چگونه از افراد منفی دوری کنیم

چگونه از افراد منفی دوری کنیم

به احتمال زیاد افرادی در اطراف شما هستند که زندگی شما را تحت تاثیر افکار و اخلاق های منفی قرار داده اند . گاهی این افراد انقدر به شما نزدیک هستند که نمی توانید آنها را رها کنید ، در این مقاله می گوییم که چگونه از افراد منفی دوری کنیم .

زندگی کردن و کنار آمدن با افراد منفی و سمی کار دشواری است که بعضا سبب اعصاب خوردی می شود . برای فرار از منفی ها راه های مختلفی وجود به شرط اینکه خود شما یکی از آنها نباشید ، در این مطلب ۴ روش به شما می آموزیم تا از افراد منفی دور باشید .

۱- افراد منفی ها یک ویروس خطرناک دارند

تصور کنید منفی ها یک ویروس خطرناک واگیردار دارند که ممکن است شما را بیمار کند! البته که منفی نگری یک بیماریست، پس تا جایی که می توانید از منفی ها فاصله بگیرید. همین که شروع به منفی بافی و ذکر مصیبت و یا خدا می کنند ، محیط را ترک کنید خیلی ساده و راحت.

۲- بحث و جریان را تغییر بدهید

گاهی شخص منفی باف کسی است که به دلایلی نمی توان ترکش کرد و یا مثلا در یک خودرو نشسته اید با این که مخ شما را می خورد ولی نمی توانید در را باز کنید بپرید بیرون !
بهترین کار این است که بحث و گفتگو را عوض کنید . مثلا می توانی بلند عطسه کنید یا اظهار گرسنگی کنید ، از وضعیت آب و هوا بگویید یا مثلا به جایی اشاره کنید و بگویید اینجا کجاست؟ چه جای جالبی!!
صحبت تغییر می کند راحت و بی درد سر. بدون تلفات جانی و البته دعوا و بحث بی مورد.

۳- در برابر افراد منفی سکوت کنید

وقتی به بحث منفی ها ورود می کنید و یا زمانی که با آنها مخالفت می کنید ، گاهی آغاز گر یک بحث جدی و حتی گاهی دعوا و درگیری خواهد شد ، خب پس بیایید سکوت را امتحان کنیم.
مخالفت با منفی ها گاهی باعث شکل گیری موج بی وقفه منفی بافی از سوی آنها می شود. در این موارد واقعا این جمله حقیقت محض است با سکوت حرف بزن . خودتان را به خواب بزنید، از پنجره بیرون را نگاه کنید، اصلا باید یاد بگیرید هر گاه که می خواهید گوشتان را تعطیل کنید! به نظر خیلی عجیب و غیر ممکن می آید اما حقیقت این است که با تمرین حتی می توان گوش را مطیع خودمان کنیم . طرف مشغول منفی بافی است شما روبرویتان را نگاه می کنید و به آهنگی که خیلی دوست دارید فکر می کنید. سپس به قیافه منفی باف نگاه می کنید و آنوقت انگار در حال اجرای پانتومیم است ، لبهایش تکان می خورد اما چیزی نمی شنوید . خنده تان می گیرد و فضا کاملا عوض خواهد شد .

۴- کانال را از منفی بافی تغییر دهید

کانال اطراف را تغییر بدهید با ذهنتان سفر کنید به جایی که دوست دارید بروید ، کنار کسانی که دلتنگشان هستید و دوست دارید با آنها هم کلام شوید .
ذهن محدودیتی ندارد ، اصلا شاید دلتان سفر بخواهد موقعی که منفی باف در حال اجرای سناریوی مملکته داریم، بدبخیتم ما و… است شما یک سفری برید شمال و از جنگل های دیدن کنید، یا سفر خارجه کنید هند و تاج محل را ببینید، کیش و در کنار ساحل قدم بزنید، تهران و از پاساژ ها خرید کنید.
اهل سفر نیستی ، برید منزل داخل اتاق تان روی صندی بنشینید و چای و شیرینی بخورید. بعضی ذهن ها انقدر حرفه ای هستند که بعد از سفر ذهنی احساس سیری و رفع عطش می کنند. به همین راحتی از دنیای منفی باف ها دوری کنید.

اخلاق خود و افراد اطراف خود را با خواندن ، اخلاق بردگی و اخلاق اربابی بدانید و با نحوه برخود با افراد بیشتر آشنا شوید .

پست های مرتبط

پیام بگذارید