تقویت پای غیر تخصصی در فوتبال

تقویت پای غیر تخصصی در فوتبال

هر فوتبالیست حرفه ای دلش می خواهد که بتواند توپ را با هر دو پا به یک اندازه کنترل کند و تمام حرکات موثر و تکنیکی که با پای تخصصی انجام می دهد را با پای غیر تخصصی نیز پیاده کند، اما بیایید قبول کنیم که همیشه یک پا ضعیف تر از پای دیگر بوده و این را می توانیم در بازیکنان بزرگ که در سطوح بالای فوتبال حضور دارند ببینیم، تقویت پای غیر تخصصی در فوتبال شدنی است ولی بهتر است قبول کنیم که یک بازیکن می تواند تقریبا دو پا باشد اما چیزی به عنوان ۱۰۰ % وجود ندارد.

با این وجود ، هر بازیکن فوتبال باید سعی کند پای ضعیف را تا حدودی قوی تر کند، با تقویت پای غیر تخصصی در فوتبال به خیلی چیزها دست پیدا می کنید: نه تنها می توانید توپ را بهتر کنترل کنید ، بلکه دریبل کردن راحت شده و تسلط بر توپ شما افزایش پیدا می کند ، شوت به سمت دروازه خطرناک تر و پاس سریعتر و دقیق تر انجام می شود، از آنجا که تقویت پا علاوه بر بحث فنی باید از نظر قدرتی نیز تقویت شود توصیه می کنم مطلب بدنسازی و آمادگی جسمانی در فوتبال را بخوانید.

چگونه می توانیم پای غیر تخصصی خود را تقویت کنیم

اگر بگوییم که تقویت پای غیر تخصصی در فوتبال فقط با تمرین و آموزش عملی می شود هیچ کس تعجب نخواهد کرد، شما باید بدانید که هر ست تمرین همیشه باید با هر دو پا انجام شود ، دقیقا به صورت مساوی ، وقتی تمرین شوت، پاس، کنترل، دریبل، حرکت با توپ و… انجام می دهید از هر دو پا استفاده کنید.

هر کسی که فقط از یک پا یعنی پای تخصصی خود در تمرینات استفاده می کند، در واقع یکی از پا های خود را از دست می دهد چرا که در بازی هیچ کاربردی برای فرد نخواهد داشت، پس اگر به دنبال تقویت پای تخصصی در فوتبال هستید، همیشه با هر دو پا کار کنید و اگر هم پای دیگر را ضعیف می بینید رفته رفته بهتر خواهد شد.

خب اگرمربی هستید حتما بازیکن را مجاب به استفاده از پای ضعیف تر کرده و تمرینات را برای هر دو پا مساوی تقسیم کنید، مربیان همیشه این تفکر را دارند که اگر روی پای ضعیف تر تمریناتی را اعمال کنند، غرر زدن بازیکنان شروع شده و تمرین به صورت جدی انجام نمی شود، اگر مربی هستید وظیفه دارید نظم را در تمرین حفظ کنید و اگر بازیکنی هستید که با تیم و یا انفرادی تمرین می کند باید تمرین را به صورت جدی انجام دهید.

اصولاً اگر هر تمرینی با پای خوب شروع شود و با پای ضیف تمام شود واضح است که این هیچ لذتی برای بازیکنان ندارد. توصیه می کنیم ابتدا پای ضعیف تر و غیر تخصی را به چالش بکشید و سپس بر حرکت ها با پای خوب و تخصصی مسلط شوید و از این طریق اعتماد به نفس کسب کنید. با این حال، تمرین های سخت هستند که با پای غیر تخصصی به راحتی اجرا نمی شوند وگرنه برای بیشتر تمرینات پای ضعیف نیز کار می کند.

پس اگر می خواهیم پای غیر تخصصی خود را تقویت کنیم ، ما باید به دنبال راهی برای به چالش کشیدن پای ضعیف بهتر از تمرین های استاندارد پیدا کنیم ، که بیشتر آنها برای پای قوی تر طراحی شده اند و تمرین با پای ضعیف برای ما سخت است یعنی از تمرینات ابتدایی مثل پاس بغل پا شروع کنیم و سپس تمرینات سطح بالا را انجام دهیم. وقتی توانایی پای غیر تخصصی را بالا بردیم می توانیم از آن در هر تمرین استفاده کنیم.

تقویت پای غیر تخصصی در فوتبال با تمرینات فشرده

ابتدا پا را به توپ عادت می دهیم ، زیرا به احتمال زیاد حرکات ساده نیز برای ما سخت است، حالا وقتی به شما بگوییم که توپ فوتبال را کنار بگذارید تعجب خواهید کرد، ما توپ فوتبال را کنار گذاشته و از توپ های کوچکتر مثل توپ هندبال و به مراتب کوچکتر مثل توپ تنیس استفاده می کنیم، زیرا خیلی نیازی به نوازش و هدایت ندارند، هرکسی که بازیکن فوتبال است معتقد است که بازی با توپ فوتبال آسان تر است، بنابرین به راحتی می تواند با توپ فوتبال این تمرین را انجام دهد.

خب اینجا مسئله تمرین یا ترفند نیست ، بلکه فقط کار با حساسیت توپ های مختلف است. توپ بدون در نظر گرفتن سطح و کف زمین، فرو رفتگی ، فرو رفتن داخلی یا سوراخ خارجی با کل سطح پا هدایت و نوازش می شود.

بارها این حرکت که توپ را زیر پای خود انداخته و به اطراف حرکت دهید، از یک طرف به طرف دیگر و دوباره برگردانیم. برای انجام این کار یک حرکت رو به جلو وجود دارد ، تا توپ را به عقب بکشید و آن را به صورت مورب با فرو رفتن داخلی و خارجی تغییر دهید. این کار را در حالی که نشسته اید ، در خانه که این مطلب را می خوانید، ایستاده در آشپزخانه ظرف می شوئبد و یا وقتی پشت کامپیوتر نشسته اید و بازی می کنید، این کار را همیشه انجام دهید.

وقتی بازیکنان این تمرینات آسان احساس را ابتدا با توپ های مختلف و سپس با توپ فوتبال یاد بگیرند ، ، سرعت و پویایی را افزایش می دهیم. با دریبل زدن به جلو به عنوان مثال ، کاملاً لازم است که توپ را بیشتر با پا لمس کنید تا آن را بیشتر زیر پا احساس کنید. هرچه با مهارت بیشتری بتوانیم این کار را با توپ انجام دهیم ، سرعت آن نیز سریعتر خواهد بود.

این کار را چند مدت انجام دهید اگرهنگام پاس و شوت و کنترل و حتی دریبل زدن با پای ضعیف نسبت به قبل بهتر شده بودید می توانید تاثیر این حرکت را ببینید، من این قول را به شما می دهم زمانی که در تمرینات از پای غیر تخصصی استفاده می کنید دیگر فکر و ذهن شما روی پای خود متمرکز نیست و تمرین را خوب و سر بالا انجام می دهید، البته که همان طور که گفتیم این شروع کار است و شما باید در ادامه حتما تمرینات را با هر دو پا انجام دهید.

اکنون که پای ضعیف را چند درصد تقویت کردیم، می توان انتظار شوت ها، پاس و گل با پای غیر تخصصی را داشت، برای افزایش دفعات استفاده از ضعف پا ،همیشه از تمرین کردن با پای ضعیف فرار نکنید، کاری که گفتیم را انجام دهید، با دیوار کار کنید، پاس و شوت به دیوار و در برگشت کنترل با پا، اصلا مهم نیست که ضربه چگونه است رفته رفته ضربه ها بهتر خواهد شد.

ما در این مطلب درباره تقویت پای غیر تخصصی در فوتبال صحبت، اما این پیشنهادات به طور طبیعی می تواند برای پای قوی تر و تخصصی نیز مورد استفاده قرار گیرد. به این فکر کنید که می توانید در خانه بدون هزینه زیاد تمرین کنید ، زیرا تمرینی که گفته شد فقط به زمان بستگی دارد.

پست های مرتبط

5 دیدگاه برای “تقویت پای غیر تخصصی در فوتبال”

  1. عبدالحسین سنچولی

    عالی بود مطالب فوق العاده بود

    1. خیلی ممنون از شما

  2. عرفان

    سلام چی تمرین برای افزایش و تقویت پای غیر تخصصی مناسب هست؟

  3. ی شخص خاص

    سلام به نظر من تمرین دیریبل کن شوت با پای غیر تخصصی در دیوار بزن تلاش کن با پای غیر تخصصی ات حرکت کن با توپ با پای غیر تخصصی ات بدو

    1. ممنون که نظر دادید

پیام بگذارید