بهترین استوک و کفش فوتبال براساس پست

بهترین استوک و کفش فوتبال براساس پست

به طور حرفه ای بازیکنان بزرگ که در لیگ های معتبر بازی می کنند براساس پست بازی خود نوع استوک را انتخاب می کنند، درواقع به همین دلیل است که ما کفش های فوتبال با طراحی های متفاوت را می بینیم، اگر شما نیز فوتبالیست هستید و قصد خرید استوک را دارید بهتر است استوکی که مناسب پست شما باشد را انتخاب کنید، ما در این مطلب بهترین استوک و کفش فوتبال براساس پست را آورده ایم تا به شما کمک کنیم کفش مناسب خود را بشناسید.

در مطلب راهنمایی خرید کفش و استوک برای فوتبال گفتیم که با چه دیدهایی بهتر است استوک را انتخاب کنید، در اینجا به طور کامل به بررسی بهترین استوک و کفش فوتبال براساس پست می پردازیم پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید، تا استوک مورد نظر خود را پیدا کنید.

مطمئنا می دانید که هر منطقه از بازی نیازمند به یکسری ویژگی های خاصی است که بازیکنان باید واجد آن شرایط باشند تا بتوانند از پس مسئولیت های آن پست بر آیند ، هر بازیکنی طبق ویژگی های ذاتی که در سبک بازی اش است پس از مدتی به این نتیجه رسیده که یک پست یا منطقه از بازی برای او مناسب تر است ، مثلا یک بازیکن تمام کننده و سرعتی قاعدتا برای نوک حمله مناسب تر است تا بازیکنی که دارای قدرت دفع توپ و سرزنی بالا هست. درباره ویژگی پست های مختلف بازیکنان فوتبال قبلا توضیحات را داده ایم.

خواستم این ها را گفته باشم تا با یک دید باز به سراغ بحث اصلی یعنی بهترین استوک و کفش فوتبال براساس پست برویم، حتما از بازیکنان و هم تیمی های خود و حتی از فروشگاه داران ورزشی زیاد شنیده اید که فلان مدل کفش را ببر بیشتر به بازی شما می خورد و شما نمی دانستید این ادعا را قبول کنید یا نه، شاید فکر می کردید که طراحی های مختلف برند ها فقط برای فروش بیشتر محصولاتشان بوده است.

ما نیز حرف دوستان و فروشنده گان و همچنین طرز فکر شما را قبول داریم ولی بحثی که وجود دارد این است که یک کفش متناسب با پست بازی شما مطمئنا بر کیفیت کار شما تاثیر خواهد گذاشت ولی از شما بازیکن بهتری نخواهد ساخت و نباید انتظار داشت که فراد با پوشیدن فلان مدل کفش متناسب با بازی شما سانتر ، شوت و پاس شما دارای دقت چشمگیری شده باشد ولی در دفاع از تولید کنندگان این را بگویم که تاثیرگذار است.

پس ما اینگونه می گوییم که برند ها حرفشان درست است و براساس پست بازی کفش ها را طراحی می کنند و در نحوه بازی شما نیز تاثیر دارد ولی شما را سوپر من نمی کند ، ما را میتوانیم این بحث را از وفاداری بازیکنان به یک برند و مدل خاص بفهمیم، مدل نایک نمپو شاید بارزترین نمونه برای این امر باشد که بازیکنانی مانند فرانچسکو توتی یا رونالدینهو تا سالیان سال از این مدل کفش استفاده می کردند و یا نایک مرکوریال که رونالدو جدای از بحث تبلیغاتی از آن خیلی راضی هست.

در ادامه مطلب بهترین استوک و کفش فوتبال براساس پست اجازه بدهید تا دسته بندی کفش ها در برند های مطرح را بر اساس نوع بازی بازیکنان و پستی که در آن بازی می کنند را به شما معرفی و دلیل این دسته بندی را نیز خدمتتان توضیح دهیم تا در انتخاب مدل کفش مورد نظرتان به شما کمک کند.

نکته ای که باید به آن اشاره کنم این است که برندهای زیادی وجود دارند و هر کدام در تولید کفش های خود خوب عمل کرده اند ولی ما به معرفی سری های مختلف سه برند نایک ، آدیداس و پوما خوهیم پرداخت و خواهیم گفت که این دسته از کفش متناسب با پست کدام بازیکن است، از بررسی سایر کفش ها مانند آندرآرمور ، نیوبالانس یا آمبرو به دلیل طولانی شدن مطلب و استفاده رایج بازیکنان ایرانی از سه برند نایک ، آدیداس و پوما پرهیز نمودیم.

استوک و کفش فوتبال نایک

کفش های نایک در کل به شش دسته اصلی تقسیم شده که هر دسته نیز خود به زیر شاخه ها و مدل های متعددی تقیسم شده است ، ما به زیرشاخه ها کاری نداریم زیرا اگر همه را بررسی کنیم شما خسته می شوید، هر چه که لازم باشد را می گوییم.

استوک و کفش فوتبال نایک

۱- مرکوریال – سرعت انفجاری (mercurial – explosive speed)

نایک برای هر سری از کفش خود یک شعار را انتخاب می کند ، سرعت انفجاری شعار سری مرکوریال است ، این عبارات انتخاب شده توسط نایک برای هر سری فقط در حد شعار نیست و این برند تمام هنر و فناوری خود را بکار می گیرد تا کفشی را طراحی کند ک به سرعت بازیکنان کمک کند ، سبکی ، آیرودینامیک بودن و استفاده از نهایت سرعت بالقوه بازیکنان از ویژگی های اصلی سری مرکوریال است.

تا اینجا دانستیم که مرکوریال برای بازیکنان سرعتی مناسب است پس میتوان درک کرد که این سری کفش بیشتر برای بازیکنان جلو زمین مانند مهاجمین و گلزنان مناسب است . کریس رونالدو بازیکنی است که شاخص و معیار استفاده از سری مرکوریال به ویژه سوپرفلای است ، پس اگر به دنبال این بودید که استوک رونالدو چیست و سبک بازی شما به کریس و بازیکنانی شبیه کریس نزدیک است این کفش فوتبال نایک مرکوریال است که جواب شماست و بهتر شما را کمک خواهد کرد.

۲- هایپرونوم – چابکی مرگبار (hypervenom – deadly agility)

چابکی مرگبار شعار این سری است تا این چنین بازیکنانی بخوبی بتوانند از تکنیک و مهارت های ذاتی خود استفاده کنند ، در طراحی هایپرونوم نایک سعی نموده تا به کنترل توپ و نزدیکی هر چه بهتر توپ به پا کمک کند و همچنین کفش به خوبی با پا فیت شود تا بازیکن بخوبی مهارت های خود را در زمین پیاده کند، در این سری نیز نیمار بازیکن برزیلی بارسا شاخص است که شما می توانید بازی و سبک خود را با او و بازیکنانی شبیه به نیمار مقایسه کنید ، پس اگر بازیکنی رو به جلو هستید و دارای تکنیکی ناب و ذاتی که با مهارت های خود چند بازیکن حریف را مشغول خود می کنید ، هایپرونوم گزینه مناسبی برای شماست.

۳- مجیستا- بازی سازی غیرقابل توقف (magista – unstoppable playmaking)

این شعار همه چیز را گفته است ، نایک در طراحی این سری کفش سعی می کند که لمس و کنترل و قدرت مانور در میانه میدان را به حداکثر ممکن برساند تا بازیکنان رهبر که عمدتا میانه میدان را در دست دارند و به قول معروف مغز متفکر تیم هستند به راحتی توانایی های خود را در زمین پیاده کنند. آندرس اینیستا بازیکن اسپانیایی بارسلونا شاخص این سری نایک است که هر وقت کسی بخواهد از یک رهبر و میدان دار نابغه صحبت کند مطمئنا او را مثال خواهد زد ، پس اگر یک بازی ساز و میدان دار هستید و دوست دارید ریزترین حرکات کنترلی و چرخشی خود را در زمین پیاده کنید مجیستا جزو اولویت های شما می تواند باشد.

۴- تمپو- لمس بی نقص (tiempo – dominating touch)

در این سری نایک بر لمس طبیعی توپ بدون هیچگونه واسطه ای تمرکز کرده است، این را می توان از استفاده همیشگی نایک از چرم یکپارچه کانگورو در کل رویه و کناره کفش درک نمود. تمپو همیشه به عنوان یک کفش کلاسیک و اصیل شناخته شده که به دور از هیاهوی فناوری های نوین و بصورت پیوسته در حال تغییر ، کار خود را انجام میدهد و هیچوقت اصالت خود را فدای فناوری نمی کند. بازیکنانی مانند فرانچسکو توتی ، رونالدینهو و در بازیکنان امروزی پیکه از طرفدران پروپا قرص این سری کفش هستند. بازیکنانی که گفتیم از طیف مختلف با پست های متفاوتی هستند از نوک حمله تا میانه میدان و دفاع آخر ، نتیجه اینکه این کفش می تواند محبوب همه بازیکنان باشد ولی عمدتا مناسب بازیکنان میانه رو به عقب زمین مانند مدافعین و هافبک های تدافعی است.

۵- پرمیر (premier)

سری پرمیر برای بازیکنانی در پست خاصی طراحی نشده و تمرکز اصلی این سری بر تولید کفش هایی کلاسیک با استفاده از چرم طبیعی است تا بازیکنان طرفدار کفش های سنتی را به خود جلب کند.

استوک و کفش فوتبال پوما

از مطلب بهترین استوک و کفش فوتبال براساس پست به کفش های برند پوما رسیدیم، پوما دارای سری های زیادی نیست و یک سری نیز به عنوان اوو تاچ به تازگی به این برند اضافه شده.

استوک و کفش فوتبال پوما

۱- اوو اسپید (evospeed)

سبکی بی نظیر و لمس عالی توپ که مورد نیاز یک کفش سرعتی هست را اوو اسپید یکجا در خود دارد ، تا جایی که با وزن زیر ۲۰۰ گرم رکورد سبکترین کفش را به خود اختصاص داده. این سری همانند سری مرکوریال نایک ویژه بازیکنان سرعتی و خط حمله است ، مارکو رویس ، سرخیو آگوئرو و آنتوان گریزمان از جمله بازیکنان شاخص استفاده کننده از سری evospeed هستند. پس اگر یک بازیکن تند و تیز خط حمله هستید و یا یک هافبک کناری تند و تیز که نیاز به یک کفش سبک و عالی دارید ، اوو اسپید جزو بهترین گزینه های شما می تواند باشد.

۲- اوو پاور (evopower)

سری اوو پاور تمرکزی خاص بر قدرت شوتزنی و محافظت از پا دارد و پوما سعی نموده در موقع شوت زنی شما حس زدن ضربه با پای برهنه را تجربه کنید. بازیکنانی مانند الیویه ژیرو ، ماریو بالوتلی ، بوفون و قبلا فابرگاس از جمله بازیکنان استفاده کنند از این سری هستند. اگر به دنبال کفشی هستید که قدرت شوتزنی شما را تقویت کند و سطح استانداردی از محافظت را ارایه نماید این کفش مناسب شماست. هافبک های نفوذی و مدافعین از جمله استفاده کنندگان از این سری هستند.

۳- اوو تاچ (evotouch)

اوو تاچ از جدید ترین های سری پوما به حساب می آید ، همانطور که از اسم این سری می توان فهمید تمرکز اصلی بر لمس طبیعی توپ است که پوما برای رسیدن به این نقطه در نسخه های تا به امروز ارایه شده این کفش از چرم طبیعی یکپارچه استفاده نموده به همراه یقه کفش ، یعنی ترکیبی از فناوری های نوین و شیوه های سنتی تولید کفش. مارکو وراتی و فابرگاس که قبلا از سری اوو پاور استفاده می نمود از بازیکنان شاخص این سری کفش هستند. این سری کفش می تواند مورد علاقه هر بازیکنی در هر پستی باشد ، زیرا چندین ویژگی را یکجا در خود دارد.

۴- کینگ (king)

سری کینگ را می توان تاریخچه کفش های فوتبال دنیا دانست ، از مارادونا و پله گرفته تا بازیکنان شاخص امروزی که از این مدل کفش استفاده می کردند و می کنند. همانند سری نایک پرمیر پوما نیز در این سری تمرکز اصلی اش حفظ اصالت یک کفش با شیوه سنتی تولید آن است تا بازیکنان علاقمند به کفش های با رویه از جنس چرم طبیعی و طراحی قدیمی را راضی نگه دارد.

استوک و کفش فوتبال آدیداس

آدیداس دارای سری های متعددی است که بعضی از این سری ها مانند ۱۱pro یا نیتروشارژ دیگر تولید نمی شود و ما به سری هایی که در حال حاضر در بازار موجد است پرداخته ایم. تا اینجا بهترین استوک و کفش فوتبال براساس پست خود را انتخاب کرده اید یا خیر ؟ پیشنهاد می کنم حتما سری های آدیداس را نیز ببینید.

استوک و کفش فوتبال آدیداس

۱- ایس- کنترل همه چیز (ace – control every thing)

آدیداس در سری ایس تمرکز اصلی اش بر کنترل و تسلط کامل بر توپ و زمین است ، یعنی کفش های این سری چه در زیره و چه در رویه طوری طراحی شده اند که بهترین حالت درگیری و لمس توپ را تجربه کنید. بازیکنی مانند مسوت اوزیل به عنوان یک پاسور باهوش و خلاق و یا پل پوگبا به عنوان یک بازیکن جسور و خلاق از جمله نماد های این سری کفش هستند. فیت شدن کفش با پا بصورتی که شما کفش را جزیی از پای خود حس کنید و طراحی رویه کفش بصورتی که شما یک لمس طبیعی را تجربه و توپ را بخوبی کنترل کنید ، از جمله ویژگی های فنی این سری هستند. بازیکنان هافبک چه نفوذی و چه دفاعی ، مهاجمین پشت مهاجم اصلی و حتی خود مهاجم اصلی از جمله پست هایی است که این سری کفش به آنها توصیه می شود.

۲- ایکس- باعث هرج و مرج (X – cause chaos)

کنترل و داشتن یک رویه صاف و یکدست بودن هیچ گونه وصله پینه، جهت زدن ضربات دقیق و همچنین پوشاندن روی پا بصورتی که مانند یک جوراب عمل کند از ویژگی های فنی این کفش است. باعث هرج و مرج به عنوان شعار این سری ما را به این نتیجه می رساند که این کفش بیشتر برای بازیکنان غیرقابل مهار در سرعت و تغییر مسیر و زدن ضرباتی ناگهانی در لحظه مناسب است که بیشتر ما این خصوصیات را در بازیکنان سرعتی کناره ها یا به اصطلاح بال های کناری زمین مشاهده میکنیم. گرت بیل ، لوییز سوارز و کریم بنزما نماد های اصلی این سری کفش هستند که می توانید خود را با این بازیکنان از لحاظ سبک بازی مقایسه کنید و حتما شما از من بهتر پست و منطقه بازی این بازیکنان را میدانید. مهاجمین سایه ، هافبک های چپ و راست و مهاجمین از جمله پست های مناسب این کفش است.

۳- مسی (messi – built to win)

خب به احتمالا دوستداران مسی منتظر بودند تا ببینند اسم مسی در کجای این مطلب می آید، آدیداس یک سری با اسم مسی تولید کرده است. در سری مسی سعی شده که با ویژگی های فنی این بازیکن نابغه تطابق داده شود ، یعنی بتوانید بخوبی توپ را در کمترین فضا کنترل کرده و آن را به جهات مختلف با سرعت بالا حمل کنید و موقع شوت زدن بهترین استفاده را از شکل طبیعی پاهایتان کنید.این سری بیشتر مورد استفاده مهاجمین نوک و مهاجمین پشت مهاجم اصلی است.

۴-کلاسیک (classics – classic touch)

این سری کفش همانند سری پرمیر نایک و سری کینگ پوما تمرکز اصلی اش بر طراحی کلاسیک و استفاده از مواد طبیعی مانند چرم کانگورو و گوساله است. سری کلاسیک می تواند مورد علاقه هر بازیکنی در هر پستی باشد فقط شرط آنست که به اصالت و سنت های دیرین در طراحی کفش علاقمند باشید. راحتی و لمس طبیعی توپ از مزایای اصلی این سری کفش است.

خب به انتهای مطلب خوب بهترین استوک و کفش فوتبال براساس پست رسیدیم، پس انتخاب با شماست اگر به این سه سری نایک ، آدیداس و پوما علاقمندید و فرقی ندارد در کجای زمین بازی می کنید. می توانید از بین سه برند گفته شده و سری های برند ها و توضیحاتی که داده شد یک کفش استوک برای خود انتخاب کنید. سعی کنید همیشه حرفه ای فکر کنید، بهتر است به از این که استوک برای پست بازی شما مناسب هست یا خیر تصمیم به خرید بگیرید و فقط به شکل ظاهری و قیمت توجه نکنید.

در معرفی سری های مختلف سه برند اصلی بازار سعی نمودیم هم شما را با آنها آشنا سازیم و هم با هدف اصلی طراحی هر سری که مختص چه بازیکنی طراحی شده تا با شناخت بهتر ویژگی های هر سری و مقایسه آن با سبک بازی خود انتخاب را به خود شما واگذار کنیم و در آخر جهت سهولت انتخاب شما چند پست تخصصی ویژه آن سری را به شما معرفی نمودیم. البته پرداختن به این سه برند باعث نمی شود که کفش های برند های دیگر را مورد توجه قرار ندهید، ما فقط به دلیل پر طرفدار بودن این برندها را انتخاب کردیم.

امیدواریم شما را با بهترین استوک و کفش فوتبال براساس پست آشنا کرده باشیم و شما با خواندن این مطلب دید خوبی نسبت به برندها و سری های مختلف گرفته باشید و بتوانید هنگام خرید کفش مناسب بر اساس پست و منطقه بازی خود را انتخاب کنید باشید. خیلی خوشحال می شویم نظرات شما را درباره این مطلب بدانیم و اگر نکته ای می دانید که می تواند به کاربران کمک کند را ذکر کنید، اگر استوکی خرید کرده و در پست بازی خود راضی هستید حتما با ما در میان بگذارید، تشکر می کنم از شما که تا انتهای این مطلب با ما همراه بودید.

پست های مرتبط

پیام بگذارید