اگر ورزش نکنیم چه می شود ؟

اگر ورزش نکنیم چه می شود ؟

اگر ورزش نکنیم چه می شود ؟ سوالی که خیلی ها به دنبال جوابش هستند ، احتمال زیاد شما هم به دلایل مختلفی برای دوری از ورزش دارید ، دلایلی مثل بی انگیزه شدن، مهمانی ها و خوش گزانی های پشت هم ، صدمه و آسیب و یا تداخل برنامه هایتان، مجبور هستید در نظم برنامه تمرینی خود را به هم بزنید . چنین شرایطی آن هم در زمانی که تمرینات بدن سازی و تمرینات فوتبال خود را منظم و طبق برنامه پیش می رفتید ، بیش از آنچه که فکر می کنید ، ظاهر ، احساسات و تفکر شما را تغییر خواهد داد .

ما به شما خواهیم گفت ورزش نکردن در بازه های زمانی مختلف چه تاثیری روی بدنتان خواهد داشت .

اگر چند روز ورزش نکنیم

چند روز ورزش نکردن آسیب زیادی به شما نمی‌رساند. اگر سابقه تمرین منظم دارید، بدن شما از این فرصت برای ترمیم و بازسازی بافت‌های آسیب دیده استفاده خواهد کرد در نتیجه شما قوی‌تر از قبل به میدان باز می‌گردید. اما یک نکته وجود دارد : اگر در این مدت علاوه بر ورزش نکردن، غذای ناسالم و نوشیدنی‌های الکلی بخورید، احساس ورم و پف کردگی خواهید داشت .

اگر به مدت یک هفته ورزش نکینم

به مرور، با تحلیل رفتن و کوتاه شدن فیبرهای عضلانی، احتمالاً عضلات شما نرم و شل خواهند شد . بدن شما در چنین شرایطی، برای نگهداری و حفظ بافت‌های عضلانی شروع به ذخیره آب اضافی می‌کند ولی اگر دوباره به تمرینات منظم‌تان برگردید، متوجه تغییرات قابل توجهی در نوع و شدت ورزش و حتی دویدنتان نمی‌شوید و طی چند جلسه می‌توانید عضلات‌تان را به فرم قبلی برگردانید.

اگر به مدت چند هفته ورزش نکینم

تناسب اندام شما در این حالت در سراشیبی قرار خواهد گرفت. با کاهش تعداد میتوکندری‌ها که نقش تامین سوخت سلولی را به عهده دارند، توان استقامتی و قدرتتان، که از عوامل مهم در آمادگی بدنی هستند را از دست می‌دهید. تا آنجا که احتمالا بالا رفتن از پله نیز شما را سریع خسته می کند.

اگر یک ماه ورزش نکنیم

درصد قابل توجهی از قدرت و بافت عضلانی شما از بین خواهد رفت و به جای عضله سازی و بالا بردن وزن عضله، به حجم چربی بدن‌تان اضافه می‌شود. ممکن است بیشتر از پیش دچار استرس بشوید و با اختلال در روند زندگی ۲۴ ساعته، خواب آرام شبانه برایتان به یک چالش تبدیل شود.

اگر چند ماه ورزش نکنیم

سوخت و ساز بدنتان کند و تنبل می‌شود. در این حالت، علاوه بر اینکه کالری بسیار کمی می‌سوزانید، خیلی زود هم خسته می‌شوید. در نتیجه کارکرد بالای قلبتان، ضربان قلب، به سرعت بالا می رود و ریه ها نمی‌توانند اکسیژن مصرفی لازم را جذب کنند.

اگر یک سال ورزش نکنیم

علاوه بر افزایش قابل توجه چربی بدن، از دست رفتن توده عضلانی و متابولیسمی کند و تنبل، اکنون در معرض ابتلا به بیماری‌هایی نظیر فشار خون بالا، کلسترول، دیابت نوع ۲، بی‌خوابی و افسردگی نیز خواهید بود. با این حال ورزش نکردن به طور قطع، نمی توان گفت ورزش نکردن وزن شما را بالا خواهد برد . شما می‌توانید با کم کردن کالری غذا نیز وزن‌تان را ثابت نگه دارید. اما برای سالم ماندن و جلوگیری از بروز بیماری‌هایی که عمدتاً قلبی عروقی هستند، ورزش امری ضروری و حیاتی است.

اگر با خواندن دلایلی که آورده ایم هنوز هم قانع نشده اید، چه چیزی شما را متقاعد می‌کند؟ چه دلیلی بیاوریم که ورزش خیلی مهم است حال چه ورزشکار حرفه ای باشید چه فرد عادی .

پست های مرتبط

پیام بگذارید