چگونه تک به تک در فوتبال را گل کنیم

چگونه تک به تک در فوتبال را گل کنیم

اگر بازیکن فوتبال هستید مطمئنا فرصت تک به تک شدن را با دروازه بان داشته اید، آیا در چنین شرایطی گل زنی کرده اید یا فرصت را از دست داده اید، برای همه بازیکنان زمین، کنار زمین و هر کسی که بازی را تماشا می کند تک به تک شدن با دروازه‌بان هیجان انگیز است. تیم حمله کننده و مهاجم به دنبال دیدن گل، و تیم دفاع و دروزابان به دنبال گرفتن موقعیت هستند،اما در این مطلب ما به این سوال که چگونه تک به تک در فوتبال را گل کنیم پاسخ می دهیم.

اگر مطلب خصوصیات یک مهاجم خوب چیست؟ را خوانده باشید می دانید که وظیفه اصلی مهاجم گلزنی است و تک به تک در فوتبال بهترین فرصت برای مهاجم یا هر بازیکن دیگری برای گل زنی است، معمولا این فرصت تک به تک شدن با دروازه بان نصیب مهاجمان می شود ، اما اغلب به دلایل متعددی مانند طولانی شدن زمان برای شوت، از دست دادن هدف، شوت زدن به جایی که دروازه بان ایستاده و حتی سر خوردن، گل نمی زنند.

برای کسانی که از بیرون و دورتر تک به تک در فوتبال را نگاه می کنند گلزنی آسان به نظر می رسد اما اتفاقات زیادی در ذهن یک بازیکن جوان رخ می دهد و خونسردی و گلزنی همیشه کار آسانی نیست. عوامل و چالش های زیادی هنگام تک به تک ممکن است به وجود بیاید، پس شما که در هر پستی بازی می کنید مخصوصا مهاجمین باید خود را در موقعیت‌هایی قرار دهید که مجبور شوید هر چند بار تمرین کنید و در شرایط مختلف و متفاوت با دروازه بان تک به تک شوید و همیشه ذهن خود را آماده و قوی نگه دارید.

خب بیایید ببینیم در شرایط تک به تک در فوتبال چه اتفاقی رخ می دهد، ما اینجا چند مهارت‌ را آورده ایم که باعث می شود مهاجم و یا هر بازیکنی با دروازبان تک به تک شود:

۱- با پیروزی در نبرد تصاحب توپ (قطع، تکل) یا دریافت پاس ، توپ را دریافت می کنید
۲- توپ را تحت کنترل خود می گیرید
۳- یک مهارت مؤثر مثل دریبل، چرخش یا گام به جلو و کنار بر می دارید
۴- شرایط را سنجیده اید و تصمیم می گیرید که به تنهایی رو به دروازه حرکت کنید
۵- توانایی نگاه کردن به بالا (سر بالا بودن) برای دیدن نقطه هدف را دارید
۶- تصمیم دیگری برای شوت زدن یا دریبل زدن دروازه بان می گیرید
۷- شوت با قدرت و جهت مناسب، پاهای سریع و تکنیک کافی برای دریبل زدن دروازه بان را دارید

این نکاتی بود که بازیکن مهاجم باید هنگام تک به تک در فوتبال انجام دهد و یا بتواند در شراط خوبی برای گل زدن قرار بگیرد، همه این ها هنگام حرکت با توپ باید در ذهن مهاجم پردازش شود.

پس متوجه شدید که هر بازیکن باید حمله کردن را تمرین کند، تصمیم گیری در شرایط تک به تک را انجام دهد و تمریناتی را انجام دهد که از کنترل توپ، دریبل زدن و شوتزنی استفاده می شود، شما می توانید از ۴ تمرین دقت گلزنی برای مهاجم فوتبال استفاده کنید.

وقتی خوب فکر می کنیم می بینیم که هر بازیکنی مخوصا مهاجم ها باید توانایی پیروز شدن در تک به تک ها را داشته باشند، زیرا تیم ها برای تمام بازیکنان خود از تمرینات مناسبی استفاده می کنند و این توانایی بازیکنان را بالاتر می برد، شما نیز باید سعی کنید خود را بارها و بارها به زدن گل های عالی عادت دهید، انقدر تمرین کنید تا در شرایط بازی فرصت های مناسب مثل تک به تک در فوتبال را از دست ندهید.

بسیاری از تیم ها اکنون با یک مهاجم نوک بازی می کنند که توسط بازیکنان خط میانی حمایت می شود. مهاجم مدرن باید چند ویژگی داشته باشد. دویدن در عمق برای دریافت توپ، بالا نگه داشتن توپ، دریبل زدن با سرعت و شوت با هر دو پا از جمله ویژگی های یک مهاجم خوب است، اما اگر پای مهاجم به گلزنی باز نشود و تک به تک با دروازه بان را از دست بدهد، مطمئنا آن تیم به این مهاجم نیازی ندارد.

پست های مرتبط

پیام بگذارید