راهنمایی خرید توپ فوتبال

راهنمایی خرید توپ فوتبال

هر بازیکنی برای تمرینات گروهی یا انفرادی خود حداقل به یک توپ فوتبال نیاز دارد، به همین دلیل باید توپ مورد استفاده دارای استاندارد های لازم بوده و برای تمرینات سخت با دوام باشد، ما در این مطلب راهنمایی خرید توپ فوتبال را داریم و تعدادی از بهترین برندهای توپ فوتبال را با هم بررسی خواهیم کرد.

اگر آشنایی کمی هم با توپ های فوتبال داشته باشید متوجه شده اید که توپ ها از قدیم تا به امروز تغییرات زیادی کرده اند از جنس و طراحی گرفته تا ساختار و انعطاف پذیری، به طور مثال توپ های قدیمی یک یا دو تکه بوده و ظاهری ساده داشتند ولی امروزه توپ های را در تکه های بیشتر با ظاهری زیبا می بینیم.

اگر بازیکن فوتبال هستید و یا به بازی فوتبال علاقه دارید و نمی دانید چه نوع توپی برای شما مناسب است، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا با راهنمایی خرید توپ فوتبال شما را در خرید بهترین توپ فوتبال کمک کرده باشیم.

در واقع خرید بهترین توپ فوتبال به تصمیم شما بستگی دارد، برخی مشکلی برای هزینه نداشته و با پرداخت پول خوب توپ خوبی را خرید می کنند، اما بیشتر افراد این چنین نیستند و معمولا به فکر خرید توپ تقریبا خوب با یک قیمت مناسب هستند توپی که حداقل یک یا دو سال برای تمرینات شوت و بازی فوتبال دوام داشته باشد، خوب این فکر خوبی است، خیلی بهتر از این است که توپی ارزان و بی کیفیت را بخریم و بعد از چند شوت محکم پاره شود.

همیشه توجه داشته باشید که در چه رده سنی هستید مثلا توپ های با دوام برای سنین بزرگسالان و جوانان نیاز است ولی والدین برای کودکان و نونهالان نیازی نیست هزینه زیادی داشته باشند، توپ های ارزان با کیفیت پایین نیز برای کودکان زیر ۱۲ سال جواب خواهد داد.

ما در راهنمایی خرید توپ فوتبال به تمام اطلاعاتی که برای خرید توپ نیاز است می پردازیم، اجازه دهید این چنین شروع کنیم، شما وقتی توپ را می بینید و دست می گیرید، می توانید وزن توپ را احساس کنید، اگر توپ مانند یک توپ والیبال سبک بود یعنی توپ کیفیت لازم برای بازی فوتبال را ندارد، برخی با خرید توپ سبک و کار با آن اعتماد به نفس خوبی می گیرند ( عجب شوت محکمی زدم ) ولی من توصیه می کنیم از این توپ ها استفاده نکنید و به دنبال توپ با کیفیت بالاتری بگردید.

یادتان باشد فروشنده توپ ممکن است اطلاعات کافی درباره توپ فوتبال خوب و مناسب را نداشته باشد و یا به شما دروغ بگویید، این شما هستید که باید توپ خوب را براساس برند، وزن، سایز، دوخت، جنس و حتی طراحی تشخیص دهید.

ممکن است هرجا درباره برند های خوب و مختلف توپ فوتبال خوانده باشید و از زبان مربی یا فروشنده درباره برند های مختلف شنیده باشید، اینجا ما چند برند خوب برای خرید بهترین توپ فوتبال را پیشنهاد می کنیم، برندهای پوما، آدیداس، نایک، سلکت، مولتن و دربی استار.

حال که با برندهای خوب آشنا شدید احتمالا وقتی انواع توپ های یک برند با قیمت های مختلف از ارزان تا گران ترین ها را می بینید شوکه می شوید، ولی خب دقیقا همین است ممکن است دو توپ با یک طراحی و برند یکسان جنس های متفاوتی داشته باشند و یا ممکن است با جنس های غیر اصل روبرو شوید، در ادامه راهنمایی خرید توپ فوتبال اطلاعات مهم از توپ های فوتبال را بررسی می کنیم.

سایز بندی توپ فوتبال

مطمئنا توپ ها را در سایز های مختلف دیده اید، ما می دانیم که سایز توپ فوتبال برای مسابقات رسمی ۵ است ولی خب توپ ها در رشته های دیگری نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

سایز ۱ – این توپ‌های فوتبال نمایشی یا مینی بال، عموما با هدف استفاده تفریحی فروخته می‌شوند و جایگزین توپی برای آموزش حرفه‌ای نیستند. با این حال، می‌توانید از آن‌ها برای تمرین بازی با توپ و حرکات پا استفاده کنید.
سایز ۲ – این نیمچه توپ برای کودکان زیر چهار سال استفاده می‌شود. همانند سایز ۱، می‌توانید برای بهبود مهارت‌هایتان از آن استفاده کنید.
سایز ۳ – مناسب ترین سایز برای فوتبال نونهالان است، برای پای کودک شبیه به یک توپ با اندازه کامل برای پای بزرگ‌سال برای حرکات نمایشی است، همان توپ مورد استفاده در هندبال.
سایز ۴ – این توپ اندکی کوچک‌تر از اندازه مصوب است و برای کودکان زیر ۱۲ سال استفاده می‌شود، به اندازه همان توپ مورد استفاده در فوتسال.
سایز ۵ – سایز قانونی توپ فوتبال است. و هم توسط زنان و هم مردان برای بازی در تمام سطوح مورد استفاده قرار می‌گیرد. در اصل، اگر بالای ۱۴ سال دارید، باید توپ سایز ۵ را بخرید.

این مطلب را بخوانید
راهنمایی خرید کفش و استوک برای فوتبال

جنس های توپ فوتبال

خب با سایز بندی ها آشنا شدید حال برای خرید بهترین توپ فوتبال باید از جنس توپ آگاهی داشته باشید، سطح خارجی یا پوسته توپ فوتبال معمولا از دو جنس ماده ساخته می شود، پی وی سی یا پلی اورتان. پی وی سی با دوام‌تر و تطبیق پذیر‌تر است، برای همین از آن در ساختار توپ‌های تمرینی استفاده می‌شود، چراکه تعداد دفعات ضربه زدن زیاد و طولانی مدت است. توپ‌های پلی اورتانی نرم‌تر هستند و دقت ضربه زنی به آن‌ها بهتر است. ساختار توپ‌های حرفه‌ای و توپ‌های مسابقات روز دنیا از پلی اورتان است.

البته روش تولید کارخانه و بافت پوسته نیز بر کیفیت توپ تاثیرگذار است در واقع علت جنس برند های مختلف نیز همین است. توپ‌های تمرینی به صورتی ساخته می‌شوند که مقاوت بهتری در برابر آب یا کثیفی از خود نشان دهند. بادکنک یا تویوب میانی توپ نیز اهمیت خاصی دارد. تویوپ توپ از دو نوع جنس برای لاستیک مصنوعی بوتیل و لاستیک خام لتکس ساخته می شود. توپ‌های تمرینی معمولا از بوتیل و توپ‌های حرفه ای‌تر معمولا از لتکس هستند. تجربه استفاده از توپ ها نشان داده است که بوتیل در حفظ هوای داخل توپ و ظاهر آن در یک دوره بلند مدت‌تر عملکرد بهتری دارد.

همین پوسته و ساختاری که به چشم می بینید تفاوت زیادی ایجاد می کند شما با در دست گرفتن توپ تفاوت جنس خوب و بد را احساس می کنید، سعی کنید توپ های خیلی براق را نخرید چرا که به دلیل سبکی و نازکی پوسته خیلی زود پاره می شوند، مثلا این توپ ها فقط برای چمن طبیعی خوب بوده و با شوت به دیوار آجری و آسفالت و درخت و … آسیب می بینند.

هدف استفاده از توپ فوتبال

حال از راهنمایی خرید توپ فوتبال به کیفیت توپ و هدف استفاده از آن می رسیم، اصولا توپ های فوتبال را در سه دسته برای خرید تقسیم می کنند:

توپ های پرمیوم (premium): ارسال پاس و شوت بهتر و دقیق تر، تاثیر بد کمتر بر کفش‌های استوک دار، مناسب برای مسابقات، برای تمرینات دوره‌ای و شدید مناسب نیستند.
توپ های مسابقه (match ball): قیمت آن‌ها از دسته اول ارزان‌تر است، برای تمرین مناسب نیستند و برای کنترل بهتر در چالش های مختلف در مسابقات رسمی فوتبال طراحی و تولید شده اند. دوام آن‌ها از دسته اول بیشتر است، از این توپ‌ها حدود ۱ یا ۲ فصل برای مسابقات یک لیگ معتبر می توان استفاده کرد.
توپ های تمرین (training ball): برای تمرین ساخته شده اند و می‌توانند بدون آسیب دیدگی در بلند مدت مورد استفاده قرار گیرند. بعضی از این توپ‌ها سال‌های زیادی دوام می‌آورند. در گذشته، سطح آن‌ها سفت بود، اما با پیشرفت تکنولوژی کیفیت و دوام آن‌ها تغییرات خوبی داشته است.

خرید بهترین توپ فوتبال

خب تا اینجا خیلی چیزا فهمیدیم حال می خواهیم نتیجه گیری کنیم و یک خرید خوب داشته باشیم، برای همین می خوام چندتا نکته کلی بگم و تموم.

نکته اول: برند های معروف همیشه گرون تر هستند مثلا آدیدادس و نایک و پوما، اگر توپ اصل بخواهیم بخریم گرون هستند برای همین توپ های غیر اصل این برند ها رو زیاد می بینیم که همین غیر اصل ها برخیشون کیفیت خوبی هم دارند ولی خب اصل نیستن.
نکته دوم: طبق توضیحات با دست گرفتن و دیدن توپ خیلی راحت می تونید توپ کیفیت پایین و کیفیت خوب رو تشخیص بدید به دوخت و ساختار و جنس توپ بیشتر توجه کنید تا طراحی.
نکته سوم: یه توپ خوب که بتونید چند سال در تمرینات و بازی های استفاده کنید به تاریخ امروز که این مطلب رو می نویسم(چون اینجا ایرانه) تقریبا بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ تومن هزینه نیاز هست، بیشتر از این برای توپ های گرون تر نیاز نیست هزینه کنید اگر مشکل مالی ندارید می تونید بخرید ولی خوب من اگر بودم نمی خردیم و اگر هم می خریدم نمی ذاشتم کسی با توپ تمرین کنه و برای بازی فوتبال نمی بردم، قیمت توپ هایی که تیم های بزرگ و حرفه ای استفاده می کنند بین ۲ میلیون تا ۴ میلیون هست.

خب این بود تمام راهنمایی خرید توپ فوتبال، امیدوارم به شما در خرید و تشخیص توپ خوب کمک کرده باشیم، ممنون که تا انتها با ما بودید، توصیه می کنم مطالب مرتبط را بخوانید.

پست های مرتبط

پیام بگذارید