روش های ترک خود ارضایی

روش های ترک خود ارضایی

خود ارضایی در پسران و دختران عوارض بسیار دردناک و خطرناکی در پی خواهد داشت ، خصوصا اگر به آن اعتیاد پیدا کنند . در گذشته درباره عوارض خود ارضایی صحبت کردیم در این مطالب می خواهیم روش های ترک خود ارضایی را بگوییم و به شما کمک کنیم تا هرچه زودتر از شر این عمل زشت و مضر خلاص شوید .

۲۵ روش برای ترک خود ارضایی

۱- اولین قدم برای ترک خود ارضایی این است که ایمان و باور داشته باشیم به راحتی قابل درمان است ، پس به هیچ وجه نباید نا امید شویم . پس اراده شما مهمترین نقش را برای ترک استمناء دارد . اگه بخوای همه چی ممکنه . حال باید تلاش کنید تا اراده خود را تقویت کنید . اراده ضعیف می شود ولی هیچ گاه از بین نمی‏رود. نشانه اینکه هنوز اراده باقی است، این است که شخص این عمل را در حضور دیگران و در هر شرایطی انجام نمی‏دهد. برای تقویت اراده، راه‏های زیادی پیشنهاد شده که از جمله آنها تلقین به خود است. همیشه بگو که من به راحتی می تونم ترکش کنم .

۲- سعی شود شکم به هنگام خواب پر نباشد ، قبل از خواب مثانه را تخلیه کنید و روی شکم نخوابید .

۳- لباس های تنگ و چسبان نپوشید ، مد روز رو ول کن و برای سلامتی خودت تلاش کن.

۴- منظره ، عکس و فیلم های تحریک کننده نگاه نکنید و مطالب و مباحث جنسی نخوانید ، حتی با این مسائل شوخی هم نکنید تا فکرتان به سمتشان نرود.

۵- از خوردن مواد غذایی محرک، مانند خرما، پیاز، تخم‏مرغ، گوشت سرخی، و غذاهای چرب دوری کنید و به میزان ضرورت اکتفا شود.

۶- آب و مایعات را خیلی زیاد نخورید به اندازه ای بخورید که بدنتان نیاز دارد .

۷- از دست ‏ورزی با اندام جنسی، باید اجتناب نمود و در هیچ شرایطی، نباید دست‏ ورزی کرد .

۸- برای اینکه انرژی زاید بدن خود را خالی کنید ، به طور منظم و زیاد باید ورزش کرد.

۹- برای اوقات فراغت خود، برنامه داشته باشد و آن را با مطالعه، ورزش، عبادت و … پر کند.

۱۰- سعی کنید کمتر در مکانی خلوت و تنها و دور از نظر دیگران باشید. هرگاه مورد هجوم افکار جنسی واقع شدید، باید بلافاصله از مکان خلوت و دور از نظر دیگران خارج شود و خود را به کاری سرگرم کند. تنهایی، کلید اقدام به استمنا است. لذا تنها نمانید.

۱۱- زمانی که فکرتان به سمت خود ارضایی می رود و خیال پردازی جنسی می کنید با مشغول شدن به کارهای مفید مانند مطالعه، ورزش و… از آن دوری کنید و به خودتان بگویید که شما می توانید خود ارضایی را ترک کنید. یک نکته تاثیر گذار در این مورد این است که ، هر وقت به فکر این کار افتادید به خود بگوئید که آلان خدا من را می بیند. هر وقت به فکر این کار افتادید به خود بگوئید و یاد آوری کنید که می خواهید در مقابل چه کسی گناه کنید .

۱۲- هر کاری که شما را به فکر این کار بیندازد آن کار را سریع ترک کنید. هر صحنه ای که شما را تحریک می کند آن صحنه را ترک کنید.

۱۳- به خدا توکل کنید و قاطعانه برای ترک این عمل تصمیم بگیرید. (اگر قبلاً نیز تصمیم به ترک جلق گرفته باشید اما موفق نشده باشید، اراده شما تا حدی ضعیف شده است. در این صورت باید به خود تلقین کنید که اراده قوی ای دارید. برای این کار موفقیت های خود در زندگی را در ذهن مرور کنید و مرتب به خود بگویید که من بسیار پر اراده هستم و تصمیم به هر کاری که بگیرم، آن کار را انجام خواهم داد)

۱۴- از رفت و آمد با کسانی که شما را مستقیم و غیر مستقیم به خود ارضایی دعوت می کنند، دوری کنید و رابطه خود را با دوستان جلقی تان تا حد ممکن کم کنید. و از صحبت کردن در مورد مسایل شهوت انگیز دوری کنید.

۱۵- باز هم می گویم در مکانی تنها نمانید و وقتی به حمام و دستشویی می روید، در را قفل نکنید. بعد از شستشو حمام را سریع ترک کنید.

۱۶- سعی کنید تماس بدنی با دیگران نداشته باشید و از در شوخی های دستی پرهیز کنید. برای کسانی به طور شدید گرفتار خود ارضایی هستند بهتر است بدن عریان خود را نگاه نکنند .

۱۷- روزه گرفتن دو روز در هفته برای کم کردن حس شهوت جویی شما بسیار مفید است. اگر قادر به روزه گرفتن نیستید، غذای خود را به حداقل برسانید و وعده غذایی ظهر را نخورید.

۱۸- شب ها قبل از خواب مطالعه کنید و با لباس کامل بخوابید و بعد از بیدار شدن سریع رخت خواب را ترک کنید.

۱۹- موثر ترین ها در روش های ترک خود ارضایی ایمان به وجود خدا و آخرت است ، سعی کنید دائما وضو داشته باشید. از ذکر خدا و وجود او در دل غافل نشوید و در هر حال به یاد مرگ باشید .

۲۰ – شب ها تنها نخوابید و یا در جایی بخوابید که فرصت انجام این عمل نباشد.

۲۱- همیشه به خودتان بگویید که تصمیم دارید این عمل را ترک کنید. نشان بدهید که برای سلامتی خود تلاش می کنید .

۲۲- بعد از اینکه تصمیم به ترک خود ارضایی گرفتید حتی یک بار هم سراغ این عمل نروید زیرا اراده شما را سست خواهد کرد.

۲۳- پشیمانی بعد از عمل را بیاد داشته باشید .

۲۴- این احتمال را بدهید که دیگر زنده نمانید و بدون توبه در پیشگاه خدا حاضر شوید و این را بدانید که بخاطر لذت چند لحظه ای از رحمت خدا دور می شوید .

۲۵- مضرات و عوارض خود ارضایی را به یاد داشته باشید همیشه به فکر سلامتی خودتان باشید.

این بود روش های ترک خود ارضایی هر آنچه که باید انجام دهید تا از سلامت بدنتان در مقابل این عمل زشت و مضر محافظت کنید . شاید به نظر سخت باشد ولی بدانید اگر بخواهید می توانید .

پست های مرتبط

پیام بگذارید