آیا کند شدن بدن فوتبالیست با تمرینات وزنه درست است

آیا کند شدن بدن فوتبالیست با تمرینات وزنه درست است

نکته ای که امروزه ذهن بسیاری از فوتبالیست های جوان را به خود مشغول کرده کند شدن بدن فوتبالیست با تمرینات وزنه است، می توان دلیل این نگرش اشتباه ها را مربیان یا افرادی دانست که آن را رواج داده اند، تحقیقات نشان می دهد فعالیت های وزرشی همراه با وزنه باعث افزایش سرعت و توان انقباض می شود، اگر جز این بود تیم های بزرگ به هیچ عنوان از برنامه های وزنه برای بازیکنان استفاده نمی کردند.

در این مطلب قصد داریم این دید اشتباه را از ذهن شما پاک کرده و به صورت کامل اصول تمرین وزنه برای فوتبالیست ها را توضیح دهیم تا هم تاثیرات تمرین با وزنه را بدانید و هم با نکاتی درباره تمرینات وزنه برای فوتبالیست ها آشنا شوید، پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

همانطور که گفتیم تمرینات با وزنه نه تنها باعث کند شدن بدن نمی شود بلکه مطالعات نشان می دهد که واژه کاهش سرعت عضلانی ارزش علمی ندارد و فقط سخن برخی از مربیان و افرادی است که هنوز فوتبال مدرن را قبول نکرده اند. به علاوه شواهد نشان می دهند که مهارت های ورزشی ویژه مثل سرعت در دویدن، سرعت در شنا کردن و سرعت در پریدن، سرعت و نیروی شارژ دفاعی در فوتبال همگی می توانند از راه برنامه های تمرین با وزنه تا حد چشمگیری گسترش یابد.

خب تا به اینجا فهمیدیم که بحث کند شدن بدن فوتبالیست با تمرینات وزنه کلا بی پاییه و اساس است و در ادامه از اهمیت تمرینات وزنه و اینکه چه تاثیری روی انعطاف پذیری فوتبالیست خواهد داشت صحبت می کنیم.

اهمیت و فواید تمرینات وزنه برای فوتبالیست

۱- باعث حجیم شدن عضلات می شود
۲- قدرت عضلانی را بهتر می کند، یعنی به شما توانایی بلند کردن سنگین ترین وزنه در تکرار کم را می دهد
۳- استقامت عضلانی را توسعه می دهد
۴- توان عضلانی را توسعه می دهد، منظور قدرت انفجاری است، ترکیب سرعت و قدرت
۵- شبکه مویرگی را توسعه می دهد
۶- تغییر در ترکیبات بدن، تمرینات با وزنه باعث افزایش عضلات و کاهش چربی در بدن فوتبالیست می شود
۷- تغییر در مقادیر استراحت کراتین فسفات، ATP و گیلیکوژن.
۸- عملکرد عصبی عضلانی را بهبود می بخشد

توصیه می کنم این مطلب را بخوانید: بدن سازی و آمادگی جسمانی در فوتبال

حال پاسخ می دهیم که آیا تمرینات با وزنه انعطاف پذیری ورزشکار را کم می کند ؟ این فکر و خیال اصلی فوتبالیست ها است، ترس از محدود شدن دامنه حرکتی مفاصل و کاهش انعطاف پذیری، بسیاری از بازیکنان فوتبال را برای کار با وزنه، گمراه می کند. در حقیقت نظارت صحیح و مطلوب بر طراحی یک برنامه مناسب کار با وزنه، اجرا و عملکرد را در فوتبال بهبود بخشیده و می تواند شما را به ورزشکاری با عملکرد بهتر تبدیل کند.

تمرینات مقاومتی، قدرت، توان و استقامت عضلانی را توسعه داده و صدمات رایج عضلانی نیز کاهش می دهند، استفاده از روشهای صحیح بلند کردن وزنه، اجرای هر تمرین در دامنه حرکتی لازم و انجام حرکات کششی بعد از هر جلسه تمرین قدرتی مهم و ضروری است.

ممکن است با خود فکر کنید که یعنی تمام کسانی که باور، کند شدن بدن فوتبالیست با تمرینات وزنه را قبول دارند همگی اشتباه می کنند؟ ببینید هرکسی که بدون پاییه و اساس صحبت می کند و فقط این را یاد گرفته و از کسی شنیده که فوتبالیست نباید تمرین وزنه انجام بدهد چون سرعت و انعطاف بدنی او کاهش می یاد، اشتباه می کند.

ما قصد داریم به شما بگوییم که تمرینات وزنه چه زمانی باعث کند شدن بدن می شود به صورت کلی این بحث را پایان دهیم، بازیکنان عزیزی که با فوتبالیست ۹۰ همراه هستید، کند شدن بدن فوتبالیست با تمرینات وزنه زمانی رخ می دهد که شما برنامه ای غیر اصولی و حرفه ای رو دنبال کنید، برنامه های وزنه برای تمام رشته ها جدا هست و باهم فرق می کند، اگر فوتبالیست هستید باید برنامه وزنه مخصوص فوتبال داشته باشید و از برنامه های عمومی پرورش اندام استفاده نکنید.

برنامه های وزنه برای هر فصل مسابقاتی (پیش فصل-داخل فصل-بعد فصل) متفاوت هست و برنامه ها برای رده های مختلف متفاوت است، اصلا بازیکنان بین ۷ تا ۱۱ سال نباید تمرین وزنه داشته باشند از ۱۲ سالگی به بعد هم بحث و تمرینات خود را دارد.

دوستان، بازیکن فوتبال فقط با نیت افزایش توان بدنی و عملکرد در فوتبال تمرینات وزنه را انجام می دهد نه زیبایی و پرورش اندام، خواهشا با این نکته توجه داشته باشید.

توصیه می کنم این مطلب را بخوانید: چگونه می توان فوتبالیست حرفه ای شد

نتیجه گیری که از نوشته های بالا درباره کند شدن بدن فوتبالیست با تمرینات وزنه می توان انجام داد را برای شما شرح می دهیم:
۱- تمرین های قدرتی می توانند باعث افزایش هایی در بسیاری از عملکردهای حرکتی و ورزشی شوند.
۲- نگرانی ها درباره آثار کاهش سرعت عضلانی ناشی از تمرین با وزنه بی پایه است. بیشتر مطالعات نشان می دهند که سرعت حرکت افزایش می یابد تا آنکه در اثر گسترش قدرت کاهش یابد.
۳- برنامه بدنسازی که برای تقویت عضلات طراحی می شود باید عضلاتی را تمرین دهد که در ورزش مورد نظر درگیر هستند و تمرین باید حالت مسابقه را شبیه سازی کند. حرکات بدنسازی عمومی مثل پرس سینه، جلوبازو و پرس پا و حرکات بدنسازی عمومی در اجرا و عملکرد فرد تاثیر گذار نیست. ورزشکار باید سعی کند تمرینات بدنسازی تخصصی رشته مخصوص خود را انجام دهد تا عملکرد ارتقا یابد.

امیداورم توانسته باشیم دید شما را به تمرینات وزنه در فوتبال تغییر داده و شما را بیشتر با وزنه زدن و اهمیت آن در بازی فوتبال و آمادگی جسمانی شما آشنا کنیم، اگر نظری در این باره  داشتید زیر همین مطلب برامون نظرات خوبتون رو بنویسید.

پست های مرتبط

پیام بگذارید