بیوگرافی محمد صلاح

بیوگرافی محمد صلاح

دوست داران و عاشقان فوتبال همواره به دنبال زندگینامه بازیکنان فوتبال هستند، در این جا ما بیوگرافی محمد صلاح را آورده ایم تا شما بیشتر با زندگی شخصی و فوتبالی او آشنا شوید.

چه با فوتبال آشنا باشید چه نباشید در چند سال اخیر نام محمد صلاح را بسیار شنیده اید، بازیکنی که با پیشرفت بخصوصی که داشت جایگاه خوبی در لیگ انگلیس و لیورپول برای خود ساخته است، در بیوگرافی محمد صلاح خواهیم گفت او از کجا شروع کرد به کجا رسیده و چه عناوینی کسب کرده پس تا اخر این مطلب رو بخونید، این شما و این زندگینامه محمد صلاح.

محمد صلاح متولد ۱۵ ژوئن ۱۹۹۲ در مصر، فوتبالیست است، از روستای در شمال مصر و زمین های خاکی به بهترین تیم اروپا با گرانقیمت ترین دستمزد رسید، با مساعد وزارت کشور مصر از سربازی معاف شد و با گل او مصر به جام جهانی ۲۰۱۸ رفت.

محمد صلاح نیز مانند بسیاری از بازیکنان فوتبال در خانواده تهی دست به دنیا آمد، البته باید بدانید که کشور مصر جمعیت فقیر زیادی دارد، در هفت سالگی پایش به توپ خورد و احساس کرد که عاشق فوتبال است، از همان جا فوتبال بازی کردن را با بچه های روستا شروع کرد.

در نوجوانی برای اینکه هدف بزرگ خودش رو دستیافتنی تر کنه، در مدرسه استعدادش دیده شد و در ۱۴ سالگی عضو تیم المقاولون مصر شد، البته زندگی در این شرایط برای محمد خیلی هم جالب نبود او باید مسیر ۴ ساعته برای رسیدن به باشگاه و گاهی تغییر ۵ اتوبوس را تحمل می کرد و بعد از خستگی سر تمرین حاضر می شد ولی این شرایط بد هیچوقت او را نا امید نکرد.

شیرینی تحمل این سختی ها زمانی بود که تیم المقاولون قهرمان لیگ نوجوانان شد و محمد صلاح به دلیل درخشش و استعداد خوب وارد تیم بزرگسالان المقاولون شد. همزمان با این اتفاق صلاح به تیم ملی زیر ۲۱ سال مصر هم دعوت شد. اونها تونستند جواز صعود به رقابتهای المپیک رو کسب کنند. در رقابتهای المپیک محمد صلاح به قدری خوش درخشید که توجه سایر مربیان جهان رو به خودش جلب کرد.

در ابتدا مدافع چپ تیم جوانان باشگاه بود تا اینکه مهارت وی در گلزنی با پای چپ ثابت کرد جایگاه او در نوک حمله است برای همین در فصل جدید و در رقابتهای بزرگسالان لیگ برتر مصر، محمد صلاح مهاجم نوکِ تیم المقاولون شد. اون در مصاحبه‌ای گفت: هنگامیکه به تیم بزرگسالان المقاولون پیوستم، ایمان آوردم که روزی در بزرگترین تیم‌های فوتبال جهان نیز بازی خواهم کرد.

ادعای او درست هم بود در تیم المقاولون همه چیز خوب پیش می رفت، با اینکه سن کمی داشت ولی خوب برای تیمش گلزنی می کرد، محمد صلاح اولین گلش را بخ الاهلی زد.

از بیوگرافی محمد صلاح به ورود او به قاره ی سبز رسیدیم، محمد صلاح بصورت حرفه ای کار را با باشگاه الموکوولون در لیگ برتر مصر در سال ۲۰۱۰ وقتی ۱۸ سال بود شروع کرد، در سال ۲۰۱۲ در بازی دوستانه سوئیس و مصر مورد توجه یک تیم سوئیسی قرار گرفت. او به تیم بازل سوئیس قرارداد بست و در اولین فصل حضور خود بعنوان بهترین بازیکن لینگ سوئیس انتخاب شد و جایزه SAFP Golden Player را گرفت.

در فصل بعد دیگه اکثر مردم سویس محمد صلاح رو میشناختند. صلاح به بازیکن فیکس بازل تبدیل شده بود. در یک مسابقه در سال ۲۰۱۳ در برابر چلسی صلاح موفق به گلزنی شد و با این تک گل تیم چلسی از بازل شکست خورد و مسئولان چلسی به فکر جذب این مهاجم مصری افتادند.

مسئولان چلسی با مسئولان بازل وارد مذاکره شدند و در نهایت صلاح با قرداد ۱۱ میلیون یورویی راهی لیگ برتر انگلستان شد. درست مثل دوران بازل، اولین گلی که به ثمر رسوند رو به عنوان بازیکن تعویضی بود. دومین گل رو در مقابل آرسنال زد. اما اوج درخشش به عنوان یک بازیکن تازه وارد در بازی مقابل استوک سیتی بود که در اون بازی بسیار تاثیر گذار ظاهر شد، یک گل زد، یک پنالتی گرفت و در نهایت چلسی با نتیجه سه بر صفر پیروز زمین شد. همه چیز در چلسی به خوبی پیش میرفت تا اینکه بار دیگر یک مشکل تازه گریبان گیر محمد صلاح شد.

از کشور مصر برای اون احضاریه آمد که باید برای انجام خدمت سربازی به مصر برگردد، در تمام این مدت محمد با معافیت تحصیلی در اروپا فوتبال بازی می کرد، اما این مشکل نیز به دست وزیر حل شد و محمد صلاح از خدمت سربازی معاف شد و در تمرینات فصل جدید چلسی حاضر شد.

در سال ۲۰۱۴-۱۲۰۱۵ چلسی نتایج ضعیفی گرفت، هواداران مهاجمین رو مقصر می دونستند برای همین مورینیو صلاح رو از تیم بیرون کرد و باشگاه اونو به فیورنتینا به صورت قرضی انتقال داد.

صلاح در دوران بازی‌اش برای فیورنتنا بسیار خوش درخشید به گونه‌ای که پس از پایان دوره قراردادش، فیورنتینا به شدت تمایل داشت تا این قرداد را با صلاح تمدید کند که با مخالفت محمد صلا) روبرو شد. در پایان فصل محمد صلاح به صورت قرضی به باشگاه رم نقل مکان کرد. در باشگاه رم، محمد صلاح یک اسطوره به معنای واقعی بود او تقریبا در هر بازی که به زمین می‌آمد یا گل میزد یا پاس گل میداد یا به هر طریقی در روند بازی تاثیر می‌گذاشت. در انتهای فصل صلاح به عنوان بازیکن سال فوتبال سریِ آ انتخاب شد.

از بیوگرافی محمد صلاح به انتقال شگفت انگیز او به لیورپول انگلیس رسیدیم، او در رم با ۱۵ گل زده و ۵ پاس گل، توانست آقای گل سری آ را بدست آورد همین افتخارات کافی بود لیورپول با پیشنهاد اغوا کننده ۴۵ میلیون یورو که تا ۵۰ میلیون یورو در سال نیز می تواند افزایش یابد با وی قرارداد امضا کرد،این بودجه رکورد ۳۵ میلیون پوندی باشگاه در فصل ۲۰۱۱ برای اندی کارول را را شکست، صلاح به خوبی پاسخ این هزینه را داد، او در فصل ۲۰۱۸ با ۳۶ گل زده و شکست رکورد باشگاه لیورپول به برترین گل زن در ۵ لیگ برتر اروپا تبدیل شد. محمد صلاح در ۲۲ آوریل به عنوان بازیکن سالانه FIFA انتخاب شد.

اونچه که به نظر میرسه صلاح همچنان در لیورپول داره خوش میدرخشه و محبوب دل میلیونها طرفدار لیورپول و فوتبال در جهانه. یورگن کلوب مربی لیورپول شدیدا به صلاح علاقه داره و چندین بار در مصاحبه‌های مختلف از صلاح حمایت کرده. حتی در جریان فینال لیگ قهرمانان اروپا و بعد خطای سختی که راموس بر روی صلاح انجام داد، کلوپ خیلی صریح اعلام کرد که این حرکت راموس عمدی و غیر حرفه‌ای بود. هرچند که راموس بارها گفت که از عمد این کار رو نکرده و محمد صلاح هم چند بار در مصاحبه‌هاش گفت که کینه‌ای از راموس به دل نگرفته.

امید وارم که تا اینجا از بیوگرافی محمد صلاح رو خونده باشید در ادامه از زندگینامه محمد صلاح و حرکات فوتبالی او به سجده شکر بعد از گل زنی می رسیم، صلاح که مسلمان است بعد از هر گل زدن سجده شکر می کند هواداران لیورپول شعاری برای وی بر وزن تک‌ آهنگ Good Enough ساخته‌ اند که در آن خوانده می‌ شود اگر او به گل زدن ادامه دهد من نیز مسلمان خواهم شد.

وی توسط هوادارانش و مطبوعات لقب فرعون و جدیدتر لقب پادشاه مصری توسط هواداران لیورپول داده شده‌ است.
محمد صلاح بخش عمده‌ای از ثروت خودش رو وقف روستای محل تولدش یعنی (روستای ناگریگ) کرده. در اونجا تا به الان یک بیمارستان و یک مدرسه تاسیس کرده.

یک بار دزد به خونه پدری صلاح وارد میشه و توسط اهالی دستگیر میشه. هنگامیکه پدر قصد داشت تا با پلیس تماس بگیره، محمد صلاح مانع این کار شد. اون مبلغی پول به آقای دزد اهدا کرد و حتی کمک کرد تا برای این سارق یک شغل دست پا کنه و در جبران کار از او قول گرفت که دیگه سمت خلاف و دزدی نره.

نکته بسیار جالب شب عروسی محمد صلاح می‌باشد. در شب عروسی در سال ۲۰۱۳، اون تمامی اهالی روستا رو دعوت میکنه و میگه هر خونه‌ای مهمونای خودش رو به جشن بیاره. همه دعوتن! هزاران نفر در شب عروسی حضور داشتن و از همه به خوبی پذیرایی شد. صلاح یک دختر کوچک داره به نام مکه که اسمش رو از شهر مقدس مکه گرفته.

محمد صلاح از کودکی عاشق فوتبالیست کهنه کار برزیلی یعنی (لوئیز لازاریو دلیما) ملقب به رونالو بود. خودِ رونالدو در مورد صلاح اظهار نظر کرده و گفته: فوتبال محمد صلاح خارق‌العاده است، اون در نوع خودش مثل لیونل مسی بازی میکنه.

خب به پایان زندگی نامه محمد صلاح بازیکن مصری حال حاضر لیورپول رسیدیم، سعی کردیم در بیوگرافی محمد صلاح مسائلی گفته بشه که به انگیزه شما افزوده بشه و اگر شما هم مانند محمد یک بازیکن نوجوان هستید به دنبال عشق و هدف خود بروید و مطمئن باشید لطف خدا بسیار است.

اگر دوست دارید در فوتبالیست ۹۰ بیوگرافی و زندگینامه بازیکن محبوب شما هم گذاشته بشه؟ پس حتما زیر همین مطلب اسم بازیکن مورد علاقه خودتون رو بنویسید.

پست های مرتبط

پیام بگذارید