حسادت در بازیکنان فوتبال

خسادت در بازیکنان فوتبال

آیا می دانستید که حسادت، از شایع ترین واکنش های ورزش آموزان در سنین ۶ تا ۱۲ سال می باشد ، بسیاری از مربیان به خوبی بازیکنان را از این عمل دور می کنند ولی برخی مربیان خود علت این ناهنجاری اخلاقی هستند ، نمی توان گفت که حسادت در بازیکنان فوتبال لیگ های معتبر وجود ندارد ، حسادت به معنای بدخواهی و آرزوی از بین رفتن موفقیت دیگران است .

در ادامه به بررسی دلایلی که حسادت را از کودکی در بازیکنان فوتبال به وجود می آورد می پردازیم .

۱-ایجاد رقابت ناسالم

برخی مربیان این رده ها مسابقات غیررسمی برگزار می کنند و اهمیت گرفتن نتیجه را بالا می برند و یا وقتی فوتبال درون تیمی انجام می دهند نتیجه بازی را پر رنگ جلوه می دهند . و یا انجام رقابت های آخر تمرین مثل زدن پنالتی که منتج به تعیین برنده می شود .

۲- مقایسه نادرست

شاید مربیانی را دیده باشید که بازیکنی را با ورزش آموزان دیگر مقایسه می کند و با تعریف و تمجید از دیگران سبب ایجاد حسادت در بازیکن فوتبال می شود . اگر می خواهید از کسی تعریف کنید نباید این تمجید باعث ناراحتی دیگر بازیکنان شود .

۳- تبعیض در توجه

هرگاه مربیان به ورزش آموزی خاص به هردلیلی چون استعداد بیشتر، باهوشی و … توجه بیشتری نشان دهند این توجه که شاید دلیلش برای دیگران مشخص نیست خود عامل بروز حسادت در آنها می شود.

 

از حسادت در بازیکنان فوتبال بیشتر بخوانید :

حسادت در ورزش آموزان و بازیکنان دارای مهارت بیشتر و باهوش تر بیشتر از سایر ورزش آموزان است .

دختران ورزش آموز بنابه روحیاتی که دارند بیشتر از پسران به این مشکل گرفتارند.

حسادت، علاوه بر احساس خشم نسبت به دیگران، موجب ایجاد عصبانیت، تنفر و احساس خود کم بینی در بازیکن فوتبال می شود.

اگر این مشکل و اختلال هنگامی که بازیکن در سنین پایه می باشد پیشگیری و درمان نشود، در رده های بزرگسالی ورزشکار و فوتبالیست را با مشکلات فراوانی روبرو می کند.

در سیستم استعدادیابی فوتبال کشورهای اروپایی و بزرگ در عرصه فوتبال ، کنار آموزش های فنی به فوتبال آموزان، آموزش مسائل اخلاقی آنان نیز مورد توجه قرار می گیرد؛ چرا که پیشرفت در ورزش باید همراه و همگام با آموزش های اخلاقی و شخصیتی باشد تا اگر در آینده بچه ها فوتبالیست نشدند حداقل بتوانند از این آموزش ها در زندگی شخصی شان استفاده کنند.

مربیان ما باید خیلی مراقب مسئله حسادت در بازیکنان نونهال و نوجوان باشند چرا که در این سن بازیکن ناخواه ممکن است به این اخلاق مخرب دچار شوند . بالا بردن اعتماد به نفس را به بازیکنان خود بیاموزید تا ذهن و تفکرشان از حسادت دور بماند .

پست های مرتبط

پیام بگذارید