راز موفقیت در فوتبال و فوتبالیست شدن

راز موفقیت در فوتبال و فوتبالیست شدن

مطمئنا شما که این مطلب را می خوانید رویای فوتبالیست شدن را در سر دارید، به همین دلیل است که به دنبال راز موفقیت در فوتبال و اینکه چگونه می توانید یک فوتبالیست حرفه ای شوید هستید، خب ما در این مطلب با تجربه ای که در این چند سال در فوتبال ایران بخصوص در فوتبال پایه کسب کرده ایم راز موفقیت در فوتبال و فوتبالیست شدن را خواهیم گفت پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

قبلا در مطلبی به صورت کامل صفر تا صد فوتبالیست شدن را گفته ایم و با خواندن آن، یک دید خیلی خوب خواهید گرفت پس توصیه می کنم این مطلب را با که عنوان چگونه فوتبالیست شویم تهیه کرده ایم را بخوانید.

حال برویم سراغ اصل مطلب یعنی راز موفقیت در فوتبال، ببینید هر بازیکنی یا هر شخصی که می خواهد به اوج و مقام بالایی برسد ابتدا باید راه رسیدن به آنجا را بشناسد و بداند چه راهی او را به اوج خواهد رساند.

خب می دانیم که علاقه مهم است، مثلا شما که یک بازیکن فوتبال هستید علاقه زیادی به فوتبالیست شدن دارید درسته؟ خب باافراد دیگری هم هستند که با هر دید و هدفی به فوتبال علاقه دارند و این فوق العاده است ولی خب چه کسانی فوتبالیست حرفه ای می شوند.

خب الان با خودتان می گویید پس راز موفقیت در فوتبال چیست، بازیکنی که عزت نفس دارد و با اعتماد به نفس بالا از علاقه به فوتبال و فوتبالیست شدن صحبت می کند برنده خواهد بود، او با هر شکست و سختی های راه جا نمی زدند و به هدفی که دارد فکر می کند.

راز موفقیت در فوتبال قدم گذاشتن در مسیر و حرکت گام به گام به سوی هدف با اعتماد به نفس بالا است ولی نه اعتماد به نفس الکی، تمرین و تلاش به شما اعتماد به نفس درست را هدیه می دهد.

بگذارید با یک مثال از کوه نوردی توضیح دهیم، امروز با هم شروع می کنیم و با هم از کوهی بالا می رویم. چه کسی می داند در اوج و نوک قله چه چیزی در انتظار ما است در، آیا کسی که تا به حال این راه را نرفته است چیزی می داند؟ هیچ وقت با حرف دیگران بیخیال زیبایی منظره از روی قله نشوید.

اینطور نیست؟ حال ما امروز یک کوه را بالا رفتیم و از منظره خوشمان نیامد هیچ اشکالی ندارد ما یک تجریه جدید کسب کرده ایم و این تجربه همیشه با ما بوده و در خیلی از تصمیم ها به ما کمک خواهد کرد. هر تجربه دید یک تجربه مثبت جدید ایجاد می کند که به ما الهام می بخشد و قدرت جدیدی می دهد . آخرین زمانی که از کوه بالا رفته اید کی بود؟ دقیقا چه وقت؟ هنوز احساس خود را به خاطر می آورید؟

ما به سادگی شروع به بالا رفتن می کنیم، غیر از این است؟ اما بسیاری از ما شک یا ترس داریم و از خود می پرسیم: آیا می توانم راه طولانی را به سمت بالا طی کنم؟ پیشنهاد من ساده به نظر می رسد و این است: ما به راحتی شروع به بالا رفتن می کنیم … بارها و بارها … همیشه بیشتر و بیشتر تا زمانی که در بالای کوه ایستاده باشیم، خیلی ساده؟ فقط اعتقاد می خواهد. بدون اینکه به توانایی های خود اعتقاد نداشته باشید موفق نخواهید شد و این هست راز موفقیت در فوتبال و هر رشته دیگر و زندگی حرکت گام به گام و بدون عجله و با اعتماد به نفس بالا به سمت هدف، اگر اعتماد به نفس خوبی ندارید پیشنهاد می کنم مطلب چگونه اعتماد به نفس بالاتری داشته باشیم را بخوانید.

اجازه دهید از ۷ باخت متوالی رئال مادرید صحبت کنیم، یک تیم ۴ بازی متوالی باخت . بازی ها واقعاً نزدیک بودند تیم خوب بازی می کرد ولی بازنده بود. این تیم بازی بدی انجام نمی داد اما نتیجه نهایی فقط امتیازات است. و در این ۴ بازی هیچ امتیازی نگرفته بود ، مربی ناراحت و افسرده شده بود و حالا نیز در بازی پنجم و این بار با بازی بد ۰: ۳ شکست خورده بود. پس از این بازی وقتی بازیکنان در رختکن نشستند و شروع به سرزنش یکدیگر کردند ، مربی تیم شروع به صحبت کرد:

خب همانطور که اکنون ۵ بازی متوالی باختیم ، این به این معنی نیست که تیم خوبی نیستیم. به تیم رئال فکر کنید که در یک فصل ۷ بار متوالی شکست خورد ولی همچنان در مسابقات لیگ برتر بازی می کرد و از مدعیان بود. بنابراین ، در همین شکست ها است که برنده ها مشخص می شوند. همین تیم در بازی بعدی خود با بازی خوب با نتیجه ۴ بر ۱ پیروز شد و این است راز موفقیت در فوتبال، باور به توانایی های خود.

در هر حال تیم رئال هیچ وقت در یک فصل ۷ بار پشت سر هم نباخته بود و این یک دروغ به قول ما مصلحتی بود که بازیکنان را قادر ساخت تا دوباره به خود باورداشته باشند که می توانند برنده شوند. اگر باور داشته باشد اتفاق خواهد افتاد، همه چیز به اعتقادات ما بستگی دارد که آیا می توانیم از قله منظره را تماشا کنیم در دره بیخیال خواهیم شد.

اجازه بدهید خودمان تعیین کنیم گام به گام به سمت هدف با باور و اعتماد به نفس که داریم، این است راز موفقیت در فوتبال و فوتبالیست حرفه ای شدن.

پست های مرتبط

پیام بگذارید