اهمیت برنامه ریزی در فوتبال

اهمیت برنامه ریزی در فوتبال

همانطور که می دانید برنامه ریزی در همه جا و در هر رشته ای نیاز بوده و بدون آگاهی و نداشتن برنامه نمی توان در آن کار موفق شد، فوتبال از محبوب ترین رشته های ورزشی میان نوجوانان است، به همین دلیل برای موفقیت و پیشرفت در این رشته ورزشی برنامه ریزی برای فوتبالیست شدن را نباید فراموش کرد، ما نیز در این مطلب از اهمیت برنامه ریزی در فوتبال صحبت می کنیم.

مطمئنا اولین قدم برای بازیکنانی که می خواهد در تست های باشگاه های مختلف شرکت کنند، آگاهی از آمادگی بدنی و تکنیکی خود است. اگر در تست ها قبول نمی شوید هیچ وقت نا امید نشوید و برای بهتر شد تلاش کنید و با قدرت بیشتری در تیم های دیگر و یا همان تیم تست بدهید.

برنامه ریزی در فوتبال و داشتن برنامه تمرینی مناسب علاوه بر این که آمادگی های بدنی و تکنیکی شما را بالا می برد به افزایش جنبه های روحی و روانی شما نیز کمک می کند، قبلا در مطلب تاثیر ذهن فوتبالی در موفقیت بازیکنان بیشتر توضیح داده ایم، توجه کنید زمانی که از شما برای ورود به تیمی درخواست هزینه می شود حال این هزینه کم یا زیاد باشد، یعنی آن مربی یا هر کسی که درخواست پول می کند به پول بیشتر از توانایی های شما اعتقاد دارد پس وقت خود را با پرداخت هزینه و نشستن روی نیمکت تلف نکنید و برای تست به سراغ تیم های دیگری بروید.

خرج کردن و پرداخت هزینه بابت سرمایه روی خودتان جهت ساخت آینده ای درخشان، گزینه بسیار مناسبی می باشد. سرمایه گذاری روی خود باعث افزایش سطح روحی و روانی در بازیکنان فوتبال می شود، وقتی برای خود هزینه کنید و زیر نظر مربیان خوب تمرین کنید مطمئنا با کسب آمادگی های لازم خیلی راحت می توانید در هر تیمی بازی کنید و علاوه بر این که پولی پرداخت نمی کنید ممکن است باشگاه برای اینکه شما را از دست دهد به شما پول بدهد.

برنامه ریزی در فوتبال یعنی چه

خب اصلا برنامه ریزی تمرین چیه و چرا ما باید برنامه ریزی داشته باشیم، برنامه ریزی یعنی ما از قبل یک هدفی مثلا فوتبالیست شدن رو توی سرمون داریم و انجام دادن برخی کار ها رو برای رسیدن به این هدف پیش بینی می کنیم، مثلا مهم ترین کار اینه خوب و اصولی تمرین کنیم.

و مهم ترین دلیلی که ما برنامه ریزی می کنیم همین هست که به این هدف یعنی فوتبالیست شدن برسیم، حالا برنامه ریزی چندتا فایده خوب داره که عبارت اند از :

۱- تعیین کردن هدف
۲- صرفه جویی کردن توی هزینه ها
۳- استفاده درست از زمان
۴- بهره وری بهتر و بیشتر از منابع مالی و انسانی

طراحی تمرین چیست؟ طراحی تمرین فرایندی است که دارای نظام و ساختاری مشخص مبتنی بر اصول علمی برای تمرین به منظور توسعه قابلیت های مختلف ( جسمانی – تکنیکی – تاکتیکی – روانی ) ورزشکاران می باشد.

تمرین ورزشی چیست ؟ تمرین ورزشی فعالیتی هدفمند است که انجام آن موجب افزایش و توسعه توانایی یا قابلیت های بدنی می شود.با انجام تمرین های بدنی ، ورزشکار قوی تر، سریعتر ،توانمند تر می شود.

برنامه ریزی به چه عواملی بستگی دارد؟ عوامل موثر در برنامه ریزی را می توان در چند دسته طبقه بندی کرد.
سیستم یا سیستم های انرژی درگیر
زمانبندی تمرین
فاکتور های آمادگی جسمانی
فصول تمرینی
سن

اهمیت برنامه تمرینی و طراحی تمرین چیست؟
مهم ترین عامل موفقیت طراحی و برنامه ریزی است.
تمرین ها با علم تمرینات فوتبال طراحی می شوند یعنی از پشتوانه علمی برخوردار است.
طراحی تمرین کارآیی برنامه تمرینی را بالا می برد.
به پیشرفت ورزشکار توجه می کند.
اثر شانس و تصادف را پایین می آورد.
به واکنش های فیزیولوژیکی و روانی ورزشکار توجه می کند.
به تسهیلات ،تجهیزات و امکانات توجه می کند.

همانطور که خواندید برنامه ریزی در فوتبال و تمرین با برنامه تمرینی اصولی و تخصصی می تواند تاثیر فراوانی در موفقیت شما عزیزانی که هدف فوتبالیست شدن را در سر دارید داشته باشد، ما در مجموعه فوتبالیست ۹۰ با ارائه برنامه های تمرینی تخصصی مناسب هر فرد با توجه سطح مبتدی تا حرفه ای، همچنین دوره های تمرینی حضوری و آنلاین با بالا بردن آمادگی های بدنی، تکنیکی و روحی روانی به شما تضمین پیشرفت و موفقیت می دهیم، برای دریافت برنامه ها و اطلاعات بیشتر می توانید با اینستاگرام فوتبالیست ۹۰ در ارتباط باشید.

پست های مرتبط

پیام بگذارید