بیوگرافی ادن هازارد

بیوگرافی ادن هازارد

ادن مایکل هازارد (به فرانسوی: Eden Hazard) (زاده ۷ ژانویه ۱۹۹۱ در لا لوویر) بازیکن فوتبال اهل بلژیک و بازیکن تیم باشگاه فوتبال رئال مادرید است. ادن به عنوان فرزند تیری هازارد ، که خود بازیکن تیم آر.ای. ای لوویرزه بود، قبل از آنکه از مرزهای بلژیک بگذرد و به لیل فرانسه ملحق شود، عضو تیم محلی ای.اف. سی توبیزه بود.

با این حال، او در مه سال ۲۰۰۷ به توبیزه بازگشت و در دیدار ابتدایی تیم ملی زیر ۱۷ ساله های بلژیک در جام ملت‌های اروپا، درخشید. او در آن بازی، علاوه بر بازی چشم نوازی که از خود به نمایش گذاشت، یک گل هم برای کشورش از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند تا یکی از موانع صعود هلند به نیمه نهایی مسابقات شناخته شود.

وی فوتبال حرفه‌ای را از لیل فرانسه شروع کرده و در ژوئن ۲۰۱۲ با مبلغ ۳۲ میلیون پوند به چلسی پیوست.
ادن هازارد مراحل پیشرفت را تحت نظر سرمربی جدید شیرهای لندن، ژوزه مورینیو، طی کرد و بعد از فصل درخشان ۱۴–۲۰۱۳، به عنوان بهترین بازیکن جوان لیگ برتر هم شناخته شد. او همچنین یکی از ارکان تیم ملی بلژیکی بود که پس از ۱۲ سال جواز حضور در جام جهانی را کسب کرده بود. آزار در فصل ۱۵–۲۰۱۴ به عنوان بهترین بازیکن سال فوتبال انگلیس شد. وی در این فصل ۵۲ بار برای آبی‌های لندن به میدان رفت و موفق شد ۱۹ گل و ۱۳ پاس گل در کارنامه خود ثبت کند.

اما در فصل ۲۰۱۶-۱۷ چلسی با ۲۷ هفته صدرنشینی و کسب ۹۳ امتیاز قهرمان لیگ برتر انگلیس شد. هازارد در این فصل در ۴۰ مسابقه ۱۶ گل و ۶ پاس گل به ثمر رساند و بهترین گلزن تیم چلسی شد. در فصل ۲۰۱۷-۱۸ هم با ۱۶ گل و ۷ پاس گل در ۴۶ بازی بهترین گلزن تیم چلسی شد ولی از حضور در لیگ قهرمانان اروپا بازماند.

وی در فصل ۲۰۱۸-۱۹ نیز بازی قابل توجهی به نمایش گذاشت و با ۲۱ گل و ۱۵ پاس گل در ۵۰ بازی و همچنین رتبه سوم با چلسی در لیگ برتر و قهرمانی در لیگ اروپا یکی از مهره‌های کلیدی چلسی و برترین بازیکنان فصل در لیگ اروپا و لیگ برتر لقب گرفت. وی همچنین بهترین دریبل زن این فصل شد و بعد از آن لیونل مسی در رتبه دوم قرار گرفت. وی آمار ۶۲ درصد دریبل موفق را به جای گذاشت در حالی که مسی فقط ۴۹ درصد دریبل‌هایش موفق بود. وی یکی از بهترین بازیکنان لیگ اروپا ۲۰۱۸–۱۹ بود.

هازارد در سال ۲۰۱۹ با مبلغ ۱۰۰ میلیون دلار همراه ۳۲ میلیون بند متغیر به رئال مادرید پیوست.

برای آشنایی بیشتر با ایکر کاسیاس دروازبان افسانه ای فوتبال روی بیوگرافی ایکر کاسیاس کلیک کنید.

پست های مرتبط

پیام بگذارید