بیوگرافی زلاتان ابراهیموویچ

بیوگرافی زلاتان ابراهیموویچ

کسانی که امروز عاشق فوتبال هستند و یا سعی دارند فوتبال را به صورت حرفه ای دنبال کنند بدون شک یک نفر که فوتبال دوستان به او لقب خدای فوتبال را داده اند می شناسند و حتی عاشق او هستند، و این بازیکن کسی نیست جز زلاتان ابراهیموویچ، ما در این مطلب با بیوگرافی زلاتان ابراهیموویچ با شما هستیم تا خیلی از اتفاقات زندگی او را برای شما بگوییم.

ما در مطالب قبلی بیوگرافی بازیکنان فوتبال و بزرگانی همچون مسی و رونالدو را آماده کردیم که توصیه می کنم اگر دوست دارید مطالب قبلی را بخوانید و با بازیکنان بزرگ و خاطرات زندگی شخصی آنها بیشتر آشنا شوید.

زندگی نامه زلاتان ابراهیموویچ

زلاتان ابراهیموویچ (Zlatan Ibrahimović) سوم اکتبر سال ۱۹۸۱ (۱۱ مهر ۱۳۶۰) در شهر مالمو سوئد از پدری مسلمان و مادری مسیحی به دنیا آمد.زلاتان سه خواهر و دو برادر داشت که در کنار آنها در شهر زورنگارد زندگی می کردند، زلاتان ابراهیموویچ نیز مثل بیشتر بزرگان، فوتبال خود را از کودکی و ۶ سالگی شروع کرد.

او همان ابتدا اعجوبه بود در یکی از بازی ها زمانی که تیمش ۴ گل عقب افتاده بود، در ابتدای نیمه دوم به زمین آمد و ۸ گل به ثمر رساند. زلاتان اولین قرارداد ورزشی اش را در سال ۱۹۹۶ در سن ۱۵ سالگی با مالمو امضا کرد و سه سال بعد موفق شد در ترکیب تیم اصلی مالمو در لیگ سوئد بازی کند.

از بیوگرافی زلاتان ابراهیمموچ در دانش آموزی بگوییم، او در مدرسه ریاضی را خیلی دوست داشت و در این درس به قدری عالی بود که هیچ وقت برای حل مسائل یادداشت نمی کرد و از هوش خود برای حل مسائل استفاده می کرد، معلمش او را از بخاطر بی انضباطی در رفت و آمد به کلاس اخراج کرد و او به معلمش گفت بعد از تبدیل شدن به یک قهرمان درس را یاد می گیرم.

رشته ورزشی دیگری که زلاتان پیش گرفته بود ورزش تکواندو بود، او در این رشته نیز موفق بود و تا کمربند مشکی پیش رفت، قدرت بدنی خوب و حرکات فوق العاده او نیز از همین رشته به ارث مانده است.

زلاتان خیلی زود مورد توجه تیم های بزرگ قرار گرفت، در حالی که فقط ۲۰ سال سن داشت آرسن ونگر مربی وقت آرسنال درخواست جذب او را داشت ولی زلاتان در تست تیم آرسنال شرکت نکرد، به گفته خود زلاتان: زلاتان نیازی به تست نداره، باور می کنید این حرفی است که یک جوان ۲۰ ساله درست زمان شکوفایی فوتبالش زده شده باشد، برخی این حرکت را غرور و برخی اعتماد به نفس تفصیر می کنند. به هر حال او تصمیم گرفت به آژاکس هلند برود.

زلاتان در آژاکس

زندگی نامه زلاتان ابراهیموویچ و شروع مشهور شدن، زلاتان و حضور در یک تیم اروپایی خوب که همیشه و در هر زمان از بازیکنان جوان یک قهرمان ساخته است می توانست به رویای او کمک زیادی کند، با این که در ابتدای حضور در آژاکس نیمکت نشین بود و خیلی کم به او بازی می رسید ولی با آمدن رونالد کومان او در ترکیب اصلی قرار گرفت و نقش مهمی در قهرمانی آژاکس داشت، او یک گل زیبا زد که از نظر بینندگان یورو اسپرت بهترین گل سال شد، زلاتان ۷۴ بازی برای آژاکس انجام داد و ۳۵ گل به ثمر رساند.
زلاتان در آژاکس

زلاتان در یوونتوس

امیدوارم تا به اینجا از خواندن بیوگرافی زلاتان ابراهیموویچ لذت برده باشید، در ادامه همراه ما باشید تا جذابیت های زندگی فوتبالی زلاتان را از دست ندهید، در یک بازی دوستانه بین هلند و سوئد زلاتان باعث مصدومیت هم باشگاهی خود یعنی فان درفارت شد و این حرکت دلیل فروش زلاتان به ارزش ۱۶ میلیون یورو توسط آژاکس به یووه بود.

حضور او در تیم یوونتوس همزمان بود با مصدومیت دیوید ترزگه، بهترین گلزن این تیم؛ همین مساله باعث شد تا خیلی زود در ترکیب اصلی قرار بگیردو در اولین فصل حضورش ۱۶ گل بزند. او دو سال در تیم یوونتوس بازی کرد و بعد از رسوایی فوتبال ایتالیا که منجر به کسر امتیاز و سقوط تیم یوونتوس به سری بی شد از این تیم جدا شد. زلاتان ۷۰ بازی برای یوونتوس انجام داد و ۲۳ گل به ثمر رساند.
زلاتان در یوونتوس

زلاتان در اینتر میلان

در ادامه زندگی نامه زلاتان ابراهیموویچ به اینتر می رسیم، جایی که زلاتان تصمیم گرفت با سقوط یووه در ایتالیا بماند و به فوتبال خود در تیمی از شهر میلان با قرار دادی ۴ ساله به ارزش ۲۵ میلیون یورو ادامه دهد، زلاتان اولین فصل حضورش در این تیم با زدن ۱۵ گل، بهترین گلزن اینترمیلان شد و از عوامل اصلی قهرمانی اینتر بعد از ۱۷ سال بود. او در تیم اینتر میلان در ۸۸ بازی توانست ۵۷ گل بزند که رکورد فوق العاده ای برای یک مهاجم می باشد.
زلاتان در اینتر میلان

زلاتان در بارسلونا

تا اینجا که بیوگرافی زلاتان ابراهیموویچ را خواندید متوجه شدید که او بازیکنی نبود که در یک تیم سالیان سال بازی کند و مهر وفاداری بر سینه خود بزند، او دوست داشت تجربه جدید کسب کند و به همه ثابت کند چه بازیکن بزرگی است، او در اوج اینتر از این تیم جدا شد و به بارسلونا پیوست، بازی در بارسا کنار مسی که از بهترین های تیم و جهان بود ساده به نظر نمی رسید ولی برای زلاتان مهم نبود چرا که او همیشه بهترین بود ولی مشکل مربی بارسا یعنی پپ گواردیولا بود، زلاتان با او به مشکل خورد و تصمیم گرفت خیلی زود از بارسا جدا شود، زلاتان ۲۹ بازی برای کاتالان ها انجام داد و ۱۶ گل به ثمر رساند، جالب است بدانید با رفتن زلاتان از اینتر، اینتر قهرمان اروپا شد و سال بعد با رفتن او از بارسا، بارسا قهرمان اروپا شد و این شد که زلاتان نتوانست جام لیگ قهرمانان اروپا را در کارنامه خود داشته باشد.
زلاتان در بارسلونا

زلاتان در آث میلان

با خروج از بارسا و بازی کردن به صورت قرضی برای آث میلان شروع شد ولی در ادامه قرارداد خود را رسمی کرد و یک فصل دیگر برای این تیم بازی کرد. او در طول این دو فصل ۶۱ بازی انجام داد و ۴۲ گل به ثمر رساند.
زلاتان در آث میلان

زلاتان در پاری سن ژرمن

حالا دیگر قیمت زلاتان نجومی شده بود و تیم های ثروتمندی همچون پاریسن ژرمن برای داشتن اش وسوسه می شدند. او در اواسط ژوئیه سال ۲۰۱۲ در ازای دستمزد سالانه ۱۵ میلیون یورو به این تیم فرانسوی پیوست. او در این تیم به عنوان کاپیتان و رهبر تیم شناخته می شد و در طی ۱۲۲ بازی ای که انجام داد ۱۱۳ گل زد. حضور زلاتان در این تیم فرانسوی مصادف بود با ۱۱ عنوان قهرمانی که چهار تای آن مربوط به قهرمانی در لوشامپیونه بود.
زلاتان در پاری سن ژرمن

زلاتان در منچستر یونایتد

از بیوگرافی زلاتان ابراهیموویچ به انگلیس و شهر منچستر می رسیم، او در سال ۲۰۱۶ با قردادی یک ساله که بعد با تمدید روبرو شد تا ۲۰۱۸ در منچستر یونایتد بازی کرد، زلاتان در اولین فصل حضورش در این تیم ۲۸ بازی انجام داد و ۱۷ گل به ثمر رساند ولی در فصل بعدی به دلیل مصدومیت شدیدی که داشت آنچنان موفق نبود و با درخواست فسخ قرار داد که از طرف تیم ارائه شده بود موافقت کرد.
زلاتان در منچستر یونایتد

زلاتان در ال ای گلگسی

با مصدومیت زلاتان و بی لطفی که به او شد، زلاتان تصمیم گرفت به لیگ آمریکا رفته و در تیم ال ای گلگسی به فوتبال خود ادامه دهد تصمیمی که بسیاری از فوتبال دوستان و عاشقان او را مجاب کرد که قبول کنند فوتبال زلاتان رو به پایان است. زلاتان با دو فصل حضور در این تیم توانست یک آقای گلی لیگ و یک نامزدی بهترین گل سال را بدست بیاورد، این عملکرد نشان داد که زلاتان تمام شدنی نیست.
زلاتان در ال ای گلگسی

زلاتان و بازگشت به آث میلان

بیوگرافی زلاتان ابراهیموویچ و حضور در آخرین تیم فعلی، امروز که این مطلب را می نویسیم آخرین تیمی که زلاتان در آنجا توپ می زند آث میلان است، چرا که مشخص نیست دوباره تیم عوض کند یا نه، زلاتان در فصل ۲۰۱۹-۲۰۲۰ زمانی که چند سالی آث میلان در بهران به سر می برد با این تیم آمد و با رهبری و بازی خود و گل هایی که می زد، توانست تغییراتی را در این تیم بزرگ ایجاد کند.
زلاتان و بازگشت به آث میلان

زلاتان در تیم ملی سوئد

بوسنی و هرزگوین یا کرواسی تیم هایی بودند که زلاتان می توانست در آنها بازی کند نیز بازی کند ولی ترجیح داد عضو تیم ملی کشور زادگاهش سوئد شود. ابراهیموویچ اولین بازی ملی خود را در تساوی صفر بر صفر در بازی دوستانه مقابل جزایر فارو در ۳۱ ژانویه ۲۰۰۱ انجام داد. او اولین بازی رسمی خود را در بازی‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۰۲ در پیروزی ۳ بر صفر مقابل آذربایجان با زدن یک گل به این تیم انجام داد.

ایبرا در طول سال هایی که برای تیم ملی سوئد بازی کرد تلاش زیادی برای کسب جام انجام داد ولی موفق نبود. زلاتان در سال ۲۰۱۶ پس از بازی مقابل بلژیک در رقابت های یورو ۲۰۱۶ بعد از انجام ۱۱۶ بازی ملی در طول ۱۵ سال و زدن ۶۲ گل از بازی های ملی به دلیل مشکلاتی که شاید فقط خودش می داند پیش آمده بود خداحافظی کرد، و این باعث شد جام جهانی ۲۰۱۸ را از دست بدهد، زلاتان در این باره می گفت: جام جهانی بدون زلاتان دیدن ندارد.

بلاخره بعد از کش و قوس های زیاد سرمربی وقت تصمیم گرفت زلاتان ۴۰ ساله را به تیم ملی دعوت کند، زلاتان نیز این دعوت را پذیرفت، حضور زلاتان در نشست خبری بعد از بازگشت با چشم های اشک آلود و بغضی که داشت را هیچ فوتبال دوستی فراموش نخواهد کرد، او در حال حاضر بهترین گلزن ملی تیم سوئد به شمار می رود.
زلاتان در تیم ملی سوئد

خب به پایان بیوگرافی زلاتان ابراهیموویچ رسیدیم، این بود هر آنچه که باید درباره این بازیکن بزرگ می دانستید شاید بسیاری از داستان ها و گفته های جالب زلاتان را جا انداخته باشیم ولی بیشترین چیزی که مورد بحث قرار می گیرد غرور اوست، خود او این چنین می گوید: بیشتر مردم مرا فردی مغرور می بینند ولی بهتر است درباره من از هم تیمی ها و دوستانم بپرسید، به نظر من نیز زلاتان مغروری که ما فکر می کنیم نیست او فقط خودش را قبول دارد و خیلی حرفه ای فوتبالش را دنبال می کند.

اگر شما خاطره یا داستان جالبی که مربوط به زندگی نامه زلاتان ابراهیموویچ باشد را می دانید خوشحال می شویم داخل نظرسنجی برامون بنویسید و ارسال کنید، امیدوارم از خواندن این مطلب لذت کافی را برده باشید.

پست های مرتبط

پیام بگذارید