راهنمایی خرید کفش و استوک برای فوتبال

راهنمایی خرید کفش و استوک برای فوتبال

وقتی برای خرید کفش و استوک برای فوتبال و یا فوتسال به بازار و یا سایتی می رویم با تعداد فراوانی از مدل و قیمت ها رو برو می شویم، این باعث سردرگمی ما در انتخاب یک کفش و استوک خوب می شود.

در این مطلب راهنمایی خرید کفش و استوک برای فوتبال را با لحاظ کردن فاکتور هایی مثل قیمت ، جنس و دوام و متناسب با سبک بازی بازیکن جمع آوری کرده و سعی کردیم اصول مهم در خرید کفش و استوک فوتبال را به شما بگوییم تا بهترین خرید را داشته باشید.

۱- انتخاب کفش و استوک فوتبال با قیمت مناسب

احتمالا شما هم مثل همه افراد به دنبال خرید کفش و استوک فوتبال با کیفیت خوب و در عین حال متناسب با پولی که در اختیار دارید، هستید. اگر شما هم مثل بیشتر بازیکنان این دغدغه را دارید، توصیه های ما را بخوانید تا بهترین کفش را با کمترین قیمت داشته باشید.

انتخاب کفش و استوک فوتبال با قیمت مناسب

توصیه اول : هیچوقت کفش را در هنگام روز های اول ارائه آن به بازار نخرید ، چون کفش در بالاترین قیمت خود هست و توصیه ی ما اینست که که حداقل ۳ الی ۶ ماه بعد از معرفی اقدام به خرید آن نمایید.

توصیه دوم: وقتی مدل جدیدی ارائه می شود بعد از ۲ الی ۳ ماه دنبال رنگ های قدیمی تر از همان مدل بروید چون مطمئنا پس از آمدن یک طرح و رنگ جدید طرح های قبلی همان مدل افت قیمت خواهند داشت.

توصیه سوم: از بین دو مدل کفش تاپ یک سری سعی کنید نسخه دوم را تهیه کنید چون حداقل ۲۰۰ الی ۴۰۰ هزار تومان اختلاف قیمت خواهند داشت. مثلا بین آدیداس نمزیز ۱۷+(بدون بند) و نمزیز ۱۷.۱(نسخه بند دار) هیچ تفاوتی از لحاظ فنی وجود ندارد و اختلاف این دو فقط در بند دار بودن یا نبودن آن هست که شما می توانید نسخه بند دار را تهیه و بند آن را استفاده نکنید و به شما قول می دهیم که همان کارایی کفش بدون بند را داشت باشد(این برای همه کفش های بند دار و بدون بند صدق نمی کند ولی عمدتا به همین شکل هستند).

توصیه چهارم: بجای اینکه مدل های پایین نسخه جدید را بخرید به سراغ مدل های تاپ نسخه قدیمی آن سری بروید ، اجازه بدهید با یک مثال این نکته را روشن بسازیم. مثلا نایک مرکوریال سوپرفلای ۴ در مقایسه با مرکوریال ویکتوری ۵ از لحاظ تاخر و تقدم در معرفی به بازار، ویکتوری ۵ یک مدل جدیدترمحسوب میشود نسبت به مرکوریال سوپرفلای ۴ ولی از لحاظ فنی قابلیت های بالاتری از نایک مرکوریال ویکتوری ۵ دارد ، ولی وقتی به قیمت آنها نگاه می کنید ویکتوری۵ قیمت بالاتری نسبت به سوپرفلای۵ دارد و دلیل این اختلاف فقط بخاطر جدیدتر بودن ویکتوری ۵ هست.

۲- هنگام انتخاب استوک ، به همه برندها توجه کنید

اگر بخواهیم سه برند بزرگ در استوک های فوتبال و فوتسال را بگوییم آدیداس ، نایک و پوما سه برند تاپ تولید کننده کفش های فوتبال و فوتسال در دنیا هستند و مطمئنا به خاطر همین شهرت هم که شده کفش هایشان باید از بقیه برند های زیر دست خود گرانتر باشند.

اینکه این سه برند مطرح و بزرگ جهانی هستند دلیل نمی شود که تولیدات سایر برندهایی مثل نیوبالانس ، میزانو ، آمبرو ، دیادورا و … دارای کیفیت پایین تری باشند ، در اینکه این سه برند مطرح شده از لحاظ ارایه فناوری های روز پیشتاز هستند شکی نیست ولی سایر برندها نیز در کیفیت حرف های زیادی برای گفتن دارند.

برندهای کفش و استوک فوتبال و فوتسال

ما در فوتبالیست ۹۰ به شما پیشنهاد می کنیم که در هنگام خرید کفش فوتبال و فوتسال دیدتان را بازتر نموده و محصولات سایر برندها را نیز مشاهده کنید و احتمال اینکه کفش های تاپ سایر برند ها از لحاظ قیمت کمتر از قیمت مدل های رده متوسط برند نایک ، آدیداس و پوما باشد زیاد هست.

۳- متناسب با سبک بازی بازیکن مورد علاقه خود خرید کنید

مطمئنا همه شما بعنوان یک بازیکن در مسیر پیشرفت قاعدتا بازیکن یا بازیکنانی را بعنوان الگو برای خود انتخاب کرده اید که معمولا بازیکنان با توجه به پست بازی خودشان الگوی های فوتبالی خود را انتخاب می کنند ، مثلا یک مدافع سرخیو راموس و یا یک مهاجم مسی و رونالدو را انتخاب می کند ، این مثال کاملا منظور ما را رساند، ولی انتخاب الگو می تواند پیچیده تر از فقط نام بازیکن باشد، در واقع افراد ممکن است از رو استایل ، سبک بازی و … یک بازیکن را الگوی خود قرار دهند، ما در مطلبی جدا بهترین استوک و کفش فوتبال براساس پست را ذکر کردیم که پیشنهاد می کنم آنرا بخوانید.

کفش استوک بازیکن مورد علاقه

در هنگام انتخاب کفش نیز این بازیکنان می توانند نگاهی به کفش مورد استفاده بازیکن مورد علاقه اشان داشته باشند و میتوانند این را ملاک انتخاب خود قرار بدهند. مثلا یک مدافع که سرخیو راموس را بعنوان یک مدافع مستحکم قبول دارد می تواند یکی از اولویت های انتخاب کفش فوتبالش سری نایک تمپو باشد.

۴- استوک را متناسب با نوع چمنی که در آن بازی می کنید خریداری کنید

در مطلبی جدا گانه خرید کفش فوتبال برای انواع زمین را بررسی کردیم و گفتیم که برای هر زمین از چه نوع میخ و استوک هایی استفاده می شود.

کفش های استوک برای زمین های مختلف

اگر شما در چمن مصنوعی بازی می کنید یا چمن خشک و سفت یا چمن نرم و دارای گل نفوذپذیر باید کفش مختص آن نوع چمن باشد چرا که تاثیری مستقیم در سلامت پا و حتی کمر شما و کیفیت بازی خواهد داشت.

اگر شما وسوسه می شوید که کفش چمن طبیعی را در چمن مصنوعی بپوشید مطمئنا در همان جلسه اول تاول ، التهاب و داغ شدن کف پای خود را بخوبی حس می کنید و بازیکنی که با این مشکلات روبرو شود چگونه و به چه میزان می تواند روی بازی تمرکز داشته باشد ؟

۵- از سبک و استیل بازی خود آگاه باشید

هر بازیکنی یک سری خصوصیت های منحصر به فرد خود را دارد از لحاظ نوع استارت زدن ، نوع کنترل توپ با جاهای مختلف پا، نحوه شوت زدن و دریبل هایی که انجام می دهد.

استوک متناسب با سبک بازی

در هنگام خرید کفش و استوک برای فوتبال یا فوتسال پس از درکی کامل از نوع و سبک بازی خود اقدام به خرید کنید و صرفا بخاطر جوی که در آن زمان درست شده و دوستان و هم تیمی ها از استوک های رایج تعریف و تمجید می کنند، دست به خرید عجولانه نزنید.

مثال : اگر یک بازیکن سرعتی هستید با کارهای انفجاری ، سبک بودن و یکپارچه بودن کفش برایتان باید اهمیت زیادی داشته باشد تا بخوبی حس برهنه بودن را هنگام دویدن حس کنید و استوک بدون کمترین مزاحمت به شما کمک کند. اگر یک مدافع سرسخت و دائما درگیر هستید یک کفش با بدنه نازک و سبک خیلی بکار شما نمی آید و شما نیاز به یک کفش راحت و مستحکم با بدنه مقاوم دارید. هنگام خرید کفش بدنه کفش را بخوبی بررسی کنید و قسمت هایی که نیاز به کنترل دلخواه شما را دارد ببینید که آیا امکاناتی خاص در آن قسمت از کفش وجود دارد یا خیر.

باور کنید نیازی نیست که همه مدل ها را بشناسید چون این خود یک فن و تخصص هست و هرکسی وقت آن را ندارد تمامی مدل ها را بخوبی تجزیه و تحلیل کند و با ویژگی هایشان آشنا باشد ظاهر کفش به خوبی همه چیز را نشان می دهد .

۶- دو جفت کفش متوسط و تاپ برای تمرینات و روز مسابقه کنار بگذارید

خب از مطالب راهنمایی خرید کفش و استوک برای فوتبال به قسمت ششم رسیدیم، شاید با خواندن این عنوان شما فکر کنید که این پیشنهاد عجیب و پر هزینه است، ولی اگر دقیق به این قضیه نگاه کنید می بینید که خرج خیلی کمتری برای شما خواهد داشت.

کفش و استوک فوتبال مناسب تمرین و مسابقه

بازیکنی که یک جفت کفش خوب یا متوسط را بصورت مداوم در تمرینات و مسابقه استفاده می کند بزودی باید خود را برای از بین رفتن استوک آماده کند چون با این کار آن طول عمر آن بسیار کوتاه تر میشود و خیلی زود مجبور می شود که یک جفت کفش جدید تهیه کند.

ولی وقتی شما دو جفت کفش مخصوص تمرین و روز مسابقه داشته باشید این فشار به کمتر از نصف روی دو جفت کاهش می یابد و علاوه بر افزایش طول عمر مفید کفش ، کیفیت بازی و تمرین شما نیز بواسطه استفاده از کفش سرحال و سالم نیز افزایش می یابد.

فرض کنید دو جفت کفش دارید کفشی که هفته ای چهار بار از آن در تمرینات استفاده می کنید و کفشی تاپ که هفته ای یکبار در روز مسابقه از آن استفاده می کنید ، کفش روز تمرین با فشاری بسیار کمتر و کفش روز مسابقه بدون هیچگونه فشاری برای شما حداقل دو سال دوام خواهد داشت و نهایت خرج شما عوض کردن کفش تمرینتان پس از مدتی طولانی هست ، این سبک از خرید کفش را اکثر بازیکنان حرفه ای انجام می دهند.

۷- خرید خود را اینترنتی انجام دهیم یا حضوری

خب در بخش پایانی از مطلب راهنمایی خرید کفش و استوک برای فوتبال به نحوه خرید رسیدیم، خرید اینترنتی و حضوری هر کدام مزایا و معایبی دارند که باهم بررسی می کنیم

آیا استوک فوتبال را اینترنتی بخریم؟

در خرید اینترنی شما به خوبی می توانید از کل فروشگاه، مدل ها و برند های موجود دیدن کنید، انواع طرح ها و نقش ها را ببنید و به راحتی از قیمت استوک فوتبال آگاه شوید. در بیشتر سایت های بزرگ می توانید توضیحات مخصوص محصول را بخوانید که می تواند راهنمایی خوبی برای خرید کفش و استوک فوتبال باشد. از نظرات کابرانی که این محصول را خریده اند آگاه شوید و به راحتی با نشستن در خانه در این روز های کرونایی خرید را انجام دهید، حتی شما می توانید جنس خراب را مرجوعی کنید. شاید تنها عیبی که افراد در خرید اینترنتی می بینند، درک نکردن استوک از نمای نزدیک و در دست داشتن آن هنگام خرید است.

حال در خرید حضوری شما می توانید به خوبی کفش را دیده و همان جا تست کرده و پا بزنید و اگر مورد پسند نبود، خرید نکنید. ولی تا چه حد می توانید مدل ها و طرح های مختلف را تست کنید؟ چه تعداد را باید قیمت کنید. ممکن است برخی در رو در باسی قرار بگیرند. این ها همه چیزهایی هستند که اگر خرید کرده باشید آنها را تجربه کرده اید.

 

حال به پایان مطلب راهنمایی خرید کفش و استوک برای فوتبال رسیدیم، نظرات خود را در قسمت نظرات برای ما ارسال کنید و اگر نکات خوبی که در هنگام خرید کفش استوک دارید را بنویسید تا سایر دوستان و بازیکنان استفاده کنند.

پست های مرتبط

پیام بگذارید