راز موفقیت فوتبالیست های بزرگ

راز موفقیت فوتبالیست های بزرگ

الکس فرگوسن یکی از بهترین و بزرگ ترین مربیان تاریخ فوتبال و انگلیس است که با کسب جام ها و عناوین زیاد به همراه تیم منچستر یونایتد توانسته نام خود را در کتاب تاریخ فوتبال به صورت پر رنگ بنویسد و کسی نمی تواند هنگام ورق زدن این نام را نبیند . این مربی راز موفقیت فوتبالیست های بزرگ را خیلی مختصر بیان کرده است که در ادامه می خوانید .

راز موفقیت فوتبالیست های بزرگ از زبان سر الکس فرگوسن:

در واقع از راز موفقیت فوتبالیست های بزرگ اینگونه بگویم که در تیم من بهترین بازیکنان همیشه خیلی دقیق بودند و تلاش بیشتری می کردند و به همین دلیل همیشه یا خوب یا خیلی خوب بودند . دیوید بکام یا کریس رونالدو یا راین گیگز و وین رونی ، همیشه بعد تمرین مدتی اضافه می ماندند تا روی شوت ها و ضربات ایستگاهی خود کار کنند .

آن ها بلافاصله بعد تمرین برای گرفتن دوش های طولانی یا ماساژ نمی رفتند و یا بدو بدو نمی رفتند دنبال دلالی ماشین! انها به این سی دقیقه تمرین اضافی تعصب داشتند و در این زمان تلاش می کردند توپ را از میان آدم های چوبی تمرینی و دروازبان عبور دهند و به همین دلیل است که بکام استاد ضربه های آزاد در فاصله ۲۵ متری تا سی متری بود و گیگز هم در فاصله ۱۸ تا ۲۳ متری همه ضرباتش مرگ بار بود و پنالتی های وین رونی هم ما را در مسابقات بسیار آسوده می کرد . رونالدو حتی از پشت ماه هم می توانست ضربه آزاد بزند .

مردم از گلی که بکام در سال ۱۹۹۶ از میانه ی میدان با ضربه آزاد مقابل ویمبلدون زد جوری حرف می زنند که انگار معجزه کرده باشد ولی اصلا این طور نیست . او صدها بار آن ضربه را تمرین کرده بود و وقتی فرصتش رسید از تمرین هایش استفاده کرد . بیشتر گل هایی که توسط بازیکنان منچستر به ثمر رسیده ، اوضاع همین بود و همه انها نتیجه ساعت ها تمرین خستگی ناپذیرانه بود.

گاهی اوقات که با برنامه ریزی دقیق و امادگی بیشتر به زمین مسابقه می رفتیم ، رقیب ما را غافلگیر می کرد و آنها با تغییرات کوچکی که آنقدر کوچک بود که ما فکر آن تغییر را نکرده بودیم برای ما درد سر درست می کردند . یادم می آید یک بار با ۵ گل از نیوکاسل شکست خوردیم فقط بخاطر آنکه تغییرات کوچک آنها را مشاهده نکرده بودیم . آن مسئله درس خوبی در زمینه ی خطر چسبیدن به گذشته و همگام نبودن با زمان حال را به من آموخت .

همچنین اگر بخواهم چند عامل شکست هایمان را یادآوری کنم می توانم از این موضوع نام ببرم که بی نظمی مایه ی شکست است . شما اگر در زندگی کاری و یا شخصی نامنظم باشید و نتوانید با چشم بسته در دفتر کارتان چیزهایی که نیاز دارید را جستجو کنید بنابراین آمادگی شکست خوردنتان خیلی بالاست و هرآن ممکن است شکست بخورید فقط کافی است رقیب متوجه این نقطه ضعف شما باشد. آن وقت است که سخت می توانید از شکست فرار کنید .

علاوه بر این ها باید بدانید که تغذیه و سلامت بزرگ ترین دارایی یک ورزشکار است ، مطالب سلامت و تغذیه فوتبال را بخوانید و بیشتر از قبل مراقب نعمت سلامتی باشید و تغذیه مناسب بدن یک فوتبالیست را بدانید .

پست های مرتبط

پیام بگذارید