بیوگرافی داوید ویا

بیوگرافی داوید ویا

نام کامل: داوید ویا سانچز
زادروز: ۳ دسامبر ۱۹۸۱
زادگاه : لانگرئو، flag of spain.svg اسپانیا
قد: ۱٫۷۵ متر
پُست: مهاجم

باشگاه‌های حرفه‌ای
اسپورتینگ گیخون……۲۰۰۵-۲۰۰۳
رئال ساراگوسا…….۲۰۰۳-۲۰۰۵
والنسیا…….۲۰۰۵-۲۰۱۰
بارسلونا…….۲۰۱۰−۲۰۱۳
اتلتیکو مادرید …….۲۰۱۳

داوید ویا از سن شش سالگی تا سن هجده سالگی در تیم محل تولدش توپ زد و بازی‌های درخشانش در بازی‌های نوجوانان و جوانان مورد توجه چند تیم از جمله اسپورتینگ خیخون قرار گرفت تا جایی که به عضویت تیم جوانان خیخون درآمد. نمایش خوب او در تیم دوم خیخون باعث شد که به تیم اصلی این باشگاه بیاید و در طول بازی های که برای این تیم انجام داد، نزدیک به ۴۰ گل به ثمر رساند و مورد توجه تیم‌های بزرگتری قرار گرفت.
در سال ۲۰۰۲ رئال ساراگوسا با پرداخت ۳در سال ۲۰۰۵ والنسیا با پرداخت ۱۳ میلیون یورو ویا ی ۲۴ ساله را به عضویت خود درآورد. ویا در این تیم دوران اوج خود را سپری کرد و به یکی از ستارگان لالیگا و تیم ملی اسپانیا تبدیل شد میلیون یورو ویا را به خدمت خود درآورد.
در سال ۲۰۰۵ والنسیا با پرداخت ۱۳ میلیون یورو ویا ی ۲۴ ساله را به عضویت خود درآورد. ویا در این تیم دوران اوج خود را سپری کرد و به یکی از ستارگان لالیگا و تیم ملی اسپانیا تبدیل شد.
تیم بارسلونا در تاریخ ۱۹ مه ۲۰۱۰ با عقد قراردادی به مبلغ ۴۰ میلیون یورو ویا را به جمع ستارگان تیم خود افزود
داوید ویا در تابستان ۲۰۱۳ با قراردادی به ارزش ۱ میلیون یورو از بارسلونا به اتلتیکو مادرید پیوست. او در اولین بازی رسمی برای اتلتیکو توانست به تیم سابقش بارسلونا گل بزند. او همچنین اولین گلش برای اتلتیکو در لالیگا را به رئال سوسیداد زد. او در تنها فصل حضورش در اتلتیکو، لالیگا را فتح کرد و نایب قهرمان لیگ قهرمانان اروپا هم شد.
او در تابستان ۲۰۱۴ از اتلتیکو مادرید به نیویورک سیتی پیوست.
او بعد از یک فصل بازی در تیم ملبورن سیتی (قرضی) به نیویورک سیتی بازگشت.

 

شما می توانید بیوگرافی بازیکنان فوتبال را بخوانید و با بزرگان فوتبال جهان آشنا شوبد .

پست های مرتبط

پیام بگذارید