بیوگرافی پائلو دیبالا

بیوگرافی پائلو دیبالا

پائلو دیبالا با نام اصلی پائلو برونو دیبالا یکی از بهترین و موفق ترین بازیکن مهاجم جوان اهل آرژانتین می باشد. وی بازیکن حال حاضر فوتبال تیم باشگاه یوونتوس تورین و تیم ملی آرژانتین در پست مهاجم و گاهی هافبک هجومی بازی می کند .
پائلو دیبالا مهاجم خوش تکنیک و جوان باشگاه یوونتوس تورین متولد ۱۵ نوامبر ۱۹۹۳ که هم اکنون ۲۶ سال سن دارد و در کوردوبا، کشور آرژانتین چشم به جهان گشوده است. تحصیلات این بازیکن تا مقطع دبیرستان می باشد و اکنون جزء بهترین مهاجران دنیا بوده است که به لقب مسی دوم معروف شده است. وی همچنین در تیم های باشگاه فوتبال اینستیتوتو، پالرمو و یوونتوس سابقه عضویت دارد.

پائلو دیبالا بازیکن اهل آرژانتین در یک خانواده ۵ نفره به دنیا آمده و آخرین فرزند خانواده می باشد. پدرش آدولف دیبالا، مادرش الیسیا دی دیبالا، پدر بزرگ پدری بولسلاو دیبالا اهل کشور لهستان و پدر بزرگ مادری اهل ایتالیا می باشد. او رسما تبعیت ایتالیایی اش را در مورخه ۱۳ اوت ۲۰۱۲ دریافت کرد.

در سال ۲۰۱۱ پس از آغاز فعالیت حرفه‌ای‌اش در آرژانتین با تیم اینستیتوتو د کوردوبا، در سال ۲۰۱۲ به پالرمو ایتالیا پیوست. عملکرد فوق‌العاده او در سری آ مانند رکورد بیشترین پاس گل فصل، برایش انتقال به یوونتوس در سال ۲۰۱۵ را به ارمغان آورد؛ جایی که قهرمانی سری‌آ، جام حذفی و سوپر جام ایتالیا را در اولین فصل حضور خود بدست آورد.

دیبالا در اولین سال با یوونتوس ۱۹ گل در سری آ به ثمر رساند. او در طول سه فصل حضورش در یوونتوس، سری آ و کوپا ایتالیا را هرکدام سه بار متوالی فتح کرده است. او همچنین تا به‌حال دو بار قهرمان سوپر کاپ ایتالیا و یک‌بار نائب قهرمان لیگ قهرمانان اروپا ۱۷-۲۰۱۶ شده‌است..
او در مورد خوشحالی خاصی که بعد از به ثمر رساندن هر گل نشان می دهد این چنین می گوید : این ژست نماد کلاهخود گلادیاتور می باشد که لبخند و محبت یک جنگجو را پنهان می کند.

بیوگرافی آرین روبن را حتما بخوانید . آرین روبن بازیکن چپ پا و تکنیکی که شباهت هایی با پائلو دیبالا دارد .

پست های مرتبط

پیام بگذارید