خصوصیات یک مهاجم خوب چیست؟

خصوصیات یک مهاجم خوب چیست؟

امروزه هر مربی فوتبال در تلاش است یک مهاجم خوب برای تیم خود پیدا کند مربیان خوب می دانند چه مهاجمی و با چه خصوصیاتی را انتخاب کنند حتی بیشتر تیم ها از دوران نونهالی بر روی بازیکنان مهاجم خود کار می کنند حالا سوالی که پیش میاد اینکه خصوصیات یک مهاجم خوب چیست؟

ما در این مطلب خواهیم گفت که یک مهاجم فوتبال چه خصوصیتی دارد و چگونه می توان یک مهاجم خوب و تراز اول شد ، پس تا آخر ، این مطلب را خوب بخوانید .

خصوصیات مهاجم فوتبال

خب اولین چیزی که با شنیدن اسم مهاجم یادش می افتیم این است که او باید عاشق گلزنی و تفکر گلزنی باشد .

قوی از لحاظ ذهنی قوی باشد و مشکلات گوناگون را تحمل کند چون  بیشتر از تمامی بازیکنان در معرض فشار حریف است. او هرگز از ، از دست دادن توپ وحشت نمی کند چون دوباره می تواند آن موقعیت را بدست آورد .

از دیگر خصوصیات یک مهاجم خوب شجاعت او علی الخصوص در محوطه جریمه است . زیرا حریف با تمام قوا و با کف پا و یا دیگر اعضای بدن در مقابل مهاجم می ایستد و او باید این خطر ها را بپزیرد و از زخمی شدن هیچ ترسی نداشته باشد.

مهاجم باید آرامش داشته و خود را از فشار و استرس دور کند . فرض کنیم که مهاجم از مدافع عبور کرده و با دروازه بان تک به تک شده و مدافعی از پشت سر اورا تعقیب می کند. در این زمان او از همه لحظات بیشتر نیاز به آرامش دارد.او باید سریع تصمیم بگیرد. آیا منتظر عکس العمل دروازه بان می ایستد و یاضربه را به راست یا چپ می زند.یه بازیکن معمولی این موقعیت ها را از دست داده و یه مهاجم حرفه ای از آن استفاده می کند. و یک مهاجم باتجربه می داند که چگونه باید عمل کند.

یک مدافع می داند که مهاجم بازیکن خطرناکی است و مرتب و مداوم به او حمله می کند حتی زمانیکه توپ درمیان نیست پس باید فشار را تحمل کرده و استمرار داشته باشد .

مهاجم بایستی جایی باشد که همیشه قابل دید بوده و همیشه باید آماده دریافت توپ باشد. وقتی که یار خودی تحت فشار است و توپ را در اختیار دارد می داند که مهاجم در دسترس است و همیشه منتظر رسیدن توپ به خود است .

مهاجم خوب تا تحرک خوب دائما مدافعان حریف را آزار می دهد .

مهاجم خوب باید ضربات اول را به توپ بزند (مهم نیست چقدر تحت فشار باشد) او باید ضربه خوبی به توپ بزند و خود را از مدافع جدا کند. و آماده پاس هم تیمی خود باشد .

و اما بزرگ ترین خصوصیت از خصوصیات یک مهاجم خوب شتاب و سرعت انفجاری او است خیلی ها عقیده دارند اولین قدم در سرعت در ذهن شماست. (سرعت آگاهی و دریافت و پیش بینی) همه مهاجمان خوب و موفق دنیا ۵ متر اول را انفجاری حرکت می کنند و خیلی راحت خود را به یک باره از مدافع جدا می کنند ، کریستیانو رونالدو یکی از بازیکنانی است که این کار را خوب انجام می دهد .

مهاجم آگاهی و بینش داشته باشد او باید بداند که چه تغییراتی در ضربه بعدی اتفاق می افتد. خیلی از مهاجمین خوب دنیا تصویر خوبی از گل زدن در ذهن خود دارند.   باید در ذهن خود مرور کند که چه ضربه ای منجرب به گل شدن توپ خواهد شد .

 مطالب پیشنهادی

چگونه فوتبالیست شویم ؟

تمرکز در فوتبال

 

چگونه می توانم یک فوروارد یا مهاجم خوب باشیم؟

مهاجم نوک تمام کننده ی اعمال تهاجمی است. او باید گلزنی خوب باشد و استعداد هدف گیری دروازه و شم گلزنی  و تمام کننده گی عالی داشته باشد.

یک مهاجم نوک خوب تا جایی که امکان دارد باید کم بدود ، تا برای حرکات تهاجمی تیم همیشه آماده باشد ، وظیفه ی اصلی او گمراه کردن مدافع جلو حریف و شوت زدن به دروازه است.

امروزه این وظیفه ی اصلی تغییر کرده است. از مهاجم نوک به عنوان تکیه گاهی خوب برای بازیکنان دیگر استفاده می شود . او باید حرکت یک دو با یار انجام دهد و پاس های کوتاه در محوطه ی جریمه رد و بدل کنند. مهاجم نوک همیشه باید در مرکز دفاع حریف جا گیری کند. او باید در بازی هوایی مهارت داشته باشد تا بتواند توپ را برای یار خود منحرف کند یا با انجام پرش شوت بزند.  این چیزی است که در بیشتر تیم ها با توجه با تاکتیک هایی که دارند می بینیم در این حالت مهاجم باید دارای قد و قواره بلند و بدن قوی باشد .

مهاجم نوک نمی تواند راحت فعالیت کند، زیرا حریف آزادی او را بسیار محدود می کند. او بیشتر اوقات گرفتار مدافع جلو یا مدافع آزاد حریف می شود. برای این که مهاجم نوک بتواند مفید باشد، باید حرکت و تقاضای توپ کرده و حریف را فریب دهد تا بتواند مشکل گشای تیم شود.

اگر می خواهید مهاجم خوبی شوید باید بدانید که مهاجم نوک هرگز غفلت نمی کند. اگر هنگام مسابقه کم فروغ است، باید بیشتر برای تیم فعالیت کند و نمایش فردی را کنار بگذارد. زمانی که مهاجم نوک به سمت دروازه ی حریف پیش می رود، بعد از انجام شوتی ناموفق ، هرگز نباید ناامید شود زیرا با لجاجت و پشتکار می تواند آن را جبران کند.

مهاجم نوک (مانند دروازه بان ) در کسب نتیجه تاثیر زیادی دارد. از او نباید انتظار بازی گردانی تیم را داشت. اگر او در مسابقه ای گل بزند، وظیفه خود را انجام داده است. به نقل از ماریو بالوتلی این حداقل کاری است که مهاجم باید انجام دهد و نباید برای انجام وظیفه خوشحالی کرد .

برای اینکه یک فوراوارد موفق باشید باید از آمادگی جسمانی خوب ، سرعت بالا و… برخوردار باشید و تمرینات تخصصی فوروارد را در کنار تمرینات فوتبال خود انجام دهید .

پست های مرتبط

پیام بگذارید