چگونه در فوتبال پیشرفت کنیم

چگونه در فوتبال پیشرفت کنیم

می دانیم که فوتبال یکی از خلاقانه ترین رشته های ورزشی در دنیاست و بازیکنان به فاکتور های زیادی برای حرفه ای شدن نیاز مند هستند، امروزه سوال بسیاری از کسانی که فوتبال و تمرین را به تازگی شروع کرده اند این است که چگونه در فوتبال پیشرفت کنیم و یا چرا در فوتبال پیشرفت نمی کنیم و رمز موفقیت در این رشته چیست؟

همان طور که در مطالب قبلی در مورد ضرورت های فوتبال، اهمیت بدن سازی فوتبال در پیشرفت بازیکنان و اینکه ویژگی های یک فوتبالیست حرفه ای چیست و هر پست در فوتبال چه وظایف و ویژگی هایی دارد صحبت کردیم، دراین مطلب هم سعی داریم به شما کمک کنیم تا در فوتبال به موفقیت رسیده و پاسخ سوال چگونه در فوتبال پیشرفت کنیم را به شما بدهیم.

پیشرفت در فوتبال

برای پیشرفت در فوتبال کافی است همین چند نکته زیر را بدانید و سعی کنید به آنها عمل کنید:

۱ ـ اولین و مهم ترین چیز در همه امور و خصوصا در ورزش این است که به خدا توکل کنید و با باوری که به خود و خداوند دارید شروع به تمرین و تلاش کنید.

۲- به پدر و مادر خود، بزرگترها ، مربیان و بازیکنان و کسانی که برایتان زحمت کشیده اند شدیدا احترام بگذارید.

۳ـ سالم زندگی کنید و هرگز از مسیر درست خارج نشوید، افکار حرفه ای و فوتبالی داشته و از حاشیه های بیخود دوری کنید.

۴- اگر به دنبال پیشرفت در فوتبال هستید هیچ وقت مغرور نشوید، همیشه سعی کنید تلاش خود را بیشتر کرده و بیشتر آموزش ببینید.

۵ـ به تحصیلات خود بسیار اهمیت بدهید و شک نکنید آینده شما با تحصیل گره خورده است، تحصیل را هرگز رها نکنید فقط به گونه ای برنامه ریزی کنید که برنامه فوتبالی شما آسیب نبیند.

۶- سنین جوانی را غنیمت دانسته و فرصتها را به راحتی از دست ندهید، بدانید که چند سال بعد با خود خواهید گفت ای کاش زودتر شروع می کردم.

۷- به جای اینکه آرزوهای بزرگ و غیر ممکن داشته باشید، همیشه اهداف بزرگی را برای خود ترسیم کنید و برای رسیدن به هدف، اراده راسخ داشته باشید.

۸- همیشه آرام، مودب و خونسرد باشید. مطمعنا اخلاق خوب به بسیاری از بزرگان فوتبال برای پیشرفت در فوتبال کمک کرده است.

۹- فوتبال را برای پولدار شدن و معروفیت بازی نکنید، به فوتبال به عنوان عشقی که درون شماست نگاه کنید.

۱۰- استعداد فوتبال را می توان یک دروغ دانست که مانع رسیدن خیلی از افراد به عشقشان شد، فراموش نکنید شما می توانید با کمترین استعداد نیز فوتبالیست شوید فقط باید تلاش و پشتکار داشته و زمان را از دست ندهید، یعنی هرچه زودتر شروع کنید موفقیت نزدیک تر خواهید بود.

۱۱- تمرین کنید اما زیر نظر یک مربی و یا با برنامه تمرینی درست و حرفه ای، همیشه سعی کنید تمرینات اختصاصی داشته باشید تمریناتی که مدرن هستند و به پیشرفت شما کمک می کنند، ما در فوتبالیست ۹۰ برنامه تمرینی حرفه ای را به شما ارائه می دهیم که توسط مربیان جوان که با علم و تمرینات مدرن فوتبال آشنا هستند طراحی شده اند.

۱۲- حتما قبل و بعد از تمرین تغذیه را فراموش نکیند و همچنین بدانید که استراحت بعد از تمرین و خواب مناسب و کافی برای پیشرفت در فوتبال ضروری است. برای اینکه تغذیه مناسب داشته باشید می توانید از مطلب برنامه غذایی تمرینات فوتبال استفاده کنید و یا برنامه غذایی تخصصی خود را از ما در شبکه های اجتماعی دریافت کنید.

۱۳- بعد از تمرین حتما دوش بگیرید و بدن خود را ریکاوری کنید. برای دوش می توانید از آب سرد و گرم استفاده کنید، توصیه ما این است که با آب گرم شروع و با آب سرد تمام کنید.

۱۴- در تمرین تمام فکر و حواستان به تمرین باشد، در طول تمرین رفتار جوانمردانه را فراموش نکنید، فقط به فکر رقابت حرفه ای باشید و به هم تیمی های خود حسادت نکنید.

۱۵- همیشه مرتب و منظم باشید، وسایل و لباس و کفش های خود را تمیز نگه داشته و هر بار برای تمرین آماده کنید.

۱۶- اگر مصدوم شدید حتما بلافاصله اقدامات درمان را انجام دهید، شدت مصدومیت و نوع آن را پزشک به شما خواهد گفت و تمرینات مخصوص را برای بهبود به شما خواهد گفت، ما در فوتبالیست ۹۰ یک مطلب با عنوان آسیب های فوتبال و راه های جلوگیری از مصدومیت را برای شما عزیزان آماده کرده ایم که می تواند به شما کمک کند، مصدومیت ها را بشناسید و از بروز آن ها جلوگیری کنید و مصدومیت مانع پیشرفت شما در فوتبال نشود. سرمایه هر بازیکن سلامت جسمانی اوست در حفظ و آمادگی جسمانی خود کوشا باشید .

۱۷- اگر مربی بر سر شما داد می زند و انتقاد می کند به هیچ وجه ناراحت نشوید و در عوض تلاش کنید تا تاکتیک های مربی و هر آنچه از شما می خواهد را پیاده کنید. حتما اگر در برخی تکنیک ها ضعیف هستید، تمرینات مخصوص برای آن را انجام دهید تا ضعف شما کمتر و کمتر شود.

۱۸- فوتبال را تک ضرب بازی کنید و همیشه در مسابقات پر تلاش باشید، امروزه مربیان از چنین بازیکنانی که بیشتر در خدمت تیم هستند راضی بوده و اجازه می دهند برای تیمشان به صورت فیکس بازی کنند، می دانید که تجربه و سابقه بازی بیشتر چقدر به پیشرفت در فوتبال یک فوتبالیست کمک می کند.

۱۹- احتمالا تا به این جا پاسخ های جالبی برای سوال چگونه در فوتبال پیشرفت کنیم را مطالعه کردید اما در اینجا به نکته مهم دیگری می رسیم و آن این است که هیچ وقت تسلیم نشوید، مطمعن باشید در فوتبال افراد زیادی شما را دلسرد خواهند کرد به این حرفها گوش ندهید و مقاوم به کار خود ادامه بدهید.

۲۰- به تغذیه خویش بیش از پیش توجه کنید، تغذیه یکی از ارکان مهم پیشرفت در فوتبال است همیشه پروتئین کافی را مصرف کنید و کالری لازم برای انجام تمرین را داشته باشید.

۲۱- مطمعنا کسانی که سوال چگونه در فوتبال پیشرفت کنیم را می پرسند می دانند که نباید دخانیات و مشروبات الکلی را مصرف کنند، واقعا کسی که سیگار یا قلیان می کشد چگونه در ذهن خود رویای فوتبالیست شدن را پرورش می دهد.

۲۲- بحث مهم دیگر خودارضایی است، ما در مطالب جداگانه عوارض خودارضایی را برای شما نوشته ایم، حتما مطلب را بخوانید و با اراده خوب تصمیم به ترک این عمل زشت بگیرید که می تواند مانع بزرگی برای پیشرفت شما در فوتبال باشد.

۲۳- در فوتبال آن دسته از بازیکنان که در کنار آموزش و تمرین و قرار گرفتن در شرایط بازی، توجه بسیار ویژه ای به مسائل روحی، روانی و آمادگی جسمانی دارند همیشه موفق تر خواهند بود.

۲۴- همان مقدار که تمرین و تلاش مهم هستند، خواب نیز از اهمیت بالایی برخوردار است، یک فوتبالیست حرفه ای شب ها زود می خوابد و صبح ها زود از خواب بیدار می شود. استراحت کافی کمک بسیاری به رفع خستگی های شما می کند .

۲۵- خب به آخرین نکته از مطلب چگونه در فوتبال پیشرفت کنیم رسیدیم و آن استفاده از برنامه تمرینی تکراری است، برنامه تمرینی بهتر است هر چند مدت عوض شود که مدت آن را کسی که برنامه را طراحی کرده است تعیین می کند. تغییر برنامه و تمرین با برنامه جدید که سطح تمرینات در برنامه عوض شده و بالا تر رفته بیشترین کمک را به پیشرفت در فوتبال برای یک فوتبالیست خواهد کرد، اصلا به همین دلیل است که برنامه های تمرینی طراحی می شوند.

در آخر تلاش ما در فوتبالیست ۹۰ این است که نوجوانان و جوانانی که سودای فوتبالیست شدن را در ذهن خود دارد به این خواسته خود دست یافته و به موفقیت برسند. اگر این مطلب و آموزش های قبلی کمک به پیشرفت شما در بازی فوتبال کرده است، خوشحال می شویم برای ما زیر همین مطلب نظر خود را بنویسید، شاد و پیروز باشید.

پست های مرتبط

4 دیدگاه برای “چگونه در فوتبال پیشرفت کنیم”

  1. علی

    برای پیشترفت بهتره در چه باشگاهایی عضو بشیم؟

    1. برای پیشرفت مطمئنا بازی کردن کنار بازیکنان خوب و همچنین زیر نظر مربیان کاربلد می تونه به شما کمک کنه، پس تیمی که در سطح خوبی داره و بازیکنان و کادر فنی خوبی داره و بازیکنان از تیم راضی هستند می تونه نقش خوبی در پیشرفت شما داشته باشه

  2. امیر علی حیدری

    پیج اینستاگرام ندارید؟

    1. از سربرگ صفحه می تونید وارد پیج ایستاگرام ما بشید

پیام بگذارید