چگونه شوت خوب و محکم بزنیم؟

چگونه شوت خوب و محکم بزنیم؟

شوت در بازی فوتبال می تواند نقش مهمی داشته باشد، خصوصا در فوتبال امروزی که تحت تاثیر تاکتیک های مربیان قرار گرفته، بازیکنی ممکن است با یک شوت سرنوشت تیم را رقم بزند. در فوتبال انواع شوت را داریم که یکی از این شوت ها ، ضربات و شوت های محکم است.

یکی از سوال های پر تکرار، بیشتر نوجوانان و جوانانی که به تازگی فوتبال را آغاز کرده اند این است که چگونه شوت خوب و محکم بزنیم؟ ما در این مطلب آموزش شوت محکم را خواهیم داشت و می گوییم یک شوت خوب و عالی به چه عواملی بستگی دارد.

حالات یک شوت محکم

۱- پای تکیه گاه: برخلاف بیشتر فوتبالیست های تازه کار که فکر می کنند پای تکیه گاه تاثیری در زدن شوت ندارد باید بگوییم که پای تکیه گاه خیلی مهم بوده و باید در بهترین شکل ممکن با توپ و بدن قرار بگیرد و قدرت ضربه به قوی بودن هر دو پا وابسته است.

هنگامی که بازیکن قصد شوت را دارد باید پای تکیه گاه را در کنار توپ قرار دهد تا بتواند شوتی محکم را به توپ بزند. همچنین . از آن مثل یک ستون استفاده کنید که تمام وزن بدن را کنترل می کند.

۲- سوار بودن روی توپ: شما کاملا باید سوار توپ باشید یعنی هنگام ضربه بدنتان نه جلو تر از توپ و نه عقب تر از توپ قرار بگیرد.

۳- ضربه با روی پا: ضربه محکم و شوت قوی همیشه با روی پا زده می شود. مهمترین اصل در شوت زدن ضربه با روی پا می باشد بازیکن با نقطه ای دیگر از پاهایش توپ را هدایت کند بی شک شوت محکمی نخواهد بود و منظور با روی پا بر آمدگی پا می باشد .

۴- کشیدن پا دنبال توپ: وقتی که ضربه را می زنید پا را با توپ ول کنید به بیانی ساده تر پا باید تا یک مسیر کوتاهی توپ را دنبال کند. چرا که این کار سبب می شود ما یک شوت خوب و محکم بزنیم .

ویدئوی آموزش چگونه شوت خوب و محکم بزنیم؟ داخل پیچ اینستاگرام قرار داده شده است لطفا برای رفتن روی اینستاگرام فوتبالیست۹۰ کلیک کنید.

کلام آخر اینکه همگی توجه داشته باشید که ضربات شوت با توجه به چرخش مچ پا می باشد و به دین ترتیب که مچ پا به هرطرف چرخش کند توپ نیز به همان طرف می رود و هر شوت روش و نحوه زدن مخصوصی دارد و علاوه بر این روش ها حتما باید قدرت پای خوبی هم داشته باشید، بنابرین بدن سازی و آمادگی جسمانی در فوتبال را جدی بگیرید.

پست های مرتبط

پیام بگذارید