اهمیت بدن سازی فوتبال در پیشرفت فوتبال

اهمیت بدن سازی فوتبال در پیشرفت فوتبال

در این مطلب قصد داریم از اهمیت بدن سازی فوتبال در پیشرفت فوتبال صحبت کنیم ، شکی نیست که فوتبال یکی از خلاقانه ترین رشته های ورزشی دنیا است . که به آمادگی جسمانی و روحی بسیار بالایی نیاز دارد که در کنار این دو فاکتور اصلی ضریب هوشی و یکسری استعداد های ذاتی مثل سرعت و قدرت بدنی نیز در پیشرفت سریعتر در این رشته تاثیر زیادی دارد.

با وجود داشتن همه این فاکتورها در برخی موارد آسیب دیدگی های سخت ممکن است همه آرزوهای یک بازیکن را به باد دهد و او را از آرزوها و رویاهایش دور کند . تجربه و تاریخ این رشته ورزشی نیز گواه این حرف ما هست . که بازیکنان بزرگی بوده اند که خیلی ها به چشم یکی از ستاره های آینده دنیای فوتبال به آنها نگاه می کردند و متاسفانه یک مصدومیت جدی باعث شد برای همیشه از دنیای فوتبال حذف شوند ، اینجاست که داشتن یک بدن ورزیده و آماده در نتیجه اهمیت بدن سازی فوتبال در پیشرفت فوتبال بخوبی خود را نشان می دهد.

امروزه خوشبختانه اهمیت این رشته ورزشی بدن سازی در کنار همه رشته های ورزشی بخصوص فوتبال و فوتسال به خوبی درک شده ، چرا که داشتن یک بدن آماده بخصوص عضلات تخصصی تر درگیر در فوتبال یعنی پاها هم شما را در نواخت ضربات محکم تر و دقیق تر کمک می کند و نیز موجب می شود که کمتر آسیب ببینید .

البته برای پرداختن و توجه حرفه ای به رشته بدنسازی امکانات حرفه ای نیز لازم است تا این رشته در بالاترین سطح خود انجام شود ، امکاناتی مانند وسایل و تجهیزات تمرینی باشگاهی ، بهترین مکمل ها برای فوتبالیست ها جهت تقویت و تسریع در آمادگی جسمانی و انواع لباس و کفش تمرینی قسمتی از وسایل مورد نیاز این رشته مادر ورزشی هستند.

به بررسی تعدادی از این وسایل می پردازیم :

تجهیزات ورزشی

این دسته شامل طیف گسترده و متنوعی از انواع وسایل تمرینی جهت داشتن یک تمرین حرفه ای می شود .

کفش ورزشی

ورود به باشگاه و محیط های مختلف تمرینی در هر جا حتی زیر زمین خانه یا حیاط بدون داشتن کفش مناسب تمرین یعنی احتمال آسیب دیدگی خود را افزایش می دهید ، پس بهتر است از کفش های تخصصی تمرینی از برند های معتبر دنیا و فعال در این رشته استفاده کنید تا با خیالی راحت و قابلیت بیشتر به تمرینات سخت و طاقت فرسای خود بپردازید ، این نوع کفش ها آنقدر زیبا و شیک طراحی می شوند که حتی می شود در بیرون هم آنها را بعنوان یک کفش راحتی و خیابانی پوشید.

مکمل های بدن سازی

تخصصی ترین امکانات تناسب اندام مکمل های بدنسازی هست که بصورت حرفه ای دسته بندی شده و بر اساس کاراییشان به دسته های زیر تقسیم می شوند.

مکمل قبل از تمرین : برای قبل از شروع تمرینات جهت داشتن انرژی لازم در طی یک تمرین سخت مناسب است .

مکمل حجم دهنده : این نوع مکمل برای افزایش حجم ماهیچه ها بکار می رود تا عضلات لاغر را بخوبی تقویت کند .

مکمل تندرستی : داشتن یک بدن مقاوم با سیستم ایمنی قوی باعث سریع تر شدن روند برنامه تمرینی شما برای رسیدن به هدف می شود.

مکمل ریکاوری : این نوع مکمل مناسب بعد از تمرین یا مسابقات برای جبران انرژی از دست رفته و تامین سوخت و ساز بدن جهت رشد سریع تر عضلات می باشد .

مکمل های انرژی زا : این نوع مکمل ها حین و بعد تمرین جهت رساندن انرژی لازم در یک برنامه تمرینی سخت و حرفه ای استفاده می شود .

پست های مرتبط

پیام بگذارید