کاهش خشم و کنترل عصبانیت با چند جمله عالی

كاهش خشم و کنترل عصبانیت با چند جمله عالی

همه انسان ها عصبانیت را احساس می کنند و تقریبا همه می دانیم چیست . عصبانیت رفتار کاملا طبیعی انسان هاست. اما زمانی که عصبانیت کنترل نشود ، می تواند مشکلاتی در کار ، ارتباطات اجتماعی و حتی در کل کیفیت زندگی به وجود آورد . ما راه کار هایی برای کاهش خشم و کنترل عصبانیت ارئه می دهیم که همه گفته هایی از زبان روانشناسان است.

عصبانیت می تواند ناشی از عوامل درونی یا بیرونی باشد. شما می توانید از دست فرد مشخصی ، مثل یک هم تیمی و دوست یا ازیک حادثه ( ترافیک یا پرواز لغو شده ) عصبانی شوید. عصبانیت شما می تواند ناشی از نگرانی یا تفکر شما درمورد مسائل شخصی یا گروهی باشد مثل قد و قیافه خود و یا یادآوری حوادث و خاطرات تلخ و آسیب رسان.

چیزی که باید بگویم این است که جملات زیر معجزه خواهند کرد، اگر شما موارد گفته شده رو به صورت مستمر و پیوسته در زندگی خود به کار ببرید و روزانه برای استفاده از آنها وقت بزارید تا سبب کاهش خشم و کنترل عصبانیت شما شود.

۱-تا زمانی که آرام باشم و بر روی رفتارهای خودم متمرکز باشم می توانم راحت به کارهای خودم کنترل داشته باشم.

۲- من نیازی ندارم در بیشتر موقعیت ها خودم را اثبات کنم. من می توانم موقعیت پیش آمده را بسنجم و آرامشم رو حفظ کنم.

۳- نیازی نیست به خودم شک داشته باشم چون من می توانم هر کاری که بارها تمرین و آموزش کرده ام را به خوبی انجام دهم . و آن چه دیگران در مورد من می گویند اهمیت زیادی ندارد و در عملکردم تاثیر گذارنیست.

۴- وقتی عصبانی و خشمگین می شوم در ظاهر کاملا معلوم هست. پس الان وقت آرام کردن خودم است چون به نفع خودم است که آرامشم را در این شرایط حفظ کنم و بر اعصاب خود مسلط باشم. (با تکنیکهای آرام سازی، ریلکسیشن).

۵- مجبور نیستم همواره و در هر شرایطی رقابت کنم یا بخواهم خودم را به دیگران نشان دهم. خودم میدونم که چی هستم همیشه قرار نیست به هر کسی ثابتش کنم.

۶- احساس ناامنى و نگرانی، گذرا و زودگذر خواهد بود. باور داشته باش بعد از چند روزی اصلا یاد نمیاد که چه اتفاقی افتاد بود.

۷- خیلی سخته که دیگران و شرایط را بتوانم کنترل کنم یا بر آنها تسلط کامل پیدا بکنم پس بهتره از خشم خودم کم کنم و نفس عمیق بکشم.

مطلب پیشنهادی

چگونه اخلاق خود را خوب کنیم

۸- اشکالى ندارد برخى مواقع احساس ناامنى و ناراحتی داشته باشم چون طبیعی است هر کسی در زندگی مشکلاتی دارد.

۹- من هیچ نیازی به کسی ندارم پس نیازى نیست تحت کنترل دیگران و شرایط باشم.

۱۰- اگر دیگران انتقاد مى کنند من مى توانم آن را بشنوم و واکنش خاصی به آنها نشان ندهم حتی اگر انتقادی تند و غیر منصفانه باشد.

۱۱- هیچکس کامل و بدون نقص نیست حال اگر من خیلی خوبم باشم بازم یکی پیدا میشه که ازم ایراد بگیره.

۱۲- نیازی نیست به خشم و نگرانى دیگران پاسخ دهم یا به بحث و جدل با اونا بپردازم.

۱۳- خوب است از جنگ و جدل و بحث و گفتگوهای بی پایان و بی هدف دور شوم و ادامه ندهم . خیلی راحت میگم باشه حق با توعه ( اتفاقا این جمله طرف مقابل را بیشتر عصبی می کند تا بحث )

۱۴- انسان جایز الخطاست پس منم یه انسان معمولی هستم و اشکالى ندارد که در جمع یا گروهی، اشتباه کنم.

۱۵- هرکسی روش خودش را دارد و به هما ن روش عمل می کند و ممکن است برخى مواقع خلاف خواسته من عمل کنند.

پست های مرتبط

پیام بگذارید