بعد از گل خوردن سریع در فوتبال چیکار کنیم ؟

بعد از گل خوردن سریع در فوتبال چیکار کنیم ؟

سوال اصلی که در این خصوص که هر مربی و حتی بازیکنان باید به آن پاسخ بدهند این است که آیا بعد از دریافت گل زودهنگام از حریف، می‌توانید پاسخ مناسب بدهید و فوتبال منطقی بازی کنید؟ و یا اینکه تسلیم شرایط بازی می‌شوید؟ اصولا بعد از گل خوردن سریع در فوتبال چیکار می کنید؟

ما در این مطلب ابتدا تاثیر گل خوردن سریع در فوتبال بر روی تیم، مربی و بازیکنان را شرح داده و سپس به شما می گوییم که چگونه می توانید از این شرایط خراج شده و بتوانید بازی را به نفع خود به پایان برسانید.

خب گل خوردن سریع در فوتبال اغلب باعث می شود تا فشار روحی و روانی بر تیم دریافت‌کننده گل بیشتر شود، که این باعث می شود بازیکنان دچار استرس و اضطراب شده و تمرکز خود را از دست بدهند. ادامه بازی در این شرایط سبب می شود فرصت‌های بسیاری را برای حریف مهیا شود و در ادامه تیم روبرو فوتبال را به شما دیکته کرده و چه بسا شکست سنگینی را برای شما رقم بزند.

خب در شرایطی که تیم گل سریع می خورد و یا از حریف یک یا چند گل عقب افتاده است، بسیاری از مربیان از شاگردان خود می‌‌خواهند با سرعت بازی کنند. و به بازی سرعت بدهند. خب سؤالی که ذهن شما را به خود مشغول می کند این است که سرعت دادن به بازی به چه معنی است؟ برخی از بازیکنان فکر می‌‌کنند سرعت دادن به بازی یعنی بی پروا و بی مهابا بازی کردن و تلاش بیش از حد به نمایش گذاشتن است.

اگر به اندازه کافی با فوتبال آشنا باشید و بازی های بزرگ را دنبال کرده باشید خواهید دید که بی پروا بازی کردن و بی جهت پرتلاش بودن بعد از گل خوردن سریع در فوتبال نه تنها گره بازی را باز نمی کند بلکه منجر به تصمیم های نامطلوب می‌گردد.

بازی نیمه نهایی تیم آلمان در برابر برزیل در جام جهانی ۲۰۱۴ یک نمونه بی‌بدیل از دریافت گل زودهنگام و بی‌پروا بازی کردن تیم برزیل است. در این بازی تیم برزیل با نتیجه تحقیرآمیز هفت بر یک بازی را به آلمان واگذار کرد. در این بازی در دقیقه یازده آلمان یک گل زودهنگام وارد دروازه برزیل کرد. دوازده دقیقه بعد در مدت شش دقیقه آلمان چهار گل دیگر وارد دروازه برزیل کرد. در طول زمانی که بازیکنان آلمان گل می‌زدند، بازیکنان برزیل تمرکز خود را از دست داده بودند و بازی را به رقیب واگذار کرده و هرگز تا پایان بازی تمرکز خود را به دست نیاوردند و پس از بازی از دور مسابقات خارج شدند.

زمانی که از تیم حریف گل عقب هستید و یا گل سریع خورده اید با توجه به این نکات زیر احساس سرعت دادن صحیح به بازی را می توانید در خود و تیم ایجاد کنید:

۱- همیشه آرامش خود را حفظ کرده، نفس عمیقی بکشید و به خود بگویید اتفاقی نیفتاده است.
۲- به بازی تمرکز کنید و خود را در موقعیت بازی قرار دهید. اگر معنی تمرکز را نمی دانید مطلب تمرکز در فوتبال را بخوانید.
۳- هیچ ویقت تلاش بیش از حد و بی اثر نکنید، در چنین شرایطی فقط تیم را خسته می کنید، از بازی بی مهابا و بی پروا اجتناب کنید.
۴- به عنوان مربی تیم بعد از گل خوردن سریع در فوتبال با صحبت آرام با بازیکنان ، استراتژی تیم خود را دنبال کنید.
۵- دنبال فرصتی باشید تا حریف را دچار اشتباه کنید و از آن به خوبی استفاده کنید.
۶- مانند بازیکنان بزرگ انگیزه خود را حفظ کنید و تا اخرین لحظه برای رسیدن به موفقیت تلاش کنید.

نکته بسیار مهمی که باید به آن اشاره کنم این است که سرعت دادن به بازی به معنی شتاب گرفتن همراه با تمرکز و اجرای صحیح حرکات و تاکتیک است. اگر شما نیز چنین تجربه ای را به عنوان مربی و یا بازیکن داشته اید، خوشحال می شویم زیر این مطلب در قسمت نظر سنجی برای ما شریح دهید، تا هم ما و هم کاربران از آن استفاده کنیم .

پست های مرتبط

پیام بگذارید