بهترین مکمل ها برای فوتبالیست ها

بهترین مکمل ها برای فوتبالیست ها

مکمل ها تاثیر مثبتی بر عملکرد و ریکاوری فوتبالیست دارد از این رو مصرف مکمل ها در بین فوتبالیست ها افزایش پیدا کرده است . با فرض بر اینکه شما یک رژیم غذایی سالم و متعادل رو رعایت می کنید، باز هم نیاز به مصرف برخی مواد مغذی، به شکل مکمل دارید. شکلات های پروتئینی، مکمل های پروتئینی و آمینو اسید ها بهترین مکمل های ورزشی هستند. بعد از انجام تمرینات سخت و در مرحله ترمیم و ریکاوری، بدن شما نیازمند مکمل های پروتئینی است .

در مطلب انواع مکمل ها و تاثیر آنها روی بدن با بیشتر مکمل های موجود در بازار آشنا شدید در اینجا بهترین مکمل ها برای فوتبالیست ها را معرفی می کنیم:

پروتئین وی
کراتین مونوهیدارت
بی سی دبل ای (bcaa )
ال آرژنین
ال کارنتین
گلوتامین

پروتئین وی

پروتئین ها بلوک هایی هستند که عضلات را می سازند . اگه شما به اندازه کافی پروتئین مصرف نکنید هیچوقت نمی تونید عضلات قوی و مستحکم بسازید. انجام تمرینات شدید و خیلی سخت در زمین فوتبال و یا باشگاه باعث شکستن فیبرهای عضلانی در بدن می شود و برای ترمیم و بازسازی عضلات مصرف درست مواد مغذی بسیار مهمه. این به این معنیه که شما باید پروتئین مصرف کنید، که یکی از اصلی ترین مواد مورد نیاز برای رشد و ترمیم ماهیچه است.

کراتین مونوهیدرات

ممکنه برای شما پیش اومده باشه که به حدی از ناتوانی در تمرین برسید، که دیگه قدرت ادامه دادن تمرین رو نداشته باشید. اینجاست که کراتین به کمک شما میاد. کراتین، استقامت و قدرت شما رو افزایش میده و همچنین باعث افزایش رشد عضلات میشه. توصیه می شوند زمانی که در یک سایز گیر کردید کراتین مصرف کنید. به شما قدرت زیادی میده ، همچنین این عنصر به پمپ عضله کمک میکنه.

کراتین مونوهیدرات یکی از موثرترین مکمل های بازاره. برای افزایش قدرت و سایز و استقامت بدنی از اون استفاده میشه. مصرف فقط ۵ گرم کراتین در روز میتونه تاثیرات مثبتی روی تمرینات و افزایش وزن به شما داشته باشه. کراتین تاثیر زیادی روی تولید انرژی داره ، همچنین باعث میشه آب بیشتر در ماهیچه ها بمونه و ماهیچه ها بزرگتر به نظر برسند . این مکمل یکی از بهترین مکمل ها برای افزایش سایز و استقامت بدنه، البته برای کسانی که تمرینات منظم انجام میدن.

بی سی دبل ای (bcaa)

آمینو اسیدهای زنجیره ای شاخه ای بی سی ای ای، طبق تحقیقات متشکل از اسید آمینه های لوسین، ایزولوسین و والین هستند که اثرات آنابولیکی و ضد کاتابولیکی دارند . در عضلات اسکلتی و قلبی افزایش غلظت این سه اسید آمینه شاخه دار یا لوسین به تنهایی، باعث بروز افزایش ذخایر تمامی آمینو اسید های تحریک کننده ساخت پروتئین شده و مانع تخریب پروتئین ها می شوند .

کارنیتین

کارنیتین یک اسید آمینه است که به طور طبیعی در بدن تولید میشه . ال کارنیتین برای کسانی که سطح کارنیتین بدنشان به دلیل اختلالات ژنتیکی و استفاده از داروهای خاص پائینه، تجویز میشه. محل ساخت ال کارنیتین در بافت عضلات و کبد است. این ماده اسید های چرب رو به محل اکسیداسیون نهایی در میتوکندری میبره و در اونجا انرژی ذخیره شده آزاد میشه. ال کارنیتین آزادسازی اسید های چرب موثر رو تضمین میکنه که دوباره به شکل تری گلیسرید ذخیره نشن و در نتیجه حجم بافت چربی بالا نره.

از فواید ال-کارنیتین میشه به موارد زیر اشاره کرد:
کاهش وزن و بافت چربی بدن
افزایش مقاومت سیستم دفاعی بدن
افزایش ظرفیت تمرینی بدن

گلوتامین

از بهترین مکمل ها برای فوتبالیست ها می توان به گلوتامین اشاره کرد . گلوتامین یک اسید آمینه غیر ضروری است که توسط بدن ساخته می‌شود و بیشترین اسید آمینه ای است که در پلاسما و عضلات اسکلتی یافت می‌شود. اسید آمینه واحد سازنده پروتئین است. غلظت گلوتامین خون در یک فرد سالم ۳ تا ۴ برابر سایر اسیدهای آمینه است. حدوداً ۶۰% اسید آمینه درون سلولی را تشکیل می‌دهد و تقریباً از عضلات به مقدار ۹ گرم در روز به داخل خون ترشح می‌شود.

تحقیقات انجام شده در مورد گلوتامین به وضوح نشان داده است این اسید آمینه به راحتی قادر است تا عضلات را از گزند تجزیه شدن پروتئین در امان نگه داشته و پدیده مخرب آتروفی عضلات را به خوبی مهار کند. این اسید آمینه نقش کلیدی در متابولیسم پروتئین، حجم سلولی و ضد کاتابولیسم دارد.
این اسید آمینه که به شکل مکمل تهیه و عرضه می‌شود در افزایش حجم سلول ها و در تشدید سنتز پروتئین در عضلات نقش مهمی را ایفا کرده و خواص آنتی کاتابولیکی بسیار قدرتمندی نیز دارد. گفته می‌شود که گلوتامین تاثیر قدرتمندی در افزایش میزان ترشح طبیعی هورمون رشد در بدن نیز داشته است. لازم به توضیح نیست که تاثیر هورمون رشد در افزایش حجم و قدرت عضلانی و در تشدید فرایند چربی سوزی بر همگان روشن و ثابت شده است.

حال که بهترین مکمل ها برای فوتبالیست ها را شناختید نکته ای که باید بدانید این است که این مکمل ها به تنهایی نمی توانند کمک زیادی به شما بکنند پس حتما در کنار مصرف مکمل ها برنامه غذایی و تغذیه خود را تنظیم کنید چرا که این دو کنار هم بهترین بدن را برای شما خواهند ساخت .

پست های مرتبط

پیام بگذارید