعین مرکزی یا دفاع آخر

همان طور که می دانید مهم ترین ویژگی این پست داشتن قد بلند وـتوان عضلانی بالا است . این بازیکنان مهارت های پرشی خوبی دارند و داشتن سرعت بالا برای این پست حساس ضروری است . مدافعین مرکزی تحرک و جنبش زیادی دارند .

وظایف تکنیکی دفاع آخر بدین صورت است که آن ها قطع کننده و مانع هستند و باید در یک نبرد تن به تن توپ را کنترل کنند ، از قدرت سرزدن بالایی برخوردار باشند و پاس های بلند و کوتاه را به خوبی ارسال کنند .

مدافعین وسط باید در حین بازی خوب تخمین بزنند ، جایگیری و یارگیری عالی داشته باشند و در تاکتیک های جدید بازی پوششی و حمایت را به خوبی انجام دهند .

این بازیکنان به صورت فطری رهبر هستند همیشه تیم را هدایت می کنند بسیار خونسرد هستند و سعی می کنند همیشه آرام باشند و تیم را برای رسیدن به موفقیت تشویق می کنند .

اگر مدافع هستید اصول دفاع در فوتبال را بخوانید تا بیشتر با وظایف پست خود و نحوه دفاع کردن آشنا شوید .

خصوصیات مدافعین کناری چپ و راست

خصوصیات مدافعین کناری چپ و راست

این بازیکنان از سرعت استقامتی ( هوازی و غیر هوازی ) بالایی برخوردار هستند و سرعت انفجاری چشم گیری دارند .

مدافعین کناری وظایف سنگینی دارند هم تکنیک های دفاعی را باید داشته باشند و هم تکنیک های هجومی را ، آن ها باید خوب تکل بزنند ، مهارت دریافت توپ و کیفیت خوب در ارسال پاس را داشته باشند و از قدرت حرکت با توپ بالایی برخوردار باشند .

از نظر تاکیکی آن ها استقرار و جایگیری خوب ، زمان بندی عمل و واکنش ، شرکت در بازی هجومی و ضد حمله ها ، تطبیق پذیر بودن در حمله را باید داشته باشند .

این بازیکنان دارای روحیه تهاجمی و در گیری بالایی بوده ، بااراده و مصمم هستند و اعتماد به نفس خوبی دارند .

خصوصیت هافبک میانی (هافبک های دفاعی و تهاجمی )

خصوصیت هافبک میانی (هافبک های دفاعی و تهاجمی )

این بازیکنان از نظر کیفیت بدنی داری استقامت ( هوازی ) ، قدرت ، تحرک و جنب و جوش بالایی هستند .

هافبک های میانی باید تکنیک دفاعی خوبی داشته ، توپ را دریافت و کنترل کند و بهترین پاس را بدهد ، به کناره ها دریبل بزند و توپ را به سمت جلو و زمین حریف توزیع کند .

از بازیکنان از نظر تاکتیکی باید خوب بپرند تا ضربه سر اول را بزنند ، استقرار و جایگیری داشته باشند و خیلی خوب تخمین بزنند.

هافبک وسط ها حریف را خوب فریب می دهند ، علا رقم پست خشن و درگیری که دارند فروتن و افتاده هستند ، روحیه تعاون و همکاری بالای دارد و خیلی با اراده و مصمم بازی می کنند .

خصوصیات هافبک های کـــــناری راست و چپ

خصوصیات هافبک های کـــــناری راست و چپ

از ویژگی پست های مختلف بازیکنان فوتبال به هافبک های کناری می رسیم این بازیکنان استقامت بدنی ( هوازی و غیر هوازی ) و سرعت خوبی دارند .

از نظر تکنیکی حرکت کردن با توپ خیلی خوبی دارند ، خوب دریبل می زنند ، قدرت سانتر و شوت آن ها بالا است .

این بازیکنان باید به دفاع های کناری کمک کنند و وظیفه دفاعی را به خوبی انجام دهند ، در حملات شرکت کنند ، خوب پرس کنند و در درگیری ها به پیروزی برسند .

هافبک های چپ و راست دارای روحیه بخشنده هستند بااراده و مصمم اند ، تمرکز خوبی دارند و از قدرت ریسک کردن بالایی برخوردارند .

خصوصیات مهاجمین فوتبال

خصوصیات مهاجمین فوتبال

این بازیکنان توان شرکت در درگیری ها، سرعت ، سرزنی و چابکی بالایی دارند .

مهاجمین از نظر تکنیکی تمام کنندگی خوبی باید داشته باشند ، توپ را کنترل کنند و خیلی خوب سر بزنند ، قدرت دریبل خوبی داشته باشند تا در مواقع لزوم مدافع رو به روی خود را از پیش رو بردارند .

حرکات و تحرک مداوم ، تغییر مکان دادن ، دویدن به فضا مناسب ، زمان بندی در عمل از کیفیت های تاکتیکی مورد نیاز یک مهاجم خوب است .

مهاجم ها بیشتر خودخواه و خود پسند هستند ، فرصت ها به خوبی استفاده می کنند ، حیله گر و ثابت قدم هستند .

 

بهترین ها در هر زمینه بهترین توصیه ها را دارند ، توصیه های رونالدو به فوتبالیست ها را بخوانید و با الگو گرفتن از این بازیکن به بالاترین درجات فوتبالی برسید یادمان باشد موفقیت در خانه ما را نمی زند ما باید به دنبال آن بگردیم ، موفق باشید .

 

پست های مرتبط

پیام بگذارید