چه کسانی مانع پیشرفت شما می شوند؟

چه کسانی مانع پیشرفت شما می شوند؟

تضاد درونی بین دو کلمه شکست و موفقت اغلب در ذهن یک فوتبالیست جوان شکل می گیرد که به دلایل اجتماعی و فرهنگی اطراف خود نمی تواند انسان موفق را باور داشته باشد . حال سوال این است که چه کسانی در ایجاد این تضاد درونی شرکت دارند و در واقع چه کسانی مانع پیشرفت شما می شوند؟

ترس از شکست و استرس های موفق نشدن و تلف شدن زمانی که صرف فوتبال می کنید جای خود ولی چه کسانی این حس شکست را تشدید می کنند، همیشه به یاد داشته باشید که شکست خوردن یک انگیزه قوی برای پیروزی است.از اشتباه کردن نهراسید و برای چشم‌انداز‌های کاری خود نقشه راه تعیین کنید.فشار موفق بودن هم می‌تواند اثر وارونه داشته باشد.

انسان یک موجود اجتماعی است و برای موفقیت و پیشرفت حتما باید تعامل و ارتباط داشته باشد، به یقین می توان گفت کسانی هستند که می توانند حس موفقیت در شما ایجاد کنند .

در این مطلب با شناخت اینکه چه کسانی مانع پیشرفت شما می شوند، می توانید از این افراد دور شده و حس موفقیت را در درون خود تقویت کنید.

روزی ورزشکاران وقتی به باشگاه رسیدند، در تابلواعلانات اطلاعیه بزرگی را دیدند که روی آن نوشته شده بود: دیروز کسی که مانع پیشرفت شما در این باشگاه بود درگذشت! شما را به شرکت در مراسم تشییع جنازه که ساعت ۹ صبح در سالن جلسالت برگزار می شود دعوت می کنیم!

در ابتدا، همه از دریافت خبر مرگ یکی از دوستانشان ناراحت می شدند اما پس از مدتی ، کنجکاو می شدند که بدانند چه کسی مانع پیشرفت آن ها در باشگاه می شد.

این کنجکاوی ، تقریباً تمام ورزشکاران را ساعت ۹ به سالن جلسات کشاند. رفته رفته به تعداد ورزشکاران اضافه می شد. همه پیش خود فکر می کردند: این فرد چه کسی بود که مانع پیشرفت ما در این باشگاه بود؟ اصلا چرا اینگونه اطلاعیه نوشته اند، به هرحال خوب شد که مرد!

ورزشکاران در صفی قرار گرفتند و یکی یکی از نزدیک تابوت رفتند و وقتی به درون تابوت نگاه می کردند ناگهان خشکششان می زد و زبانشان بند می آمد.
آینه ایی درون تابوت قرار داده شده بود و هر کس به درون تابوت نگاه می کرد، تصویر خود را می دید. زیر آینه این گونه نوشته شده بود:

تنها یک نفر وجود داره که می تونه مانع رشد تو بشه و اونم هم کسی نیست جز خودت.
تو تنها کسی هستی که می تونی زندگی خودت رو متحول کنی.
تو تنها کسی هستی که می تونی روی شادی ها، تصورات و موفقیت هات اثر گذار باشی.
تو تنها کسی هستی که می توانی به خودت کمک کنی.

زندگی شما وقتی که مربیتان، دوستانتان، والدینتان، یا باشگاه تان تغییر می کند، تغییر نمی کند .زندگی شما تنها فقط زمانی تغییر می کند که شما تغییر کنید، باورهای محدود کننده خود را کنار بگذارید و باور کنید که شما تنها کسی هستید که مسئول زندگی خودتان هستید.

مهم ترین رابطه ای که در زندگی می توانید داشته باشید، رابطه با خودتان است. خودتان را امتحان کنید. مواظب خودتان باشید. از مشکلات، غیر ممکن و چیزهای از دست داده نترسید. خودتان و واقعیت های زندگی خودتان را بسازید.

از خودتان سوال کنید، آیا این کار را فقط برای موفقیت شخصی انجام می‌دهید؟ اگر این طور است مطمئن باشید که هرگز به رضایت قلبی در این رابطه نخواهید رسید. سعی کنید دلیل بزرگ‌تری برای فوتبالیست شدن داشته باشید و با اهداف دراز مدت قدم در راه بگذارید و تصمیمات اساسی بگیرید.

زمانی که خود را باور کردید پیشنهاد می کنم مطلب چگونه فوتبالیست شویم؟ را بخوانید، حال با دیدی که پیدا کرده اید به خدا توکل کنید و به سراغ هدف خود حرکت کنید.

پست های مرتبط

پیام بگذارید