خصوصیات یک فوتبالیست خوب چیست؟

خصوصیات یک فوتبالیست خوب چیست؟

یک سوال عمومی که بین جوانان فوتبالیست مطرح است، این است که چگونه فوتبالیست خوبی شویم ؟ آیا می توان کسی مثل رونالدو و مسی از ایران ظهور کند؟ آیا می توان شبیه به بزرگان فوتبال بازی کرد و یک آینده درخشان برای خود ساخت. اصلا خصوصیات یک فوتبالیست خوب چیست ؟

ما در این مطلب خواهیم گفت که برای شبیه شدن به بازیکنان بزرگ باید سعی کنید تمام خصوصیات حرفه ای آن ها را نیز داشته باشید، ما خصوصیات یک فوتبالیست خوب را ذکر می کنیم . اگر هدف شما رسیدن به بالاترین سطح فوتبال است این مطلب را با دقت بخوانید.

خب اولین بُعد یک بازیکن خوب داشتن شخصیت است. صداقت، وفاداری، احترام و تواضع از مشخصه ها و صفات بارز یک بازیکن خوب و حرفه ای فوتبال است. به یاد داشته باشید همه جا و در هر حرفه ای اخلاق حرف اول را می زند.

در یک بازیکن حرفه ای مشخصه های فیزیکی، روانشناختی، آمادگی روحی و روانی در ارتباط با دیگر عوامل از درجه بالایی برخوردار است.

از خصوصیات بازیکنان خوب فوتبال شهامت اوست، یک بازیکن خوب باید دارای شهامت لازم بوده و به خود و تیم ایمان داشته باشد چرا که یک بازیکن با تعهد و پیگیری هایش می تواند بار اخلاقی تیم را بالا ببرد.

باید از تمرین و نبرد کردن در طول بازی لذت ببرد و در غیر این صورت نمی تواند مثمر ثمر باشد.

بازیکن خوب توانایی خلق بازی هنری را دارد که از هیچ، همه چیز می سازد و آن چیزی نیست به جز تکنیک که از پیش نیازها و خصوصیت های اصلی یک بازیکن خوب فوتبال به شمار می رود.

رشد فیزیکی از جمله فاکتورها و ویژگی هایی است که می تواند همواره علاوه بر تحرک میان او و توپ یک ریتم مناسب برقرار کند.

راحت بودن در شرایط فشار حریف با توپ، توانایی آغازهجوم علیه حریف نیز از مشخصات یک بازیکن خوب فوتبال می باشد.

در فوتبال مدرن و امروزی نیاز به بازیکنی است که توانایی تکنیکی او در سطح بسیار بالایی بوده و با اعتماد به نفس وظایف خود را به خوبی انجام دهد.

بینش و داشتن تیم خوب، عکس العمل سریع و بازی خوانی از دیگر مشخصه های مهم یک بازیکن خوب به حساب می آید تا این که با ارائه یک بازی خوب بتواند از بازیکنان هم تیمی خود بازیکنان بهتری بسازد.

مهم ترین خصوصیت یک بازیکن فوتبال سریع بودن اوست، سرعت در همه چیز، یعنی علاوه بر سرعت دویدن باید قادر باشد به سرعت فکر کرده و تصمیم بگیرد.

برای یک بازیکن خوب و حرفه ای تغذیه از فاکتورهای بسیار مهمی است چرا که پتانسیل لازم برای یک بازی خوب در مسابقه بستگی به برنامه غذایی مناسب دارد که بازیکنان فوتبال حتماً باید به آن توجه ویژه ای داشته باشند.

یک بازیکن فوتبال باید توجه داشته باشد در صورت مصدومیت چه باید انجام دهد روش های درست ریکاوری کردن را بداند، چگونه مهارت های روانشناختی از جمله هدف، تصورات، آرامش را توسعه دهد تا نوسانات مصدومیت و استرس ناشی از آن را کاهش دهد.

فایق آمدن براسترس ناشی از مصدومیت و ایجاد حسن تفاهم در بین بازیکنان و مربی و کادر پزشکی بسیار مهم است. مربیان، هم تیمی ها، دوستان، پزشکان، مشاوران روانشناسی ورزش می توانند کمک های زیادی به بازیکن مصدوم نمایند و این از وظایف بازیکن می باشد که به آن ها توجه کنند.

قابلیت استنباط و درک صحیح از حرکت های مرموز یا اشارات بازیکنان حریف به منظور برخورد فیزیکی در رسیدن به آسیب های بدنی نیز از ویژگی هایی است که یک بازیکن خوب بایستی به آن اهمیت دهد.

اما در پایان باید بگوئیم که خصوصیات یک فوتبالیست خوب علاوه بر یک ارتباط خوب و دوستانه با مربی خود باید در هر شرایطی و موقعیتی از بازی تاثیر گذار باشد، دارای تنوع تکنیکی باشد تا رقیب را نگران نماید، شکست را تا زمانی که اتفاق نیفتاده قبول نکند، دارای سرعت و شتاب خوب باشد تا رقیب را جا بگذارد.

و این که بتواند از شروع بازی فوتبال تا پایان جدی بوده و درک درستی از موقعیت هایی که پیش می آید داشته باشد و بر اساس آن ها بهترین تصمیم را بگیرد.

پست های مرتبط

پیام بگذارید