بیوگرافی آرین روبن

بیوگرافی آرین روبن

آرین روبن در تاریخ ۲۳ ژانویه ۱۹۸۴ در شهر بدوم، هلند بدنیا آمد . روبن فوتبال خود را از سنین کودکی آعاز کرد و توانایی های وی در کنترل توپ و تکنیک بالا، او را به یک بازیکن ارزشمند تبدیل کرد، و همین زمینه ای بود تا روبن مورد توجه بسیاری از تیم های باشگاهی قرار بگیرد و در سال ۱۹۸۹ به باشگاه فوتبال شهر خود ، بدوم پیوست و بعد از گذشت ۷ سال در سال ۱۹۹۶ به باشگاه گرونینگن پیوست.
او پس از باشگاه گرونینگن به مدت دو فصل
باشگاه پی اس وی آیندهوون ۲۰۰۲-۲۰۰۴
پیوست و سپس در سال های ۲۰۰۴ تا۲۰۰۷ را به عضویت در باشگاه چلسی انگلیس در آمد.

روین با پشت سر گذاشتن فصلی درخشان در سال ۲۰۰۷ مورد توجه سرمربی سابق رئال مادرید برند شوستر قرار گرفت. شوستر که در سال ۲۰۰۷ هدایت رئال مادرید را به عهده گرفته بود خواستار به خدمت گرفتن میشائیل بالاک و آرین روین از چلسی شد. رامون کالدرون رئیس سابق باشگاه رئال مادرید با این دو بازیکن وارد مذاکرات شد تا بتواند دو مهره ارزشمند را به مادرید بیاورد. پس از مذاکرات سران باشگاه رئال مادرید با این دو بازیکن با آرین روبن به توافق رسیدند و شرایط را برای حضور روبن در سنتیاگو برنابئو فراهم کردند.
روبن به سرعت در ترکیب رئال جا گرفت و در پست بال راست به خدمت گرفته شد و با سرعت خیره کننده خود تبدیل به یک مهره کلیدی برای رئال تبدیل شد.
با برکناری رامون کالدرون از رئیاست باشگاه رئال مادرید و به کار آمد فلورنتینو پرز، و پیشنهاد هایی برای جذب کاکا و کریستیانو رونالدو توسط پرز، آرین روبن موقعیت خود را در خطر دید و با پیشنهاد هایی از باشگاه های بزرگی روبرو شد در این میان بایرن مونیخ پس از انجام مذاکرات با این بازیکن روبن را به خدمت گرفت.
وی پس از ۱۰ سال بازی برای تیم بایرن‌مونیخ در پایان بوندس‌لیگا فصل ۲۰۱۹–۲۰۱۸ از این تیم جدا شد. پس از جدایی از این تیم در روز ۴ ژوئیه سال ۲۰۱۹، حدود یک ماه پس از جدایی از بایرن مونیخ از دنیای فوتبال خداحافظی کرد.

گوشه از افتخارات باشگاهی و ملی آرین روبن
افتخارات آرین روبن

پی اس وی آیندهوون
قهرمانی در لیگ هلند در فصل ۲۰۰۲-۲۰۰۳
قهرمانی در سوپر جام فوتبال هلند یا جام یوهان کرایوف در سال ۲۰۰۳
چلسی
قهرمانی در لیگ برتر انگلیس در فصل های ۲۰۰۴-۲۰۰۵ و ۲۰۰۵-۲۰۰۶
قهرمانی در اف ای کاپ انگلیس در فصل ۲۰۰۶-۲۰۰۷
قهرمانی در جام خیریه انگلیس در سال ۲۰۰۷
قهرمانی در جام اتحادیه انگلیس در فصل های ۲۰۰۴-۲۰۰۵ و ۲۰۰۶-۲۰۰۷

رئال مادرید
قهرمانی در لالیگا اسپانیا در فصل ۲۰۰۷-۲۰۰۸
قهرمانی سوپر جام اسپانیا در سال ۲۰۰۸

بایرن مونیخ
اوج درخشش روبن در بوندس لیگا و باشگاه بایرن مونیخ آلمان است. روین در این تیم ۸ قهرمانی بوندس لیگا، ۴ قهرمانی جام حذفی، ۵ قهرمانی سوپرکاپ، یک قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا، و یک هرمانی در سوپرجام اروپا را بدست آورد.
روین یک قهرمانی جام باشگاه‌های جهان را هم به همراه بایرن مونیخ در کارنامه خود دارد.
بدون شک یکی از سال‌های پرافتخار روبن در سال ۲۰۱۳ رقم خورد جایی که وی موفق شد زیر نظر یوب هاینکس ۳ گانه را به همراه باوارایی‌ها بدست آورد.

تیم ملی هلند
نایب قهرمانی در جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی

بیوگرافی داوید ویا را بخوانید و با این بازیکن فوتبال بیشتر آشنا شوید .

پست های مرتبط

پیام بگذارید