بهترین زمان مصرف خوراکی ها

بهترین زمان مصرف خوراکی ها

آیا بهترین زمان مصرف خوراکی ها را می دانید ؟ و اینکه خوردن مواد غذایی مناسب در زمان مناسب چه فایده ای برای سیستم بدن شما دارد ، اگر خوراکی ها را در زمان مناسب خود مصرف کنید بدن و مغز شما به بهترین شکل کار خواهد کرد ، رفتار و خلق وخوی شما متعادل شده و در زندگی اجتماعی نیز موفق خواهید بود .

در این مطلب چند مواد غذایی مهم را فهرست کرده ایم و به شما می گوییم مناسب ترین و بهترین زمان برای مصرف این خوراکی ها چه زمانی است .

موز

این که بدانید بهترین زمان مصرف مواد غذایی کدام است بر سلامت شما تاثیر زیادی می‌گذارد . مثلا موز را که برای تقویت سیستم ایمنی و پوست مفید است هنگام ناهار میل کنید ، با یاد داشته باشید از خوردن موز در شام پرهیز کنید زیرا باعث تشکیل مخاط و اختلال در هضم می شود .

سیب

بهترین زمانی که می توانید سیب بخورید صبح و هنگام صبحانه است زیرا سبب کاهش قند خون و کلسترول می شود ، یادتان باشد میوه بهترین چیزی است که صبح وقتی معده شما خالی است بخورید ولی اگر چنانچه نتوانستید ، چه قبل یا چه بعد از غذا، بین خوردن یک وعده غذا و میوه باید ۳۰ دقیقه فاصله زمانی باشد. بیماران مبتلا به دیابت بهتر است این مدت زمان را به دو ساعت افزایش دهند. سیب را هنگام شام نخورید زیرا سبب دشواری در هضم و افزایش اسید معده می شود .

پرتقال

تحقیقات نشان می دهد که عصرانه بهترین زمان برای مصرف پرتقال است ، پرتقال به هضم کمک کرده و متابولیسم را افزایش می دهد ، خوردن این میوه در صبحانه باعث سوزش و تورم معده می شود .

سیب زمینی

سیب زمینی را باید صبح‌ ها بخورید چرا که مثل سوخت شما را در ابتدای روز روشن می‌کند و آب بدن را حفظ می‌کند. سیب ‌زمینی سرشار از مواد معدنی است و کلسترول را پایین می آورد ، اما از آنجا که کالری زیادی دارد از خوردن آن برای شام پرهیز کنید تا افزایش وزن پیدا نکنید .

شکلات تلخ

بهترین زمان برای خوردن شکلات تلخ صبح‌ها است. شکلات تلخ حاوی آنتی‌اکسیدان و مواد معدنی است. از این رو برای قلب مفید است و از پوست شما در مقابل اشعه‌های زیان آور ماورای بنفش محافظت می‌کند. شکلات تلخ استرس را کاهش می‌دهد، موجب احساس سیری می‌شود، از میل به خوردن چیزهای شیرین کم می‌کند و مصرف انرژی را کاهش می‌دهد. اما به یاد داشته باشید که شام مصرف نکنید چون باعث اضافه وزن خواهد شد .

برنج

برنج دارای شاخص گلیسمیک بالایی است و متابولیسم را افزایش می دهد بنابراین باید آن را هنگام ناهار بخورید. از خوردن برنج در هنگام شب بپرهیزید زیرا هضم آن برای معده مشکل است و افزایش وزن را نیز به دنبال دارد. ما توصیه می کنیم که سنگین‌ترین وعده غذایی شما ناهار باشد تا بدن زمان کافی برای هضم و سوخت و ساز داشته باشد. می توانید برنامه غذایی تمرینات فوتبال را بخوانید و در مورد مواد غذایی خود در وعده های روزانه بیشتر بدانید .

شیر

نوشیدن شیر قبل از خواب موجب آرامش ذهن و جسم شما می‌شود. بهترین زمان برای نوشیدن شیر زمانی است که انرژی خود را از دست داده‌اید و می‌خواهید از فعالیت و جنب و جوش روز وارد سکون و آرامش شب شوید. در حالی که شب هنگام خواب بدن شما استراحت می‌کند، فشارها و خستگی‌های روز را التیام می‌بخشد. نوشیدن شیر غنی شده، که اثری چند برابر شیر معمولی دارد نیروی شما را احیا می‌کند. مصرف شیر پر چرب برای کسانی که در مناطق سرد زندگی می‌کنند بسیار مناسب و برعکس برای کسانی که در آب و هوای گرم زندگی می‌کنند یا طبع گرم دارند توصیه نمی‌شود. خلاف تصوراتی که دارید خوردن شیر در صبحانه ، سبب هضم سخت می شود ولی اگر فعالیت زیادی دارید مشکل زیادی ندارد .

انجیر و زردآلو

بهترین زمان مصرف خوراکی های انجیر و زردآلو صبحانه است ؛ زیرا متابولیسم را افزایش داده وبه هضم راحت تر غذا کمک می کند ولی مصرف این دو میوه در شام سبب اختلال در هاضمه خواهد شد .

مغزها

بله، بهترین زمان مصرف مغزها ناهار است زیرا مغزها ریسک فشار خون را کاهش می دهند اما در عوض هرگز برای شام مغزها را نخورید چرا که سنگین است و باعث افزایش وزن شما می شود .

گوجه

زمان مناسب برای خوردن گوجه صبحانه و نامناسب‌ ترین زمان شب‌ها و هنگام شام است زیرا گوجه زمان صبح کمک به هضم و افزایش متابولیسم کرده و در شام سبب تورم معده می شود .

 

این مطلب را بخوانید : بهترین مکمل ها برای فوتبالیست ها

پست های مرتبط

پیام بگذارید